8. Rész

90 5 5
                                    


- Értem a logikáját, Richárd, de… De mi van azzal a hanggal, amit hallottunk? Az nem a doktor hangja volt.
- Szóra sem érdemes – legyintett a férfi. – Bizonyára valaki volt már bent, amikor dr. Jekyll beszaladt oda, hogy az egyik szer miatti rosszullétét ott fejezze be, és az az illető szólt ki nekünk.
- Biztos ebben? – kérdezte kétkedőn Mili.
- Tud jobb magyarázatot? – kérdezett vissza a báró.

Mili megcsóválta a fejét, mert be kellet látnia, hogy a férjének igaza van. Minden, amit mondott, teljesen logikus volt, és beleillett a képbe. Dr. Jekyll rosszul lett valamilyen italtól, amit a tiltott vegyszerekből készített, és emiatt nem is nézte, hova szalad be, ezért talált meg egy már foglalt illemhelyet. Már csak azért is lehet igaz ez a feltételezés, mert…
- Hiszen dr. Jekyll csak a saját üvegéből ivott! – kiáltott fel hirtelen Mili. – Igen, igy utólag tisztán látom magam előtt, hogy amig mindenki más elvette a pezsgőt, bort a tálcáról, vagy épp kiszolgálta magát az italospultnál, addig ő nagy ritkán meghúzta a saját üvegét.
Mili csillogó szemmel nézett férjére, aki a kanapén ülve, mosolyogva nézett vissza rá.
- Reméltem, hogy észreveszi – mondta aztán. – Jómagam is erre alapoztam a feltételezésemet.
- De vajon mi lehet az a törvénytelen vegyszer, amit használhat? – morfondírozott a báróné.
- Használjon inkább többesszámot, ha kérhetem. Kizárt dolog ugyanis, hogy egyetlen szer miatt eljöjjön valaki egy teljesen más országba kísérletezni.
- Igaza lehet, de…
- Nincs de! – állt fel hirtelen Richárd. – Későre jár, magának pihennie kell. Majd holnap folytatjuk az eszmecserét, esetleg meglátogatjuk azt a féleszű tudóst is, de mára elég!

Ambrózy báró úgy pattogtatta szavait, mintha egy őrmester volna, Mili mégis elmosolyodott, miközben (kivételesen) eszébe sem jutott ellenkezni. Richárd, amióta megtudta, hogy felesége gyermeket vár, megtiltotta neki az éjszakai ébrenléteket. Akármilyen forró nyomon is jártak épp, Milinek hamar le kellett feküdnie, ami miatt eleinte igen sokat vitázott a férjével, ám lassacskán felfedezte az alvás jótékony hatásait. Arról nem is beszélve, hogy a nőorvos, akinél jártak, szintén megparancsolta az ifiasszonynak a sok pihenést, igy aztán onnantól kezdve nem volt kifogás, este időben le kellett feküdnie. Richárd is ágyba bújt ilyenkor, épphogy valamivel tovább maradt fent mindig, csakhogy szétnézzen a birtokon és a villában, valamint vessen egy pillantást a személyzetre is.

A háznép biztonságát elsődlegesnek tartotta, így ezt minden este megejtette. Miután Mili lefeküdt, ismét kiment az udvarra, hogy elsőként az istállót, valamint Herrdoktor, Isti és Boskó, a komornyik szálláshelyét vegye szemügyre. Már épp végzett, és megfordult, amikor meglátta. A birtokot szegélyező erdő sűrűjében egy sziluettet vett ki. Az ipsze háta görnyedt volt, hosszú haja csimbókokban lógott a szemébe, de még igy sem tudta annak eltakarni zöld csillanását, midőn a hold fénye rávetült…

Egy arc, két lélek [Ambrózy báró esetei × Jekyll és Hyde ff.] - BEFEJEZETTWhere stories live. Discover now