Kudrat Seorang Pendendam

1.5K 66 10
                                    

Aqil POV

Tangan aku kebas dek diikat sebegini lama. Hati aku remuk. Sejak dari tadi hati aku punah, aku hanya mampu tengok Abang Zal bergaduh dengan mereka semua. Aku mungkin bersyukur bila Abang Zal boleh belasah kesemua mereka. Sehinggakan guard di sini pun terpaksa masuk campur ke sana.

Tapi aku remuk bila nampak baju Abang Zal koyak rabak

Kenapa diorang buat abang aku macam ni, apa salah dia? Dia cuma budak sekolah biasa je. Kenapa sampai kena pukul ramai-ramai?

Tali yang ikat belakang aku ni semakin memanjang, aku cuba pandang ke atas. Tali ni tali yang reput. Kalau aku goyang sikit lagi. Boleh lepas ni, aku kena cepat, aku nak gi tolong Abang Zar!

"ABAAAAANGGGG!!!" Jerit aku dari jauh

Aku segera menggoyangkan badan ke depan dan belakang. Lengan aku pedih, mungkin mengelecet sebab tali yang ikat aku ni. Errghhh sakitt. Nak bergoyang ni sakittt. Tahan Aqil tahan, sikit lagi.

Air mata jantan keluar dari mata aku yang cuba menahan sakit. Aku dah lenguh, tak larat nak bergantung di sini

"ARRGHHHHH" Jerit lelaki di depan Abang Zal

Aku mengangkat wajah melihat ke Abang Zal. Seluruh padang penuh dengan badan yang bergelimpangan menangis kesakitan. Yang tinggal tinggi hanyalah Abang Zal yang sedang melutut

Dan..... seorang lelaki di belakang

Siapa dia tu?

Aku menyepetkan mata cuba melihat dengan lebih jelas

Itu......

MUSHRIF!!

Apa dia buat sini?? Asal sia boleh tetiba muncul??? Apa dia nak buat kat Abang Zal??

"Abaaaanggg Zaaallll!!" Aku menjerit sekuat yang boleh

Tch, hampa, Abang Zal masih kaku diam di situ. Abang tengok belakang bang, tengok belakang tu ada syaitan tengah rapat!

Aku kena cepat, kena lari pergi warning dia. Sempat kah? Aku memandang ke atas. Tali putih yang menggantung aku sudah berbulu, uratnya banyak yang sudah putus di atas.

Dengan tenaga yang ada. Aku mencuba memusingkan badan. Kepala diturun ke bawah, kaki naik ke atas. Ahhh sakit sakit sakittt.

Sekali lagi Aqil. Kau boleh, kau boleh!! Kau nak tolong Abang Zal!!!

1 ....2.......3!

Kepala aku terlonjak ke bawah. Kaki aku berjaya naik ke atas. Dengan segera aku kepit besi buaian dengan kedua kaki. Aku melihat ke arah Abang Zal

"BELAKANGGG!!!!" Jerit aku sekuat yang boleh

"BELAKANG ABANGGG!!!!"

Abang Zal memandang ke arah aku. Tangannya diangkat dengan lemah. Abang Zal..... Abang Zal dah tak larat......

"AAAABANNGGGG!!!!! BEEEE-LAAAAA-KAAAAANGGGGGGGG!!!!!" Jerit aku sekuat tenaga yang tinggal

Ketangg

Abang Zal jatuh rebah ke lantai

Abang?

Abangg??

Abaaaanggg??????!!!!!

Tak tak tak tak tak tak tak takkkkj jangaaannnnnnn!!!!

Kepala aku semakin ketat dek darah yang menurun. Kaki aku sekuat mungkin menolak badan dari ikatan di buaian. Lepas laa. Lepasssss!!!!

"AAABANGGGG!!!"

EEEAARGGGGGHHHHHHHHHH

Bukk

Ehhh sakitt sialll, daguku pedih akibat jatuh dahulu ke tanah. Aahhhh pedih. Pedih seluruh muka aku pedih. Sakitttt. Aku membuka mata. Aku di tanah dah, yyeessssssss.

Aku Dan Aqil Where stories live. Discover now