Ostatní ze společenstva šli nahoru, i když tři elfové z Loriénu podezíravě pohlédli na Gimliho.
Brzy hobiti, trpaslík a muži usnuli. Dokonce i Aragorn, který několik dní nespal klidně, si mohl odpočinout.
Legolas zahájil diskusi s Rúmilem, Haldirem a Oraphinem.
Zatímco si vesele povídali, Elenwë se vzdálila a opřela se o zábradlí, několik metrů od veselé elfí skupiny.
Dívala se na hvězdnou oblohu a její pohled se ztrácel mezi hvězdami tak jemné krásy.
Haldir se k ní konečně přidal a trochu zavtipkoval o nočních eskapádách svého dětství.
Elenwë se té vzpomínce konečně zasmála a byla překvapena, když zjistila, že Legolas zřejmě poslouchal jejich rozhovor.
Na jeho tváři se zračila pravidelné pobavení.
Ráno se na východě rozednilo. Bledá záře,jak rostla, světlo filtrovalo žluté listy stromu.
Hobitům se zdálo, že první sluneční paprsky svítí v chladném letním ráně.
Přes pohybující se větve se objevila bledě modrá obloha.
Frodo vyhlédl otvorem na jižní straně platýse a uviděl celé údolí Stříbrného potoka, které se před jeho očima rozprostřelo jako zlaté moře žlutohnědého zlata, jemně se vlnící v duhovém lesku.
Bylo ještě chladné ráno, když se Společnost znovu vydala na cestu, nyní vedena Haldirem a jeho bratrem Rúmilem.
-Sbohem, milý Nimrodeli! vykřikl Legolas.
"Vrátím se," zašeptala Elenwë.
Frodo se ohlédl a uviděl mezi šedými kmeny záblesk bílé pěny.
-Sbohem, řekl.
Měl pocit, jako by už nikdy neuslyšel tak nádhernou tekoucí vodu, která navždy mísí její nespočetné tóny do neustále se měnící harmonie.
Vrátili se na cestu, která pokračovala podél západního břehu Cours d'Argent, a tam chvíli stáli a zamířili na jih.
Na zemi byly stopy skřetů. Ale brzy se Haldir přesunul stranou mezi stromy, v jejichž stínu se zastavil u řeky.
Zavolal jako lehké zapískání ptáka a z háje výmladků vyšel elf, byl oblečený v šedé, ale čepec měl odhozený dozadu a jeho vlasy se v ranním slunci třpytily jako zlato.
Haldir obratně přehodil přes potok roli šedého lana, kterého se druhý chytil a konec přivázal ke stromu u řeky.
-Jak vidíte, Celebrant je stále silný, řekl Haldir, "jeho kurz je rychlý a hluboký a také ledový."
Nešlapeme tak daleko na sever, jak bychom měli, jinak než když musíme. Ale v těchto časech bdělosti nestavíme mosty.Toto je náš způsob přechodu. Za mnou!
Svůj konec lana přivázal k jinému stromu, po kterém se po tomto improvizovaném mostě lehce rozběhl jako po silnici.
"Můžeme jít po této cestě s Legolasem," řekla tehdy Elenwë, "ale ostatní tuto adresu nemají. Musí přeplavat?
-Ne, říká Haldir a lehce se směje. Máme dvě další lana. Upevníme je jeden na druhý, jeden ve výšce ramen a druhý do poloviny, držíme je, cizí lidé by měli být schopni opatrně přejít.
S tímto lehkým mostem přes něj rota přecházela, někteří pomalu a opatrně, jiní snadněji.
Mezi hobity se nejlépe osvědčil Pipin, protože měl jistou nohu, rychle přešel, držel se jednou rukou, ale nespustil oči z protějšího břehu, ani se pod něj nikdy nepodíval.
Sam se táhl za Pipem, svíral lano a zíral na bledou, vířící vodu.
Jako by to byla propast v horách.
Když konečně přešel řeku na druhý břeh úlevně si oddechl. A řekl:
-Učit se můžeš v každém věku! Jak říkával můj starý strýc. Ale myslel na zahradničení a ne na to, aby se hřadoval jako pták nebo se snažil chodit jako pavouk. Dokonce ani můj strýc Andy nikdy nic takového neudělal.
přesně takhle!
Elfové se usmáli a čekali, až projdou poslední.
Když byla Společnost konečně shromážděna na východním břehu Stříbrného proudu, elfové rozvázali provazy a dva z nich srolovali.
