16

27 2 0
                                    

Ik word wakker van mijn mobiel doe trilt. Langzaam doe ik mijn ogen open. Ik pak mijn mobiel en kijk erop. Het is mijn wekker. Waarom heb ik mijn wekker op tril gezet? Ik denk een tijdje na. Ohja, als hij op geluid stond zou Jennifer wakker worden. Ik zet mijn wekker uit en stap voorzichtig uit bed. Zo stil als ik kan loop ik de kamer uit. Ik kijk op mijn mobiel om te kijken hoe laat ik een meeting heb. Elf uur. En het is nu half tien. Als ik snel ben kan ik misschien onderweg nog ergens een broodje kopen. Ik maak me snel klaar en loop de kamer uit.

Het is een mooie dag. Het zonnetje schijnt en de temperatuur is aangenaam. Om me heen zijn mensen aan het lopen. Sommige lopen snel en andere nemen de tijd om alles te bekijken. Op de weg is het druk. Er rijden veel auto's. Aan de weg staan allemaal auto's geparkeerd. Ergens tussen die auto's moet Jake staan. Ik kijk naar de lange rij met auto's en zie Jake bij een auto staan. Ik loop naar hem toe. "Hai, ben je er klaar voor?" Vraag Jake als hij mij ziet. "Ja, let's go."

Na een tijd in de auto te hebben gezeten komen we aan bij de plek waar de meeting is. Het is een groot leegstaan gebouw. Het lijk een beetje op een oude fabriekshal. Nu is het er nog leeg, maar straks zit het vol met mensen.

"Hey, Megan. Waar ben je?" Vraagt Kylie.

"Ik heb net een meeting gehad."

"Ohja, dat is waar. Jennifer en ik gaan zo naar een café. De jongens komen ook. Kom je ook als je klaar bent?"

"Ja, is goed. Stuur maar een sms met de locatie, dan kom ik er zo aan."

"Oké, tot zo."

"Bye."

Ik sta voor een cafétje. Als ik naar binnen loop komt er een geur van broodjes me tegemoet. Het ziet er erg gezellig uit. Vanachter in het hoekje zie ik Jennifer zitten. Ik loop naar het tafeltje. "Hey guys." Ik kijk de tafel rond. Vier paar ogen kijken me aan. Ik geef iedereen een knuffel en een kus op de wang. "Dus jullie hebben ook nog tijd voor leuke dingen?" Ik kijk de jongens aan.

"Ha ha, grappig hoor." Zegt Finn.

"Weet ik toch."

"We hebben een middag vrij. We moeten pas vanavond weer optreden." Zegt Nick.

"Zozo, bofkonten. Waar is Jay?" De jongens kijken elkaar aan. Ze lijken te twijfelen of ze het wel moeten vertellen.

"Jongens, jullie kunnen het heus wel vertellen." Ze lijken nog te twijfelen, maar dan zucht Nick.

"Goed, hij is met iemand aan het shoppen." Ik kijk hem niet begrijpend aan.

"Oké, en waarom deden jullie daar moeilijk over."

"Omdat je het niet leuk gaat vinden." Ik open mijn mond, maar sluit hem dan weer. Waarom zou ik het niet leuk vinden?

"Met wie?" Weer kijken Finn en Nick elkaar aan, niet wetend of ze het wel moeten vertellen.

"Serieus, jongens. Met wie is hij aan het shoppen."

"Met Gizelle." Mijn mond valt open. Ik kijk naar mijn vriendinnen die naar hun koffie staren. Er is nog iets, ik weet het gewoon.

"Gizelle als in die actrice." Finn knikt als antwoord. Gizelle is een beroemde actrice. Ze is in bijna elke grote film te zien. Ze heeft blond krullend haar, fel groene ogen en een prachtig figuur.

"En waarom is hij met haar aan het shoppen?" Blijkbaar hebben ze besloten om het verhaal toch maar te vertellen, want Finn begint te vertellen.

"Nou kijk. Het leek onze manager wel goed om bevriend te raken met wat meer beroemdheden. Aangezien Gizelle jong is en erg geliefd bij jongeren vond hij haar de perfecte persoon. Nu moeten we steeds met haar omgaan, zodat het in het nieuws komt en zo."

"Wauw, dat is niet heel logisch. Maar als ik het goed begrijp moeten jullie doen alsof jullie bevriend zijn met haar. Jullie moeten dingen doen die vrienden ook doen zodat het lijkt alsof jullie bevriend zijn."

"Ja, daar komt het wel op neer ja." Niemand praat verder over het onderwerp. Ze gaan verder met praten over andere dingen. Ik heb geen idee waar het over gaat. Het enigste waar ik aan kan denken is aan Jay en Gizelle. Ze zijn aan het shoppen. Wat nou als de media het niet ziet als een vriendschap. Straks denken ze dat ze wat hebben. Wat dan?

Het leven van een bloggerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu