25.Bölüm:Sessizlik

7 5 7
                                    




Cezaevinde herkes Rüya'nın gitmesine Jülide'nin neden olduğunu duymuştu. Nida kendini Jülide'ye karşı doldurmaya devam ediyordu. Çevreden etkilenmesi de cabasıydı tabii.

"Bunun gözleri hiç iyi bakmıyor söyleyeyim ben size." Hale ve Yağmur yemek sırasındaki Nida'ya dikkat kesilmişlerdi.

Kendini salmış, ağlamaktan gözleri şişmiş ve kızarmış, tek bir noktaya bakmayı sürdüren Nida'nın yanında sadece Kadriye vardı.

"Öff! Ne olacak böyle? Herkesin Jülide Hanım'a olan bakış açısı değişti. Onu suçluyorlar. !"

" Ya ne yapsalardı Seda?" Yağmur yanlarına bir hışımla gelen Seda'yı yüksek çıkan sesiyle susturmuştu.

" Bu haksızlık ama."

"Katılıyorum." Hale yemeğini alıp giderken gözü hâlâ Nida'nın üzerindeydi. Nida ve Rüya için üzülüyordu onların ayrılmalarını istemezdi ama bunun suçlusu olarak Jülide'yi görmeleri ona saçma geliyordu.

Jülide bir günde çok fazla şey yaşamıştı. Olanlara üzülmüştü fakat elinden bir şey gelmezdi. Nida cezaevine adım attığı andan itibaren ona müsamaha göstermişti. Bunu Rüya için yapmıştı.

"Müdürüm. " Belma ona seslenen kadar odaya girdiğini duymamıştı.

"Efendim Belma Hanım."

"Film gecesini erteleyelim isterseniz. Kadınların da keyfi yerinde değil."

"Olur. " Belma başını sallayıp ofisten çıkarken Jülide'nin sorusu onu durdurmuştu.

" Sizce yanlış mı yaptım?"

Belma, yavaşça arkasını dönüp Jülide'ye bakmıştı.

" Müsadenizle." Belma, oturmak için izin alıp Jülide'nin karşısına oturmuştu.

" Jülide Hanım, Fehime müdür buradan giderken bir şey demişti onlara hitaben. Bir kötü asla iyi birine dönüşmez demişti. Birçok felsefeci kötülüğün iyiliğin olmadığı yerlerde olduğunu söylüyor. " Jülide dikkatle Belma'yı dinliyordu.

" Fehime müdür, ondan öncekiler ya da siz. Onlara kötü mü davrandınız?" Jülide anlık olarak düşündü.

" Ben cevap vereyim hayır davranmadınız. İyi davrandığınızı bile söyleyebilirim. Sokrates kötülüğün cahillikten kaynaklandığını söyler. Bakın bakalım burada ne kadar eğitimli insan var. Cahiller mi?"

"Yani diyeceğim o ki ben hiçbirine katılmıyorum. Bir insan kötü olmayı seçtiyse bunu tercih ettiği içindir. Cahil olduğu için ya da iyiliğin olmadığı yerlerde oldukları için değil. "

Jülide bugün yaşananlarla Belma'nın anlattıkları arasındaki bağlantıyı düşünüyordu.

"Siz, Ayşin'i iyilik yaptığı için cezalandırmadınız. Görevini kötü yaptığı için cezalandırdınız. Olması gereken buydu. Rüya'yı yurda yolladınız çünkü onun iyiliği için olması gereken buydu. Ne Ayşin'i cezalandırmanız sizi kötü biri yapar, ne de Rüya'yı olması gereken yere yollamanız sizi iyi biri yapar. " Jülide ilk defa Belma'dan böyle derin şeyler duyuyordu.

Buraya geldiğinden beri olanları düşündü. Herkes için az çok bir şeyler yapmaya çalışmıştı. Bunu zorunda olduğu için değil yapmak istediği için yapmıştı.

"İzninizle. " Belma,Jülide'yi düşünceli görünce onu yalnız bırakmak istemişti.

•••

" Avukatın ilk mahkemede aklanmasan bile ileriki zamanda buradan çıkacağını söylüyor."

"İnşallah çıkacaksın kızım. " Hale, ailesi ile görüşteydi.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 03 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Demir Duvarlar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin