1.Bölüm: Yenilik

58 8 13
                                    

365 gün, burada kalmak için çok uzun. Bir de onaltı tane daha 365 gün buradayım. Nasıl geçecek bu zaman? Günün birkaç saati gökyüzünü görmek mi bana en büyük ceza, yoksa içimden atamadığım vicdan azabı mı?
Soğuk duvarlar, aşılamaz tel örgüler bunlar mı beni cezalandırıyor yoksa içimdeki ben mi? Yazmak mı bana iyi gelecek muamma.

" Oho, başlamışsın yine destan yazmaya."

Yağmur, hızlıca günlüğünün kapağını kapattı.
" Kaç kere demem gerekiyor, yazdığım şeylere bakma diye Seda!"

" Bana bak! Benimle öyle sesini yükselterek konuşma, o sesini keserim!" Seda, parmağını Yağmur'un omuzuna doğru koyup onu ittirerek konuşuyordu.

" Of! Kesin sabah sabah ya,ne bu tantana?"

" Birinin canı dayak çekmişte, ben ilgileniyorum Çağlacığım sen merak etme. "

" Ne bu? Şimdi de zorbalığa mı başladınız?" Ranzadan inen Kadriye, Seda ve Çağla'nın başına dikilmişti.

" Ay, ne oluyor ya? Niye böyle birbirinize bakıyorsunuz ki? Boşuna kavga etmeyin. Hem bugün Göksun'un cezası bitiyor. Hücreden çıkıcak, onu böyle karşılamayalım değil mi?"

Seda, başını sallayarak oradan uzaklaşırken diğerleri onun arkasından bakıyordu.

" Göksun'a kavuşuyorsun he Hale, ne güzel."

Hale, burada en yakın olduğu Göksun'un yanlarına dönmesini büyük bir heyecanla bekliyordu.

Koğuşun kapısı açıldığında içeriye infaz koruma memuru Ayşin girdi.

" Günaydın bayanlar sıraya geçelim sayım var. "

" Nereye gideceksek sanki" diye fısıldadı Çağla.

" Ayşin abla tam kadro burdayız ya ne bu her gün sayım?"

" Sıraya geçin!" Ayşin'in ardından, infaz koruma başmemuru  Belma girmişti koğuşa.

Ayşin, sayımı sürdürürken Belma etrafı kolacan ediyordu.

Kendine uzatılan belgeyi alıp imzaladı.
" Bu ortalık toplansın, sen de kontrol et" dedi Belma, Ayşin'e.

Belma, elinde belge çıkarken geride kalanlar koğuşu toplamaya koyuldu.

" Ne bu, günlerdir yok şurayı temizle, yok bunu yap, şunu yapma!?" Seda, elinde çalı süpürgesi etrafı süpürüyordu.

" Ee, yeni müdire gelecek ya ondandır." Ayşin, ağzından kaçırdığı şeyi fark edince kendine kızdı.

" Ne?!" Aynı anda, aynı nida yükselmişti ağızlardan.

" Fehime müdür nereye gidiyor ki?"diye sordu Çağla.

"İşinize bakın haydi! Soru sormayın." Koğuş sakinleri kendi aralarında konuşmaya devam ediyordu.

" Ay, kurtulduk sonunda! Neyse o entel dantel işler?"

" O işler buradan çıktığında çok işine yarayacak" dedi Çağla, Seda'ya.

" Yeni gelen de aynı şeyleri devam ettirir boşuna sevinme" dedi Kadriye.

" Aman daha kötü biri gelemez herhalde." Kadınlar hep birlikte gülerken müdire Fehime odasında hazırlıklar yapıyordu.

" Bütün belgeler toplandı değil mi?"

" Evet Fehime Hanım. "

Fehime, karşısında buradan gidecek olmasına üzülen cezaevi katibi Handan'a baktı.

Demir Duvarlar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin