26.2.Bölüm

542 93 21
                                    

Parçalanan çay bardağı, imparatorluk doktorunu hazırlıksız yakaladı. Bunu duyunca hemen cevap verdi, “Tabii ki hayır! Majesteleri bana emretti…”

"Asil Ağabeyim sana anlaşmazlığımız olduğunu ve benim onun doğum günü ziyafetine gitmek istemediğimi mi söyledi?"

Doğal olarak gerçek buydu. Ancak bu gerçek hakkında karşılıklı bir anlayışa sahip olmak yeterliydi ve asla doğrudan masaya yatırılmamalıydı.

Bunu ilk kim dile getirdiyse, saygısızlık ve kardeşlik dışı olurdu. Ama alttaki astlar bunu söyleseydi... efendileri arasındaki ilişkiyi kışkırtmakla eşdeğer olurdu.

Doktor bunu kabul etmeye cesaret edemedi. Yerinde diz çöktü, secde etti ve sonra aceleyle inkar etti, "Majesteleri doğal olarak yapmadı! Sadece ben…”

Jiang Suizhou buz gibi güldü.

"Tabii ki asil ağabeyim asla böyle şeyler söylemez. Belli ki bir hizmetkâr olarak kendini göstermişsin,” dedi, “Mademki asil ağabeyim gelip beni tedavi etmeni istedi, doktorluk görevini hakkıyla yerine getirmelisin. Sıra dışı konuşma ve asil kardeşimin itibarını lekeleme. Seni asil kardeşim adına cezalandırmalıyım.”

Sarayın içinde ve dışında, bu sevilmeyen Jingwang'ı düşünen var mıydı?
Hastalığını tedavi etmesi için onu gönderen güçlü adam bile onu dövmesi talimatını verdi.

Başından beri, Jingwang sessiz kaldı ve hakaretlerine uysal bir şekilde boyun eğdi, bu yüzden onu yumuşak bir hurma olarak kabul etti. Doğru anı bekleyerek ivme kazanacağı hiç aklına gelmemişti.

Jiang Suizhou, ona konuşma şansı vermedi.

"Meng Qianshan." Ağzını açıp emir verdi.

Kapıda bekleyen Meng Qianshan aceleyle öne çıktı.

Sonra doktor, Jiang Suizhou'nun "Onu döv ve bizzat saraya geri gönder" dediğini duydu. Bu adamın benimle asil kardeşim arasındaki ilişkiyi kasıtlı olarak kışkırttığını söyleyin. Onu çoktan cezalandırdım, gerisi asil kardeşime kalmış.”

Meng Qianshan, doktoru daha önce birkaç kez göze batan biri olarak görmüştü, bu yüzden Jiang Suizhou'nun emrini duyunca o kadar mutlu oldu ki kaşları zevkle dans etti. Hemen odanın dışındaki uşakları doktoru dışarı sürüklemeleri için çağırdı.

Jiang Suizhou nazikçe ekledi, "Dövmeden önce onu uzağa sürükleyin. Kulaklarımı kirletme.”

Meng Qianshan defalarca başını salladı ve hizmetkarlara doktoru dışarı sürüklemelerini emretti.

Oda sakinleştiğinde bir hizmetçi öne çıktı, dikkatlice yeri temizledi ve Jiang Suizhou için yeni bir fincan çay doldurdu. Jiang Suizhou çay fincanını aldı.

Doktoru Pang Shao'nun gönderdiğinin gayet iyi farkındaydı. Jiang Suizhou doktoru geri gönderdikten sonra, doktor hayatını kaybetmeyecekti, ancak kesinlikle resmi görevinden alınacak ve sadece birinin duygularını korumak için saraydan atılacaktı.

Bir üniversite hocası olarak öğrencilerine hiçbir zaman fiziksel ceza uygulamamıştı, hatta biri hata yapıp onu kışkırttığında dayak yemesine izin vermemişti. Jiang Suizhou'nun müdahalesi olmasaydı zaten resmi görevinden atılırdı.

Yine de yapması gerekir.

Bu insanlar topuklarına sertçe bastırdılar ve onu seçtiler. Eğer hiç misilleme yapmazsa, daha saldırgan ve vicdansız olacaklardı. Orijinal sahibinin ikilemlerine kapılmıştı, bu yüzden rakiplerine zarar vermeye dayanamazsa, ölecek olan kesinlikle kendisi olacaktı.

Jiang Suizhou gözlerini kaldırdı ve kapıdan dışarı baktı.

Kasvetli gökyüzünün altında, zarif ve muhteşem saçaklar katman katman yayıldı ve görünüşe göre onu bir satranç oyununa hapsediyordu.

Jiang Suizhou yavaşça içini çekti ve masanın üzerine koyduğu kitabı bir kez daha aldı.

Uzun süredir Huo Wujiu'nun odasında yaşamasına alışmıştı, bu yüzden Huo Wujiu'nun tüm duygularını onun gözlerinde yakaladığını fark etmemişti.

Hasta adam; bu sadece bir adama gecikmiş bir dayak atmaktı ama buna dayanamayan ilk kişi oydu.

Neyse ki güzel ve huzurlu bir yerde doğmuş. Kan görmedi ve savaş alanına gitmedi. Yoksa gerçekten bir cinayete tanık olsaydı ne kadar korkardı?

Huo Wujiu aşağı baktı ve tüm bu duyguları gözlerinde topladı.

...Bir ömür boyu refah içinde şımartılmayı hak ediyor.

_____

24 Şubat imparatorun doğum günüydü.

O sabah erkenden, pencerenin dışında yağmur çiseliyordu.

Yağmur damlaları akşama kadar aralıksız şakırdadı ve pencerenin dışındaki yağmur, saraya girme vakti geldiğinde bile durmadı.

Lambalar odanın erken saatlerinde yakıldı. Jiang Suizhou, kıvrımlı ve karmaşık bir imparatorluk cübbesi giyerken bekledi. Arkasını döndüğünde, Meng Qianshan'ın düzgün giyimli Huo Wujiu'yu arka odadan dışarı ittiğini gördü.

Huo Wujiu'nun özel statüsü nedeniyle Jiang Suizhou, Meng Qianshan'a onu çok gösterişli bir şekilde giydirmemesi talimatını vermişti. Bununla birlikte, lavanta mavisi cübbesine ve basit bir saç tacına rağmen, adamın huşu uyandıran aurasının ana hatları hala belliydi. Tepeden tırnağa parıldayan asil aurayı saklamak mümkün değildi.

Mum ışıkları her yerde parlak bir şekilde parlıyordu, ama adamın doğal bir parıltısı var gibiydi.

Jiang Suizhou bir an dondu ve bakışlarını zar zor geri çekmek için çok çaba sarf etti. Gafını örtmek için boğazını temizledi.

"Daha sonra saraya girdiğimizde akıllı ol," diye Meng Qianshan'a baktı ve talimat verdi.

Meng Qianshan doğal olarak onun ne demek istediğini biliyordu. Jiang Suizhou, ondan Huo Wujiu ile ilgilenmesini istiyordu.

Meng Qianshan başını salladı.

İkili, kraliyet konutundan çıktı ve konutun girişinde bekleyen arabaya bindi.

Araba çok geniş değildi ve Huo Wujiu'nun tekerlekli sandalyesi biraz hantaldı, bu yüzden arabaya yerleştirildiğinde ikisi birbirine son derece yakındı.

Arabanın perdesi indirilince birdenbire dört köşeye sessizlik çöktü ve sadece nefeslerinin sesi kaldı.

Bir nefesin düştüğü ve diğerinin yükseldiği dar alanda bu tür nefes alma, iç içe nefes alma yanılsaması veriyordu. Özellikle kimsenin konuşmadığı sessizlikte duyulabiliyordu.

Böyle bir atmosferde, Jiang Suizhou aniden ve açıklanamaz bir şekilde köşeye sıkıştırılmış hissetti.

Huo Wujiu'nun yanında oturuyordu ve ikisi birbirine o kadar yakınken, aniden ellerini nereye koyacağını bilemedi. Sessizliği bozmak için konuşmak istedi ama söyleyecek bir şeyi yoktu. O sadece Huo Wujiu'nun kalp atışlarını yavaşlatan düzenli nefes alışlarını duydu.

Jiang Suizhou, ziyafete vardıklarında imparatorun ne söyleyeceği ve nasıl yanıt vermesi gerektiği gibi bir şeyler düşünmeye kendini zorladı...

Ama o anda, araba aniden öne doğru yalpaladı.

Jiang Suizhou'nun dikkati dağıldı ve dikkatsizliği nedeniyle araba onu yan yatırdı ve kenara kaydı.

Huo Wujiu'nun omzuna düştü.

_____

Yazarın söyleyecek bir şeyi var:

Huo Wujiu: Kendini kollarıma mı atacaksın?

After the Disabled God of War Became My ConcubineHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin