Už je to přesně den, co jsem tady v Česku. Dneska mám sraz s holkama ze školy. Ráno si udělám svou každodenní rutinu, obléknu se, dám si snídani a vyrazím na Staroměstské náměstí. Dorazím tam metrem a klasicky se sejdeme u sochy Jana Husa. Hned k ním doběhnu a pevně je obejmu. Hrozně mi chyběli.
,,Čauky, ráda vás vidím." usměju se a pevněji je stisknu.
,,Čau, my tebe, ale teď už pojď, musíš nám povyprávět o Kanadě." chytnou mě za ruku a odtáhnou směrem do naší oblíbené kavárny. Po cestě jim něco malého prozradím. Sedneme si na naše oblíbené místo.Abych to objasnila, jsou to dva malé, ale extrémně pohodlné gaučíky. Navíc je tu výhled na orloj, nebo spíše na dav lidí obdivující, ty to hodiny. Objednáme si kávu a k tomu nějaký zákusek. Jakmile nám milá obsluha vše donese, holky na mě sesypou své otázky, které celou tu dobu dusily v sobě. Lehce se nad tím pousměju a začnu jim vyprávět úplně od začátku všechno. Prozradím jim i něco ze života známých hvězd. Obě koukají stejně tak překvapeně jako já, když mi to vyprávěla Diana. Potom se na oplátku zase dozvím něco já. Musím říct, že za tu dobu co jsem tu nebyla se toho tady stalo požehnaně.
,,No a Tomečková spala s Vávrou." poví mi Terka a já se málem zadusím.
,,Cože? To si děláš srandu? Tomečková a Vávra?" nad tímhle mi zůstává rozum stát. Klára Tomečková, je taková ta kráska třídy. Dlouhé blond vlasy, ideální dívčí výšku, vysportovanou postavu. No prostě sen většiny namachrovaných sportovců. No a na druhé straně je Vávra největší slizoun třídy. On je sice namakanej, hezkej kluk, ale tím chováním, je to hroznej debil.
,,Viď? Klárka taková hodná holka a on...no netřeba komentáře." namítne Zuzka a všechny se tomu zasměje. Nevím jak vy, ale mně tyhle dívčí akce hrozně baví, i když mi ty tři hodiny přijdou jenom jako půl hodina.Venku před kavárnou se s holkama rozloučím a metrem dorazím domů. Sednu si k počítači a začnu pracovat na své prezentaci. Musím zpracovat dvaceti stránkovou prezentaci o mé stáži v Kanadě. Tak jsem na sebe zvědavá, chtěla bych toho stihnout co nejvíce. Plně se do toho ponořím a pracuji na tom do doby, kdy za mnou mamka nepřijde mi oznámit, že je večeře.
,,Už jdu, jenom tohle dopíšu." věnuju jí úsměv a dopíšu pár poznámek.Vezmu si mobil a projedu zprávy. Už je to den a od Shawna jsem nedostala ještě ani jednu zprávu. Asi nejspíš nemá čas a taky ten posun časovej, bude to teď víc složité. Odložím telefon a sejdu dolů na večeři. Rychleji to do sebe naházím, protože mám ještě spoustu práce. Uvařím si bylinkový čaj a opět usednu k počítači. V půlce lehce začnu litovat toho, že jsem si uvařila bylinkový čaj na klidný spánek. Měl jsem si dát raději kávu. Po chvíli pracování a mžourání do počítače se mi začnou zavírat oči. Zkusím se párkrát trochu nabudit, ale po chvíli to na mě zase dopadne a já tvrdě usnu.
Pomalu otevřu oči. Trochu mě oslepí záře reflektoru, která dopadá přímo na mě. Teprve teď si všimnu, že na sobě mám taneční šaty. Je to celkem zvláštní, přesně uprostřed jsou rozdělené. Jedna strana šatů he určena na taneční styl tango a druhý na paso doble. Ale proč? Proč mám na sobě dvoje rozdílné šaty. Stojím uprostřed parketu ponořená ve svých myšlenkách, když v tu chvíli ke mně přistoupí Shawn. Má na sobě jeden oblek, který si právě pamatuju ze soutěžního kola, kde jsme tančili Tango. Usměju se na něho a on mě chytne v tanečním držení. Tango je pro mě styl tance, který vytváří temný dramat s měnícími se emocemi a vyvrcholení v pocitu vášně. Moje šaty se zcela změní na ty červené co jsem měla na tango. Symbolizovaly dramatičnost vášně.
Zadívám se mu do očí a nechám se unášet na vlnách hudby. Dotancujeme do rohu parketu a Shawn mě vyšle do prostřed parketu. Zde mě chytí jiná osoba a moje šaty se změní na celočerné šaty s krajkou a volánem. Teď koukám do očí jiného člověka. Do očí kluka, kterého jsem potkala na letišti. Moje srdce začne bušit jako o závod. Opravdu vůbec netuším, co tohle má znamenat. Než se naději už oba tančíme, ale je to všechno trochu jiné. Paso doble je styl tance, který imituje zápas toreadora s býkem. Zde chtějí oba tanečníci ukázat svou dominanci. Proto je mezi nimi spíš rozkol a oba se snaží toho druhého porazit. Zároveň, ale v sobě oba skrývají vzájemnou lásku, kterou, ale na sobě nesmějí dát znát. Zaposlouchám se do hudby, která začne trochu nabírat na dramatičnosti. Za pravou tuku mě opět chytne Shawn a moje pravá část se změní na červené šaty. Teď začnu tančit s oběma kluky. Má pocit, že mi z toho tempa brzy upadnou nohy.
Po chvíli na mě začnou sypat svoje otázky a mně začne šíleně bolet hlava a jediné co si přeji je, aby to přestalo. Při jedné otočce se mi podlomí noha a já spadnu na zem.
Prudce se probudím a všimnu si, že jsem usnula u své práce. Neskutečně se mi uleví, když zjistím, že to byl jenom sen. Vůbec netuším co mi tímhle, chtěl můj mozek říct. Zaklapnu počítač a celá rozlámaná dojdu dolů, kde sedí mamka u kávy a chystá se do práce.
,,Eli? Ty jsi nespala viď?"
,,Spala, ale usnula jsem u stolu, tak jsem trochu rozlámaná." upřímně je to to poslední co mě rozhodilo.
,,Mami? Mohla bych se tě zeptat?"
,,No jasně broučku."
,,Jak jste se poznali s tátou?" posadím se a mamka se lehce usměje.
,,No věř mi, že začátky byli krušné. Na střední jsem měla kluka, chodili jsme spolu od prváku. Plánovali si společnou budoucnost. Hlásili se na stejnou školu, ale nevyšlo mu to a já odjela studovat do Anglie sama. Úplně jsme se nerozešli a když jsem potkala tvého tátu, který mě okouzlil, i možná tím, že měl úžasnou češtinu, tak mě to stále táhlo k mému klukovi do Prahy. Skoro rok jsem měla rozpolcené srdce mezi dvěma kluky než mi došlo, že musím zapomenout na to co bylo a přijmout co je teď. Tak jsem začala randit s tvým tátou, no a od té doby jsme spolu.",,A ten kluk ze střední?"
,,Jsme kamarádi, došlo nám, že ta dálka nás hodně rozděluje, a že nemá cenu se tím trápit." mykne rameny a mně přeběhne mráz po zádech. Co, když mi ten sen chtěl naznačit, aby zapomněla na to co bylo a přijala to co je teď, ale já nechci na Shawna zapomenout.Tak další kapitola je na světě, doufám, že se vám tohle začínající drama líbí
Bára💞
ČTEŠ
Let's Dance: Dance,Music,Passion
Novela JuvenilTanec, hudba, vášeň to spojuje tyhle tři věci dohromady, ale přesto jsou tu i situace a chvíle kdy jsi tyhle tři slova, které odjakživa k sobě moc nenotují. Ellie Hudsonová devatenácti letá studentka taneční akademie. Pochází z Anglie, ale už od sv...