Langzaam word ik wakker. Als ik mijn ogen open doe zie ik dat het zonnetje schijnt. Het is vandaag zaterdag. Maandag moeten we al weer naar school. Bij zie gedachten moet ik zuchten. Ik heb er nu al geen zin in. Ik ga uit bed en doe mijn kleren aan die ik de vorige dag al klaar had gelegd. Ik borstel mijn haar en die het in een hoge staart. Ook die ik een beetje make-up op. Als ik klaar ben loop ik naar beneden voor het ontbijt. Als ik benden kom hoor ik mijn moeder met iemand praten. Ik loop de keuken in. "Hey, mam. Met wie ben je... Oh hoi." Ik zie een man zitten. Ik kijk verward naar de man. "Hoi, Megan. Ik ben Jake." Nog steeds verward kijk ik van hem naar mijn moeder. "Dit is die manager waar we het gister over hadden." Zegt mijn moeder als ze ziet dat ik nog steeds verward kijk. Ohja, shit. Mijn moeder en ik hadden het gister over een manager en mijn moeder had er een gevonden en een afspraak met hem gemaakt. "Ohja, sorry ik was het even vergeten." Zeg ik beschaamd. "Dat maakt niet uit." Zegt Jake. Ik ga aan de keuken tafel naast mijn moeder zitten. "We hadden het net over je blog." Zegt mijn moeder. "Oh, oke." Zeg ik.
"Je blog is echt heel mooi. Veel mensen komen op je blog heb ik gehoord." Zegt Jake.
"Uh, ja, klopt. Iedere dag meestal tienduizend mensen."
"Als ik mag vragen. Waar heb je precies een manager voor nodig?"
"Oh, ik dacht dat die me misschien wat meer kon helpen. Bijvoorbeeld met het regelen van dingen. Meetings en zulke dingen."
"Aha, dus je zou graag je bezoekers willen ontmoeten?"
"Ja, ik zou ze graag willen ontmoeten. Gisteren was ik op het strand en toen kwam er een meisje naar me toe. Ze vroeg of ik Megan was en ze wilde met me op de foto. Toen bedacht ik dat het wel leuk zou zijn als ik meer mensen zou kunnen ontmoeten."
"Dat is inderdaad een heel goed idee. Ik zou je daar graag bij willen helpen. Ook zou ik interviews en persreisjes voor je kunnen regelen." Ik kijk hem met grote ogen aan.
"Zou je dat echt kunnen regelen?"
"Ja, natuurlijk. Ik zie dat je ambitieus bent. Je wilt graag dingen voor mensen doen en dat vind ik erg goed. Ik zou graag je manager worden." Ik kijk hem met open mond aan. Ohmygosh, een eigen manager.
"Ik denk dat het verstandig is om dit goed te bespreken. Ik zou u graag nog spreken over een paar dingen, maar ik ben er van overtuigd dat u een goede manager zult zijn." Zegt mijn moeder zakelijk. Ik moet er bijna om lachen, zo raar klinkt het uit mijn moeders mond.
"Natuurlijk." Zegt Jake. Ik pak een broodje, doe er snel beleg op en loop dan naar mijn kamer, zodat mijn moeder en Jake alleen alles kunnen bespreken.
Na een uur wachten wordt er op mijn deur geklopt. "Binnen." Roep ik snel. Ik zie mijn moeder in de deur opening staan. "En?" Vraag ik. Mijn moeder glimlacht. "Het is allemaal geregeld. Jake is je manager. Hij zult er voor zorgen dat eer meetings zullen komen en al het andere." Ik spring van het bed af en sla mijn armen om mijn moeder. "Bedankt mam."
JE LEEST
Het leven van een blogger
أدب المراهقينHet verhaal gaat over Megan die een blog begint. Samen met haar vrienden doet ze er alles aan om meer bezoeker te krijgen. Als op een dag haar vriendje verteld dat hij gaat verhuizen is ze helemaal kapot. Na een paar maanden belt haar manager haar m...