13

39 2 0
                                    

"Ik snap het niet helemaal." Zeg ik.

"Nou kijk, jij begint een youtube kanaal. Je plaatst iedere week een filmpje. Het kan van alles zijn dat is aan jou. Hierdoor kunnen je bezoekers je ook op filmpjes zien. Je kan bijvoorbeeld iedere week een vlog maken. Dan kunnen ze zien wat je allemaal doet en hebben ze het gevoel dat je bij je zijn." Zegt mijn manager.

"Oké, ik begrijp het. Ik maak een youtube kanaal. Ik plaats filmpjes en mensen bekijken die dan. Weetje ik vind het eigenlijk een heel leuk idee!" Zeg ik vrolijk. Jake knikt.

"Mooizo. Er komt vanmiddag iemand die je het allemaal gaat uitleggen hoe het werkt." Ik knik.

Ik kijk naar de camera die voor me staat. Jake en Micheal (de man die alles heeft uitgelegd) vonden het een slim idee om een proef filmpje te maken, zodat ik er mee kan oefenen. Nu zit ik hier tegen een camera te praten. Het is best raar. Als je youtube filmpjes kijkt lijkt het altijd of ze gewoon tegen je praten, maar dit is dus hoe ze echt zitten. Voor een camera waar ze tegen praten. Het wordt een kort filmpje, waarin ik mezelf voorstel en zeg wat ze allemaal op mijn kanaal kunnen verwachten. Als ik klaar ben met praten zet Micheal de camera uit.

Nu is het tijd voor het volgende onderdeel, het editen. Ik moet de filmpjes op mijn computer zetten, knippen en plakken en de effecten toevoegen. Terwijl ik bezig ben gaat de tijd super snel. Ik ben er nu al meer dan een uur aan bezig, maar ik vind het leuk.

Na twee uur is het filmpje eindelijk klaar. Ik laat het resultaat aan Jake en Micheal zien. Als het filmpje klaar is ben ik toch wel trots op het resultaat. "Dat zag er heel goed uit Megan." Zegt Micheal.

"Bedankt, ik denk dat ik het online wil zetten."

"Ik denk inderdaad dat het een goed idee is." Jake is het er ook mee eens. Ik log in op mijn youtube kanaal en upload het filmpje. Ik start mijn social media op en zeg dat ik een youtube kanaal heb en een filmpje heb geplaatst. Ook schrijf ik snel een blogpost en plaats die op mijn blog.


—————————————————————————————————————————————————————-

Hey Guys,


Ik wil even zeggen dat ik super blij ben dat jullie mijn boek leuk vinden. Ik sta op nummer 270 in tienerfictie! Ik wil jullie bedanken. Nog een kort extra hoofdstukje.

 

I love you guys!


xx Raïssa

Het leven van een bloggerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu