Másnap reggel sokkal szebb időjárással áldotta meg a Monarchia népét a Teremtő. Előző nap végig szakadt az eső, ami Milit még nem is igen zavarta volna, ám éjjelre megérkezett a mennydörgés, és néhány elszórt villámlás is, a fiatal báróné pedig ösztönösen bújt közelebb férjéhez. Gyermekkora óta valami megmagyarázhatatlan félelem járta át a viharok alatt, s bár erről Richárdnak nem mondott semmit, a férfi ösztönösen szorította magához a feleségét. Mili mindig elámult, hogy hogy képes a báró egy kézzel is olyan szorosan ölelni, hogy minden félelem azonnal tovaszáll, s csupán őt érzékeli. Őt – és a születendő gyermeküket.
Mili számára olykor még mindig furcsa volt felfogni, hogy egy kis élet van benne, melyre vigyáznia kell, de valahányszor érezte Richárd gondoskodását (mint azon az éjjelen, amikor a férfi nem csak őt ölelte át, hanem egy pillanatra a hasát is megsimította), rögvest észbe kapott. Anya lesz. Pár hónapon belül anya lesz, és a házasságuknak, melyet egy pszichopata nő zsarolt ki, megszületik a gyümölcse. Mili kissé libabőrös lett a reggeli mellett ülve, miközben elképzelte az ő morc báróját egy kisbaba mellett. Vajon milyen apa lesz majd Richárdból? Naponta gondolkodott el ezen a kérdésen, és naponta jutott eszébe Agáta mamának az a gondolata, mely szerint a fia nagyon képes szeretni, ám annál kevésbe képes kimutatni. Vajon majd a gyermekükkel is ilyen lesz, vagy megváltozik az új élet érkezése miatt?
- Jó étvágyat méltóságos úr és méltóságos asszony! – hajolt meg Böske, miután kihozta a konyhából a Horákné által készített reggelit, aztán visszament, hogy cseléd társaival együtt bent költse el a nap legfontosabb étkezését.
- Ma is itthon akar hagyni? – kérdezte Mili egyenesen Richárdra nézve, miközben teát töltött magának.
- Épp ellenkezőleg. Azt szeretném, hogy bejöjjön velem a kapitányságra.Mili elsőre azt hitte rosszul hall, ám mivel Richárd nem ismételte el a szavait, végül bólintott.
- Tán már nincsenek ott azok a felkavaró fotográfiák?
- De, ott vannak, ám magára a Rudnay ellen folytatott harcban van szükségem – közölte a báró.
Mili szemöldöke egyenesen a hajáig szaladt.
- Ezek szerint már nem is állnak egy oldalon? Béla bácsi bűnöző lett?
- Még nem – forgatta meg a szemeit a férfi -, de ha igy folytatja a saját börtönébe kerül. Nem akarja észrevenni a jeleket, és elfogadni, hogy nem a lovász ölte meg a Hammerék lányát, hanem a tulajdon apja.Mili épp egy falat kenyeret emelt a szájához, ám Richárd szavai után megállt félúton, majd visszatette az ételt az asztalra.
- A saját apja ölte meg a lányt? – suttogta. – Ez biztos?
- Holtbiztos – Richárd arcán olyan komorság látszott, ami csak a legelvetemültebb gyilkosságok esetén jelent meg. – Éveken át szórakozott a lánnyal, remélem érti, hogy értem… Aztán amikor a fiatal Nóra először ellenált, az apja nemes egyszerűséggel elvágta a torkát. Béla bátyám viszont nem hajlandó ezt beismerni, mert Hammer Jenő nagy nevű politikus, akit állítása szerint nem lehet csak úgy letartóztatni. Márpedig én megígérem magának, Mili – miközben beszélt, a férfi felállt, és szigaretlire gyújtott, ám az utolsó mondatnál megállt a felesége mellett, és onnan nézett le rá -, hogy nem nyugszom, míg az az undoritó ember nem fog lógni.Mili végtelen elszántsággal vegyes undort látott Richárd szemében. A báró mindig is szenvedélyesen vadászta a bűnt és a bűnözőket, és sokszor azt hitte, már semmi nem tudja meglepni, vagy egyszerűen immunis lett az emberek okozta mocsokra. De minden egyes alkalom, amikor Richárd ehhez hasonló bűnnel találja szemben magát, csak az az egy cél lebeg a szeme előtt, hogy az igazi tettest minél előbb börtönbe, vagy inkább bitófára juttassa. Ilyenkor nem ismer könyörületet. Általában higgadt, megfontolt, józanul gondolkodó ember, de van, amikor ő sem tud uralkodni az érzelmein. Egy leánygyilkos apa esete pedig pont ilyen alkalom.
- De miből gondolja, Richárd, hogy én tudok segíteni Rudnay meggyőzésében?
A férfi elszívta maradék szigaretlijét, miközben fel-alá sétált az étkezőben. Látszólag igyekezett lenyugtatni magát, mivel az eset felidézése ismét haragra gerjesztette. Miután nagyjából sikerült, visszaült eredeti helyére, és úgy válaszolt Mili kérdésére.- A maga női rafinériáját már mindenütt ismerik, Béla bátyám viszont még azt se volt képes felfedni.
YOU ARE READING
Egy arc, két lélek [Ambrózy báró esetei × Jekyll és Hyde ff.] - BEFEJEZETT
FanfictionMi történne, ha kicsit megkevernénk az időt, és dr. Henry Jekyll, a hírneves angol tudós találkozna az Osztrák-Magyar Monarchia leghíresebb nyomozóival? Az biztos, hogy semmit sem tarthatna többet titokban, bármennyire szeretné. A történet Böszörmén...