29.2.Bölüm

601 85 11
                                    

"Huo'lar bekçi köpekleri olsalar bile, bize bu konuda da emir veremezsin," dedi, "Eski ilkeler, Kuzey'in Yecheng'i korumak için yabancı düşmanları kovması gerektiğini söylüyor - Majesteleri, babanız Yecheng'i üç yıl önce kaybetmişti. "

İmparator öfkeyle sarsıldı.

Bunu söylemeye nasıl cüret eder? Yecheng, kendini sadık ilan eden Huo ailesi tarafından yenildi!

Bu açıkça yüzüne atılan görkemli bir tokattı! Birinin Huo Wujiu'yu hemen bağlamasını, parçalara ayırmasını ve parçalarını köpeklere yedirmesini diledi.

Ama yapamadı. Amcası, bu adamı tutmanın yine de çok işe yarayacağını söylemişti. Üstelik ancak yaşatarak ona işkence ettirebilir, hayatını ölümden beter bir hale getirebilirdi...

İmparatorun gözleri yarılmanın eşiğindeydi. Birkaç derin nefes aldı ve Pang Shao'ya bir yardım ricası gibi baktı.

Bu arada, merdivenlerin dibinde duran Jiang Suizhou, ağzının kenarlarındaki gülümsemeyi zar zor gizleyebilecek kadar kendinden geçmişti.

İmparatorun Huo Wujiu'yu canlı bıraktığını ve onun bu kadar kolay ölmesine izin vermeyeceğini bilmesine rağmen, Huo Wujiu'nun ziyafette imparatora açıkça meydan okumak için bu gerçeğe güveneceğini beklemiyordu.

İnsanları kızdırmakta doğuştan yetenekli miydi? Genelde suskun olmasına şaşmamalı. Zayıflığını açığa vurmadığı ortaya çıktı!

Jiang Suizhou, mutlak memnuniyetten başka bir şey hissetmedi. Ancak, şu anda bir şeyler söylemesi gerektiğinin kesinlikle farkındaydı. Aksi takdirde imparator sessiz kalırsa harekete geçecekti.

İmparator, Huo Wujiu'yu öldürmemiş olsa bile, bugün onun için de iyi bir son olmayacaktı. Jiang Suizhou, masanın üzerindeki yeşim kupayı kaptı ve doğrudan Huo Wujiu'nun önünde masaya vurdu.

Küçük bir yeşim kupanın öldürme gücü pek yoktu ama aniden masanın köşesine çarptığında çınlayan çınlama çevrelerindeki herkesi sarsmaya yetti.

Jiang Suizhou, dişlerini gıcırdatarak Huo Wujiu'ya döndü. Öfkesini saklıyormuş gibi kasvetli görünüyordu.

"Çok iyi." Her seferinde bir kelime hırladı ve son derece zayıf fiziği nedeniyle, öfkesini dizginlemekten nefesi bile titremeye başladı. "Görünüşe göre sana nasıl susacağını öğretmedim."

Sıkılı dişler arasından söylenen son birkaç kelime o kadar iç karartıcıydı ki insanların kanını dondurdu.

Tüm bakanlar, imparatorun doğum günü ziyafeti olmasaydı, öfkeli Jingwang'ın ileri atılıp Huo Wujiu'yu boğacağını düşündüler.

Bunu gördükten sonra, imparatorun öfkesi nihayet birkaç kademe düştü.

Doğru, hala Jingwang vardı. İmparatorun kendi başına harekete geçip doğum gününün neşesini bozmasına gerek yoktu.

Huo Wujiu boş sözler söylemeye cüret etti, ama Jingwang'ın malikanesine döndüklerinde önce yaşam, sonra ölüm için yalvaracağından emindi.

Yüksek platformun altında amcası da ona başını sallayarak imparatora öfkesini bastırmasını ve kızmamasını işaret etti.

Dişlerini sıktı ve aralarına birkaç kelime sıkıştırdı.

"Oyunbozan," dedi. "Tamam, acıktım. Ziyafete başlayalım."

Hemen, etraftaki saraylılar, sanki hiçbir şey olmamış gibi, kadehlerini kaldırmak için acele ettiler. Geleneksel Çin telli ve nefesli çalgılarından oluşan bir orkestra çaldı ve az önce salondaki yoğun gerilimi uzaklaştırmak için umutsuz bir girişim gibi, görkemli, huzurlu müzik hemen yankılandı.

İmparator şarabından bir yudum aldı.

Garip.

Her ne kadar köpek-yemek-köpek* durumu olsa da ve damlayan taze kan çok güzel olsa da, neden bu hisse kapılmıştı... birbirlerini ısırmalarına rağmen onlardan hiç faydalanamayacak mıydı?

köpek-yemek-köpek*insanların başarılı olmak için birbirlerine zarar vermeye istekli oldukları şiddetli bir rekabet durumunu ifade etmek için kullanılır.*

_____

Jiang Suizhou, Huo Wujiu'nun bunu neden yaptığını belli belirsiz anladı.

Buna inanmaya pek cesaret edemedi.

Huo Wujiu, sadece imparatora secde etmesini engellemek için gerçekten bu kadar büyük bir risk almış olabilir mi?

Huo Wujiu, imparatorun bir zavallı olduğunu ondan daha iyi biliyor olmalı. Durum ne olursa olsun, büyük olasılıkla, bir öfke nöbeti içinde, çekilecek ve dörde bölünecek tüm sivil ve askeri yetkililerin önünde onu İmparatorluk Hapishanesine geri sürükleyecekti.

Jiang Suizhou'nun kalbi oldukça sarsılmıştı.

Ama Huo Wujiu'ya bir kereden fazla bakmaya cesaret edemedi.

Bu sefer hala yanında olan Huo Wujiu'ya havaymış gibi davranarak soğuk bir bakış atmaya ihtiyacı vardı. Masadaki yiyeceklerden zar zor birkaç ısırık aldı ve sadece ara sıra bir kadeh şarap içti.

Üstelik salondaki görevlilerden hiçbiri onu gücendirmeye cesaret edemedi. Kadeh kaldırmak için ileri geri yürüdüklerinde, Jiang Suizhou'nun masasını zımnen atladılar.

Aksine, bu Jiang Suizhou'yu pek çok beladan kurtardı.

Kapının dışında, patlayan yağmur hiç azalmadı. Parıldayan ışıklar arasında, kadehler neşeyle ortalıkta dolaştı ve insanların yüzleri yavaş yavaş sarhoş pembemsi kırmızıya boyandı.

Bazı bakanlar imparatora kadeh kaldırmak için ileri gitmeye başladılar.

Jiang Suizhou, abartılı doğum günü dileklerini dinleyerek masada oturmuş aptalca sıkılmıştı. Ara sıra gözünün ucuyla Huo Wujiu'ya kaçamak bakışlar atıyor, istemsizce az önce olanları zihninde tekrarlıyordu.

Tam o sırada merdivenlerin önünden bir ses duydu.

O kişinin belagati oldukça dikkat çekiciydi. Kutsama duasını bitirmeden durmadan gevezelik etti. Jiang Suizhou, onu duyunca oldukça şaşırdı ve ona baktı.

...Chen Ti?

Karısıyla çiçeklerin tadını çıkarması için Huo Wujiu'ya bir davetiye veren adam.

Jiang Suizhou çayını aldı ve bir yudum aldı.

Kıç öpme açısından, bu adam gerçekten her şeyde uzmandı. Pang Shao altında geçimini sağlamasına şaşmamalı.

Tam o sırada Jiang Suizhou, şarabını bitiren Chen Ti'nin konuştuğunu duydu. "Majesteleri, bugün bir sevinç günü, bu yüzden yüzsüzce Majestelerinden bir lütuf istiyorum," dedi sırıtarak.

Sonra Jiang Suizhou, imparatorun "Bu nedir? Söyle bana." dediğini duydu.

Sonra Chen Ti'nin bardağını tuttuğunu ve gülümseyerek şöyle dedi: "Birkaç gün önce mütevazi karım, Jingwang'ın evine yazılı bir davetiye verdi ve Madam Huo'yu çiçeklerin tadını çıkarması için davet etmek istedi. Ama Madam Huo yeni gelen biri ve biraz içine kapanıktı, bu yüzden daveti reddetti."

Bunu söyledikten sonra Chen Ti, gülümseyerek Jiang Suizhou'nun masasına baktı.

"Ekselansları Jingwang'ı küçümsemekten korkan mütevazi karım, benden özellikle Majestelerine, Madam Huo'nun çiçek izleme ziyafeti için yarım ay içinde mütevazi evime gelmesine izin vermemi rica etti."

After the Disabled God of War Became My ConcubineHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin