Joonas & Joel

230 6 1
                                    

TW: ITSETUHOISUUDESTA PUHUMINEN
VERTA
AHDISTUSTA
Jos joku näistä ahistaa sua niin älä jooko lue, hyvää lukuhetkeä.

Joonas:

Olemme Joelin kanssa lähtenyt Oulusta takaisin Helsinkiin. Olimme oulussa Tommin ja Ollin luona ja viettämässä lomaa siellä, nyt olemme yöjunassa ja meillä on oma hytti joten saamme olla kahestaan täällä ilman muitten katseita, kukaan ei nyt ajattele tätä silleen tarkotan vaan ettei kukaan fani "häiritse" meitä.

"Hei mites Joonas onks sul ollu itsetuhosia ajatuksia?" Joel heittää kysymyksen ilmoille.

Mietin mitä vastaan minulla on ollut niitä, mutta vähemmän..ehkä kerron vaan totuuden.

"No siis on ollu mut ei niit niin usein oo ollu."

"Se on hyvä juttu" Joel vastaa.

Istumme joelin kanssa jommankumman sängyllä, minä nojaan tuohon sillä minua väsyttää, mutta en halua mennä nukkumaan.

Juna alkaa pikkuhiljaa pysähtymään, mutta eihän tässä ole mitään pysäkkiä, miks vitussa tää pysähtyy. Alan panikoimaan entä jos juna on rikki tai öööm mitä kaikkea tässä voi käydä.

"Miks tää pysähty, eihän täs ees oo pysäkkiä?" Joel sanoo mietteliäänä.

"Mä-mä en tiedä miks tää pysähty..ehkä siitä tulee joku kuulutus"

"Anteeksi matkan keskeytys, henkilö on jäänyt junan alle, odotamme apua paikalle. Jatkamme matkaa kun voimme. Olkaa rauhassa" kuuluu naisääni radiosta.

Katson Joelia järkyttyneenä, minua alkaa ahdistamaan. Olen kiinni ihan tuossa blondi tukkaisessa miehessä, hän halaa minua ja koittaa rauhoittaa minua.

"Joel.."

"Niin?"

"Entä jos..s-se oli tahallinen, ku ei täs ees oo pysäkkiä.."

"Hei koita rauhottua, kaikki järjestyy. Haluutko et laitan musiikkia hiljaselle taustalle?"

Nyökkään.

"Mitä laitan?"

"Totah...en yleensä haluu kuunnella omaa tuotantoo mut voiks laittaa esim feel nothingin, Bad idean ja vaikka joku another sun ja viel darken than black?"

"Joo tottakai voin laittaa"

Joel alkaa säätämään puhelintaan ja laittaa sitten biisit ja ekana soi feel nothing, se on hiljasella ettei ketään häiritse musiikki. Kuulen ambulanssin sireenin äänen, se on hyvä juttu mutta minua pelottaa ja ahdistaa silti joku.

"I'm not sad, I feel nothing
I'm silent, I'm done talking
Don't come here please don't touch me
Yeah
Fake smiles for fake people
These stage lights can break people
There's true love and true evil
You see, I"

Kuulen joelin puhelimesta. Keskityn tarkkaan sanoihin ja koitin rauhottua. Tunnen joelin käden kyljelläni. Kuuluu se semmoi ääni ennen kun tulee kuulutus, minua pelottaa joten koitan mennä vielä lähemmäs joelia.

"Siivoaminen on vielä kesken ja odotamme vara-ajajaa, hän on nyt tulossa taksilla Oulusta tänne sitten voimme jatkaa matkaa"

Joel silitti minua. Nyt kuulin bad idean sanoja, kuuntelin niitä tarkkaa.

Aikaa on kulunut ja juna nytkähtää liikkeelle, huokaisen hieman helpotuksesta, mutta ahdistus ei silti katoa, toivon vaan että se henkilö on kunnossa, mutta sitä on mahdoton toivoa..

"Joonas.. joonas herää" kuulen äänen vierestäni.

Avaan silmät ja nään joelin. Nyt on siis aamu, kello on melkeen yheksän ja meidän juna on kohta helsingissä.

Joel alkaa selittää jotain ja näyttää puhelintaan siinä on joku uutinen, otan puhelimen häneltä ja alan lukemaan uutista.

" ***** Paikassa on tapahtunut raideliikenne onnettomuus jossa henkilö on loukkaantunut, pahemmin ei käynyt. Junien aikataulut muuttuivat mutta nyt ne menevät ihan normaalisti"

Luin uutisen olin helpottunut ettei tuo ihminen ollut kuollut. Annoin puhelimen takaisin Joelille ja halasin häntä helpottuneena.

***
Sanoja: 508

Tämmöstä tällä kertaa sanotaanko näin että kävi tänään vähän tollalailla vähän muuttelin asioita mutta jooh. Kiitos jos luit tän <3

Hyvää yötä/päivää/aamua/iltaa tai millon ikinä luetkaan tätä <3

One Shots// Blind ChannelWhere stories live. Discover now