16. Rész

75 6 6
                                    

Hosszú percekig néma csend volt körülöttük, mintha a hallban óbégató tömeg hangját elnyelte volna valami, vagy épp ők hárman lennének egy csönd által uralt burokban. Ambrózy báró nem szólalt meg, csupán megfigyelte Mr, Utterson testbeszédét. Idegesen rángó ajkait, a folyamatosan tikkelő szemeit, és a sétapálcáját, melyet nem szűnt meg kocogtatni azután sem, hogy helyet foglalt. Richárd pontosan tudta, hogy a néma megfigyeléssel csak még idegesebbé teszi az angolt, és éppen ez is volt a terve.

- Elárulnák végre, hogy mit akarnak?! – szakadt ki a feszült kiáltás Mr. Uttersonból.
Richárd lassan kiitta kávéja maradékát, és csak azután felelt.
- Válaszokat, ügyvéd úr. Válaszokat.

Mr. Utterson arcából az a kevéske szín is kifutott, és szinte elejtette sétapálcáját, melyet csak az utolsó pillanatban sikerült mégis megtartania.
- M-milyen válaszokat akar maga, ha már a foglalkozásommal is tisztában van?
- Olyan válaszokat - szólalt meg Mili -, amiknek magához semmi, ám a barátjához annál is nagyobb közük van. A foglalkozását pedig, már elnézést az őszintéért, nem nehéz kitalálni a kialvatlan, karikás szeméből, a legújabb divat szerint varrt öltönyéből, és a tintafoltból, ami a bal csuklóján virít.

Mr. Utterson idegesen nyúlt a nevezett testrészhez, hogy megtörölje, ám sokra nem ment vele, csak még jobban elmaszatolta.
- Semmi joguk nincs engem faggatni Henryről, hisz maguk nem rendőrök, csupán magánzó detektívek, igy aztán…
- Ó, ezek szerint maga is hallott rólunk? – csillant fel Ambrózy báró szeme. – Remek, akkor máris könnyebb dolgunk van. Nézze, Mr. Utterson, én tudom, hogy nem a barátja ölte meg Kováts Ferencet.
- Nem?
- Nem. De valakit nagyon védeni akar.
- Honnan veszi, hogy nem ő volt? Bevallotta.

Az ügyvéd kezdett megnyugodni, arca is visszanyerte eredeti színét, és a tikkelést is abbahagyta, bár helyette folyamatosan jobbra-balra tekintgetett, mintha keresne valakit, aki kimenti a kényelmetlen szituációból.
- Egy kandeláber tőből való kitépéséhez rendkívüli, mondhatni emberfeletti erő kell. És bár nem vagyok orvos, mégis meg tudom állapitani, hogy dr. Jekyll nem rendelkezik ilyen fizikummal.
- Mindazonáltal, mivel olyan részleteket osztott meg a nyomozókkal, amiket csak a gyilkos ismerhet, egyértelmű, hogy vagy ő maga is ott volt a helyszínen, vagy az igazi tettes részletekbe menően beavatta – egészítette ki férje mondandóját Mili.

Mr. Utterson most először nézett Richárd, majd Mili szemébe. Fürkészve nézte őket, mintha ki akarná deríteni, valójában mit akarnak tőle ezek az emberek.
- Maguk igazán eszes nyomozók – szólt végül, miközben felállt. – De én csak annyit mondhatok: akárki követte el ezt a bűnt, Henry megérdemli a büntetést.

Egy arc, két lélek [Ambrózy báró esetei × Jekyll és Hyde ff.] - BEFEJEZETTWhere stories live. Discover now