꧁ 𝑘𝑎𝑝𝑖𝑡𝑜𝑙𝑎 1: 𝐼𝑚𝑙𝑎𝑑𝑟𝑖𝑠 ꧂

154 2 0
                                    

Jízda elfů z Roklinky dopadla dobře. O tři dny později konečně dorazili do údolí posledního jednoduchého domu severozápadně od Mlžných hor.

Úzké údolí leželo před jejich očima, osvětlené teplým slunečním světlem.

Překročili brod přes Bruinen a vstoupili do údolí.

Vzduch byl čistý a sladký. Horské svahy obklopující sníženinu pokryla vzkvétající vegetace.

Blížil se podzim a listy stromů se barvily do červenohněda, což v údolí vyvolávalo dojem , že je ze zlata.

V dálce zpívaly vodopády tvořené řekou Bruinen a naplňovaly prostor lehkým šuměním.

Elenwë se tomu pohledu extázi zasmála.

- Calwa! (Krása!)

Elrond a Glorfindel se usmáli.

- Jsem rád že se ti to líbí, Elenwë. Toto je můj majetek, Imladris.

Lord Elrond se podíval na Elenwëinu tvář, která byla osvícená obdivem.

Přešli most a brzy dorazili do středu krásného náměstí.

Přistoupila k nim krásná elfka s černými vlasy a šedýma očima.

- Suilad, Ada. (Ahoj tati)

- Elen sila lummen' omentielvo, Arwen. ( V hodině našeho setkání svítí hvězda, Arwen.)

- Lle anta amin tu? (Potřebuješ pomoc?)

- Sana sina. (Vezmi ji)

Arwen vzala Elenwë z otcovy náruče a položila ji na zem. Podívala se na ni a řekla:

- Mae govannen. Man eneth lin? (Ráda tě poznávám. Jak se jmenuješ?)

- Elenwë eneth nîn. ( Elenwë)

- Arwen Undómiel eneth nîn. Itell uin Elrond. (Arwen Undómiel dcera Elronda)

Arwen, stejně jako její bratři, její otec a Glorfindel, si malou elfku okamžitě oblíbili.

Elenwë byla velmi hezká, měla černé vlasy, světlou pleť a velké šedé oči.

Je pravda že vypadala jako Arwen a tedy trochu jako Elrond.

Dokonce vypadala trochu jako Celebrían, Elrondova manželka.

Obě měli stejnou bílou pleť a stejně světlé oči, největší rozdíl byl v barvě vlasů. Její adoptivní matka měla stříbřitě bílé vlasy.

Jakmile dorazila do Imladris, Elenwë se tam cítila dobře. Elrondova rodina ji velmi vřele přivítala a ona strávila svá raná léta v klidné a láskyplné atmosféře.

Jednoho dne však Elrondova žena Celebrían odjela do Lothoriénu navštívit Galabriel. Na zpáteční cestě ji unesli skřeti v Mlžných horách.

Když to zjistili , její dva synové Elrohir a Elladan ji šly hledat. Zachránili ji, ale později těžce onemocněla.

Byla zasažena otráveným šípem a pomalu umírala.

Její rodina a Elenwë na ní dohlíželi téměř každý den v naději na zázračné vyléčení. Ale ani Estë la Valar pro ni nic neudělala. A pomalu by umírala.

Nakonec se jednoho květnového rána rozhodla opustit Středozem a vydat se k bílým břehům, do Nesmrtelných zemí.

Elrond, její dvojčata, Arwen a Elenwë jí doprovázeli k Západnímu moři.

Mnoho elfů z klanu je také následovalo. Lindir, Glorfindel, Erestor, Estel, Gildor a mnoho dalších, kteří se chtěli rozloučit s paní z Imladris.

Loučení bylo srdcervoucí, zvláště pro lorda Elronda, který ztratil svou spřízněnou duši, svého celoživotního společníka...

Sladká Celebrían, která se tak dobře starala o své děti, která tak dobře hrála na harfu, která ráda zpívala, aby ukolébala Elenwë ke spánku, se s nimi u moře rozloučila.

- Namarië. Hebo estel, Hervenamin. Amin měla lle. (Sbohem. Udržuj naději, můj manželi. Miluji tě)

A navzdory síle těchto dvou bytostí nedokázali zadržet přívaly upřímných slz.

- Namarië, Celebrían.

O třicet let později poslal Elrond svou dceru Arwen k paní z Lothoriénu, aby dokončila své vzdělání.

Galabriel se dlouhá léta starala o jeho holčičku, která se pomalu vzpamatovávala že smutného odloučení od matky.

Dlouho poté, jednoho dne v Narquelie (říjnu) , se lord Elrond rozhodl promluvit se svou adoptivní dcerou.

Nyní žila mezi elfy z Imladris více než šest století a bylo načase, aby věděla, že ve skutečnosti nepochází odsud.

- Mara Lomë, Ada ( dobrý večer, papa)

- Mara Lomë, Elenwë. Adoban. (Dobrý večer, Elenwë. Posaď se)

- Mae Ada. (Ano, tati)

Elenwë přišla a posadila se vedle něj na lavičku.

Elrond jí s obtížemi přiznal, že není jeho dcera.

Elenwë nejprve mlčela, šokovaná touhle zprávou. Vždycky věřila že patřila Elrondově rodině, ale najednou zjistila, že ne.

Pak se jí pomalu oči zalily slzami a smutně prohlédla na muže, kterém si myslela, že je jejím otcem.

Lord z Imladris byl dojat smutkem jeho adoptivní dcery.

Přistoupil k ní a řekl:

- Amin hiraetha (omlouvám se), měla jsi to vědět. Amin mela le, Elenwë, iellamin (miluji tě, má dcero)

Něžně uronila pár slz a schoulila se v náručí svého adoptivního otce.

Elrond ji jemně pohladil po zádech, aby ji uklidnil.

- Dolomei, Ada ( mám tě ráda tatínku)

Elrond cítil jak mu srdce oteklo láskou.

Přestože Elenwë nebyla z jeho spojení s Celebrían, miloval jí stejně jako Arwen, Elladana a Elrohira a skutečně ji považoval za svou dceru.

Po dlouhé době když se Elenwë uklidnila, zašeptala:

- Amin anta est, kaim. (Potřebuji si odpočinout)

Ale když to řekla oči se jí zamlžily a usla.

S hlavou opřenou o krk svého otce spala klidně.

Elrond se na ni něžně podíval.

Nechce někoho nechat přijít a vzít mu ji pryč, jinak by mohl litovat , že přišel!

Po chvíli byl přesvědčen , že tvrdě spí.

Pán z Imladris vstal a vzal Elenwë do náruče.

Odnesl svou adoptivní dceru do svého pokoje, nádherného pokoje osvětleného hvězdným světlem a vytříbeného jemnými roztlinami a květinami. Precizně opracovaný dřevěný balkón skrýval výhled do údolí.

Položil Elenwë na postel, přikryl jí přikrývkou a na okamžik se posadil na okraj postele .

Několik minut ji pozoroval. Elfka se pravidelně zvedala a pravidelně dýchala.

Dal jeden neposedný pramen jejích černých vlasů za ucho.

Nakonec, ujištěn jejím hlubokým, klidným spánkem, vstal a lehce ji políbil na čelo.

Zamumlal:

- Losto mae, iellamin. ( Spi dobře, má dcero)

Pak vyšel ven, aniž by vydal sebemenší hluk.

𝑇ℎ𝑒 𝐷𝑎𝑢𝑔ℎ𝑡𝑒𝑟 𝑂𝑓 𝑇ℎ𝑒 𝑀𝑜𝑜𝑛Kde žijí příběhy. Začni objevovat