2. Bölüm

4.9K 430 172
                                    

Sezen Aksu | Yalancı

"Sezen ben sana ne dedim?!"

Kırmızı ojeli ellerimi izlerken anneanneme bakmıyordum. Delirmiş gibi bağırıyor ve azarlıyordu. Onu bu kadar korkutan şeyin az çok ne olduğunu anlasamda ses çıkaramıyordum. Malkoç'tan uzak durmamı ve mahalleliyle yüz göz olmamamı istemişti. Kendiliğinden gelişen olaylarla beraber hem Malkoç'la; namıdiğer, Tepeli Deve'yle tanışmış, hemde şerefsizin biriyle yüz göz olmuştum. Dün olanları yeni duymuştu ve kimden duyduğunu bile bilmiyordum.

"Ben sana dersini ver sonra evine gel, kimseyle yüz göz olma demedim mi? Neden lafımı dinlemiyorsun Sezen? Neden milletle yüz göz oluyorsun?!"

"Anneanne lütfen.."

Beni hızla susturdu ve bağırmaya devam etti. Başındaki tülbenti omzuna düşmüş ve aşağı sallanıyordu. "Kızım bak," sesini düşürerek bana yaklaştı. "Seni buraya ben çağırdım. Özelde çalışıyorsun en azından benim yanımda ol ve burada çalış istedim. Bana arkadaşlık et istedim. Sen bana emanetsin. Neden dinlemiyorsun beni? Ya başına bir şey gelseydi ha?"

Gözlerimi suçlu bir çocuk edasıyla yerden kaldırdığımda ona baktım. Karşısında yirmi beş yaşında koca bir kadın vardı fakat o bunu umursamadan bir çocuk gibi azarlıyordu. Bunu sadece çok sinirli anlarında yapardı. Karşısındaki kişi yaşı kaç olursa olsun, umursamaz ve karşısına oturtur bir güzel azarı basardı.

Sinirli gözleri titreyerek bana bakıyordu. "Anneanne adam yolda giderken konuştu benimle ve ne olduğunu anlamadan bir kargaşa içinde buldum kendimi. Kadını dövüyormuş ve ben bunu fark edince gerildi. Sonrada delirdi." Sonlara doğru sesim gergin çıkmıştı. "Hem," dedim. "Hem Malkoç geldi. Kardeşi götürdü o adamı sonra. Bir şey olmadı bana. O gelmese bile kendimi savunabilirdim."

Yüzü gerilmeye devam etti. "Malkoç mu?!" Sesi inanamaz gibi çıkmıştı. Elini kalbine koyarak derin bir nefes aldı. "Sen onunla nasıl tanıştın Sezen!"

Gözlerim kısılmış ona bakıyordum. "Neden ondan bu kadar çekiniyorsun?" Dediğimde sertçe bana baktı.

"Koskoca kadın neyden kimden çekineceğim ben?! Sana kimseyle yüz göz olma diyorum, sen gidip mahallenin en delisiyle tanıştım diyorsun!"

Koltuğa yaslandığımda gerilmeye devam ettim. "Neden ondan uzak durmamı isterken, bana onun okulunu buldun anneanne?"

Etrafta dolaşan bakışları bana döndüğünde gözleri benim gibi kısıldı. Ayağa kalkarak karşısına dikildim. Konuşacağı sıra onu susturdum. "Sakın anneanne! Sakın inkar etme! Okulun ona ait olduğunu biliyorum. Ondan uzak durmamı isterken, beni onun dibine sokan senmişsin ve şimdi dediklerini anlayamıyorum.."

Gözlerini kapayarak elini beline koydu ve derin bir soluk verdi. "Sen onu mu araştırdın?"

Kaşlarım çatıldı. Bu araştırma olayı ilk başta rezil edip, şimdide sinir etmişti. "Evet," dedim. "Evet araştırdım çünkü bu benim hakkım. Adamın okulunda çalışıyormuşum ve patronumun nasıl biri olduğunu merak etmem çok doğal!"

"Ondan uzak dur." Dedi, ilerleyerek tekli koltuğa oturdu.

"Beni onun dibinde sokan sensin, ondan uzak dur demen neden bu kadar garip geliyor bana?"

Kaşları çatıldı. Dün olan şeyden sonra onun neden korktuğunu az çok anlayabiliyordum. Malkoç normal bir şey gibi, bir insanı öldürebileceğinden bahsetmişti. Anneannem bunu biliyordu ve beni ondan uzak tutmak istemesinin sebebi bundandı.

Tepeli DeveHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin