Éjfél is elmúlt, mire az Ambrózy-házaspár hazaért budai villájukba a Pilisy-házból. Perceken keresztül várták, hogy dr. Jekyll kijöjjön az illemhelyről, ám az idegen, és aki vele volt, többé még csak ki sem szóltak. Merthogy a tudós nem egyedül volt bent, abban Richárd és Mili is 100%-ig biztos volt. Nem tudták ugyan, a férfi miért egy olyan fülkébe ment be, ami már foglalt volt, de az idegen, rekedt hang, ami kiszólt, nem Henry Jekyllé volt, ami pedig csakis azt mutatja, hogy egy másik ipsze korábban már bement az illemhelyre. Richárd és Mili várták, hátha szól még valamit a doktor, vagy épp a másik férfi, de miután semmiféle zajt nem hallottak, visszaszálltak a hintóra, és hazahajtattak. A székesfőváros nem kevésbe volt zajos, mint indulásukkor, ám most fikarcnyit sem törődtek vele. Mindvégig azon a rövidke beszélgetésen gondolkodtak, ami végképp bebizonyította számukra, hogy az angol tudósnak valami rejtegetni valója van.
Az elméleteiket viszont csak otthon, a nagyszalon kandallójában lobogó tűz mellett osztották meg egymással, miközben Tóti Böske teát és konjakot szolgált fel nekik.
- Mit gondol? – kérdezte Mili a férjét.
- Valami titkolni valója van – Richárd felállt addigi helyéről, és a sétapálcáját kopogtatva kezdett járkálni faltól falig. – Mikor megszólítottam, ideges lett, mint aki nem szeretné, hogy bárki felfedje. El akart bújni Rózánál. Eddig az Angolban lapult, de bizonyára hiányzott neki a szórakozás, amit olykor Londonban sem vetett meg, és elment a Pilisy-házba, abban bízva, hogy ott nem ismeri senki, és teljes inkognitóban lehet.
- De Rudnay valahogy mégis megtudta a tervét – fűzte tovább férje gondolatait Mili -, és szólt nekünk, hogy menjünk utána. Abban egyetértek magával, hogy az ipszének vaj van a füle mögött, de mégis mi? Nagy nevű tudós, akiről egyelőre annyit tudunk, hogy megtévesztette a sajtót. Ezért még senkit nem küldenek Bali Mihályhoz.
- Ezért nem is – Richárd lassított a léptein, majd megállt a nagyszalon hatalmas ablaka előtt, hogy az éjfekete sötétséget nézze, melyben olykor egy még sötétebb pont, Bogi, a villa kutyája tűnt fel -, ám ha valaki törvénytelen vegyszereket birtokol, esetleg árulja, azért bármikor lóghat.
Mili kissé döbbenten nézte férje magas, izmos alakját, amit megvilágított a tűz fénye, és a falakon égő petróleumlámpák. Még igy, háttal állva is tudta, hogy Richárd összeszűkült szemmel nézi azt, amit csak ő láthat, a lépéseket, amiket elmélete szerint a bűnös meg fog tenni, no meg a terveket, amiket ki kell találni arra az estere, ha meg akarja őt állitani.Richárd mindig is igy gondolkodott, és ez volt az egyik legfőbb ok, amiért Mili beleszeretett. A hideg logika, amivel átlátott minden esetet, a legkisebb tényezőkre is odafigyelő szempár, a féktelen előretörés, amivel a bűnösök nyomába eredt, addig nem nyugodva, míg rendőrkézre nem adja őket… Richárdot a nyomozás éltette a leginkább, az amúgyis snájdig férfi ilyenkor még szemrevalóbb lett, és Milinek felujjongott a szíve, sőt, egy pillanatig érezte, hogy a gyermeke is, midőn arra gondolt, a férje most is épp olyan elszántan néz a jövőbe, mint máskor.
- Ezek szerint arra gondol… - kezdte halkan a báróné, ám Richárd félbeszakította őt, miközben megfordult, és a feleségéhez sétált.
- Azt gondolom, hogy dr. Jekyll azért jött ide, mert illegális vegyszerek vannak a birtokában, amit egy Angliától igen messze lévő országban igyekszik felhasználni, remélve, hogy itt nem súlyt le rá a törvény keze.
YOU ARE READING
Egy arc, két lélek [Ambrózy báró esetei × Jekyll és Hyde ff.] - BEFEJEZETT
FanfictionMi történne, ha kicsit megkevernénk az időt, és dr. Henry Jekyll, a hírneves angol tudós találkozna az Osztrák-Magyar Monarchia leghíresebb nyomozóival? Az biztos, hogy semmit sem tarthatna többet titokban, bármennyire szeretné. A történet Böszörmén...