Rúmil, který zůstal na druhé straně, přinesl posledního zpátky, hodil si ho na rameno a mávnutím ruky se vrátil k Nimrodelovi, aby pokračoval ve hlídání.
"Nyní, přátelé," řekl Haldir, "vstoupili jste do Naith Lorien nebo Enklávy, stejně jako jste vstoupili do Naith z Lorien nebo Enklávy.
-Dalo by se říci, protože je to země, která se rozprostírá jako hrot kopí mezi pažemi Cours d'Argent a Anduin la Grande. Nedovolíme nikomu cizímu špehovat tajemství Naithů. Málokdo tam dokonce smí vkročit.
-Jak bylo dohodnuto, zavážu oči trpaslíkovi Gimlimu. Ostatním bude umožněno se chvíli volně procházet.
Gimlimu se ten nápad vůbec nelíbil a vykřikl:
-Ten návrh byl učiněn bez mého souhlasu," řekl. Nebudu chodit se zavázanýma očima jako žebrák nebo vězeň! A nejsem špión. Moji lidé nikdy neměli styk s žádným služebníkem Nepřítele. A nikdy jsme neublížili Není větší šance, že bych tě zradil, než Legolas nebo kterýkoli z mých společníků.
-O tom nepochybuji," povzdechl si Haldir. Ale je to náš zákon. Nejsem pánem zákona a nepřísluší mi jím být.
je možné je ignorovat. Už jsem udělal hodně, když jsem tě nechal projít Celebrantem.
Gimli byl tvrdohlavý. Pevně postaven na roztažené nohy položil ruku na rukojeť své sekery:
"Půjdu dál svobodně," řekl, nebo se vrátím hledat svou vlastní zemi, kde je o mně známo, že jsem věrný svému slovu, pokud zemřu sám v poušti.
"Nemůžeš se vrátit," řekl Haldir přísně. Když jsi došel tak daleko, musíš být předveden před Pána a Paní. Budou tě soudit a buď tě zadrží, nebo tě nechají jít, jak uznají za vhodné. Za vámi jsou nyní tajné stráže, a řeky, které vám zabrání projít.
Gimli vytáhl z opasku sekeru. Haldir a jeho společník sklonili úklony.
-Mor je na trpaslíky a jejich pýchu! Říká Legolas.
Elenwë mu věnovala nesouhlasný pohled.
-Tak pojď! řekl Aragorn. Pokud mám stále vést tuto společnost, musíte udělat, co vás žádám.
Pro Trpaslíka je těžké být tak diskriminován. Všichni budeme mít zavázané oči, dokonce i Legolas a Elenwë. Bude to lepší, i když to může jen zpomalit cestu a udělat z ní nudu.
Gimli se náhle zasmál:
-Jako pěkná parta šílenců budeme vypadat! Povede nás Haldir všechny provázkem, jako provázek slepých žebráků za psem? Ale budu spokojen, když Legolas bude sdílet mou slepotu.
-Jsem elf a proč jen já? Co děláš s Elenwë? říká Legolas rozzlobeně.
Elenwë se tiše zasmála.
-A teď zvoláme: mor je pýchou elfů! řekl Aragorn. Ale celá Společnost bude cestovat stejným způsobem. No tak, zavaž nám oči, Haldire!
„Pokud se nebudete chovat správně, budu požadovat plnou náhradu za jakýkoli pád nebo úder nohou," zavrčel Gimli, když měl zavázané oči.
"Nebudeš pro to mít žádnou omluvu," řekl Haldir. Povedu tě dobře a cesty jsou hladké a rovné.
-Běda šílenství této doby! řekl Legolas. Všichni jsme zde nepřátelé Jediného Nepřítele, a přece musíme slepě chodit, zatímco sluníčko je veselé v les pod zlatým listím!
-To může znít šíleně, říká Haldir. Nyní žijeme na ostrově uprostřed mnoha nebezpečí a naše ruce hrají na smyčce častěji než na harfu.
ČTEŠ
𝑇ℎ𝑒 𝐷𝑎𝑢𝑔ℎ𝑡𝑒𝑟 𝑂𝑓 𝑇ℎ𝑒 𝑀𝑜𝑜𝑛
FantasiElenwë je elfka... No přesněji půl elfka. Ne vždy se divila kdo jsou její rodiče a odkud se vzaly její zvláštní schopnosti. Stále více se však zajímá o svůj původ. Vychovaná v Roklince, nikým jiným než lordem Elrondem, se náhle ocitla uprostřed udál...