12.Bölüm:Kayıp

13 7 5
                                    

Ayşin, müzik okulundaki aletleri inceliyordu.
" Çok fazla var. " Elini bir piyanoda gezdirdi.
" Ve fazla tozlular. "

" Uzun süredir burada kapalılar olur o kadar."

" Müdürüm, şimdi bunların hepsi bağış öyle mi?"

" Evet. "

" Ne kadar yüce gönüllü biriymiş. Bunlar maddi değeri yüksek şeyler."

Jülide, etrafa bakmayı sürdürüyordu. " O kişinin, bunların parasına ihtiyacı yok. "

" Peki bunları nasıl götüreceğiz?"

" Ben birilerini bulurum, önce bir temizlensinler. Sonra taşırlar. "

•••

" Akşam yemekleri iyice düzeldi değil mi?" Kadınlar yemekhanede, yemekteydiler.

" Bir şey diyeyim mi size, bu yeni müdür bayağı iyi biri. "

" Bence de. " Hale de onunla aynı fikirdeydi.

" Ne kadar zamandır tanıyorsunuz da bu kanıya vardınız?" Göksun, Jülide 'nin övülmesini anlamamıştı.

" İnsanları tanımak için o kadar da zamana gerek yoktur belki Göksun. "

" İnsan en yanındakini bile tanıyamıyor yeri geliyor, sen de haklısın tabii. " Hale, tabldotunu alıp masadan ayrılmıştı.

" Göksun,sen Hale 'ye çok haksızlık yapıyorsun. Kadriye için onu görmezden geliyorsun." Göksun, Seda 'nın doğru söylediğini biliyordu ama ikisiyle de arkadaş olabilirdi. Bunu istemeyen kişi Hale 'ydi.

•••

Sabahın erken saatlerinde Jülide, Nida için annesinin bulduğu avukatın yanına gelmişti. Annesinden telefon numarasını almıştı ama açan olmamıştı. Annesi de ona adresi atıp, avukatın geleceğinden haberi olduğunu söylemişti.

Şehir merkezinde, iş yerlerinin olduğu tarihi bir binanın önünde durmuştu. Arabadan indiğinde etrafı inceledi. Binanın girişindeki tabeladan buranın bir avukatlık şirketi olduğunu anlamıştı.

Annesi, ona bir isim vermemişti. Sadece oraya git, o biliyor demişti. Kapıdaki güvenlik, Jülide 'nin yanına yaklaşmıştı.

" Merhaba hanımefendi, kime bakmıştınız?"

" Aslında, ben avukat arıyorum. "

" Buyurun danışmadan yardımcı olsunlar. " Güvenlik, kapıyı Jülide 'nin geçmesi için açmıştı.

" Buyurun danışmadan yardım alabilirsiniz. "

" Teşekkür ederim. "

Jülide, danışmaya yaklaşırken, danışmadaki kadın telefon ile konuşuyordu. Telefon görüşmesi bitince Jülide 'ye dönmüştü.

" Buyurun hoşgeldiniz. "

" Merhaba,benim randevum vardı fakat randevuyu ben almadım avukatın adını bilmiyorum."

" Bakalım hemen. Adınız nedir. "

" Jülide Yaman."

" İkinci kat, Ege Kaya."

" Nasıl?" Jülide, duyduğu isim karşısında şaşırmıştı. Annesi, kendisine bundan hiç bahsetmemişti.

" İkinci kat. Ege Kaya. " Kadın üstüne basarak tekrar etmişti.

" Teşekkür ederim." Jülide, karşısındaki merdivenlere yönelip üst kata çıkmaya başlamıştı.

" Ah, anne ben sana sorarım!"

Demir Duvarlar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin