Jiang Suizhou kitap okuyor gibi görünse de gözleri Huo Wujiu'ya kaçamak bakışlar atıyordu.
Huo Wujiu'nun acıdan ölse bile hiçbir şey söylemeyecek türden bir adam olduğunu biliyordu, bu nedenle Jiang Suizhou'nun Huo Wujiu'nun inisiyatif alıp incindiğini söylemesi için muhtemelen bir ömür boyu beklemesi gerekecekti.
Ancak Jiang Suizhou, Huo Wujiu'nun şiddetli bir acı içinde çaresiz olsa bile tırnak ısırmaktan başka bir şey yapmayacağını da biliyordu. Ama elinde değildi. Wujiu'nun durumunu her zaman bilmek istiyordu.
Jiang Suizhou, Huo Wujiu'nun yatağın üzerinde bir mezar kadar sessiz oturduğunu gördü. Sanki gözlerini kapatarak ruhunu tazeliyormuş gibi gözleri kapalıydı.
Ancak dudakları beyazdı; yüzü çirkindi ve kaşları çok gergindi.
Jiang Suizhou da açıklanamaz bir şekilde rahatsız hissetti.
Başkalarının acıya kendi başlarına katlandıklarını görmek konusunda özellikle isteksiz görünüyordu.
Bir dakika sonra Jiang Suizhou, tereddütle konuşmadan önce tereddüt etti, "Kitap okumak ister misin?"
Huo Wujiu gözlerini açtı ve ona baktı.
Jiang Suizhou'nun ciddi bir şekilde, "Aşağı yukarı bir dikkat dağıtma" dediğini duydu.
O kısmen samimiydi. Çocukluğundan beri televizyon izlemeyi ve video oyunları oynamayı sevmiyordu ve her zaman gürültünün rahatsız edici olduğunu hissetmişti. Ailesi kaos içindeydi ve çalışma odasında saklamayı sevdiği o kadar çok dağınık şey vardı ki. Yetişkinler tarafından okunan oldukça muğlak kitaplar olmasına rağmen, onun bunlara konsantre olmasını ve bilinçsizce zaman öldürmesini sağlayabilirdi.
Ancak Huo Wujiu bir an konuşmadan onu tartıyordu.
Huo Wujiu, Jiang Suizhou'nun deneyimlerini ve düşüncelerini bilmiyordu. Tek bildiği, çocukluğundan beri okumaktan başının ağrıyacağını biliyordu ve bu şimdi değişmemişti.
Onun için daha da acımasız olan şey, artık hareket edememesi ve kutsal kitap okumaya zorlanan bir haydut gibi günlerini geçirmek için sadece kitap okuyabilmesiydi.
Ancak Jiang Suizhou'nun teklifini duyduğunda rahatsız olmadı.
Her nasılsa, Jiang Suizhou ona baktığında bile; ifadesizdi ama bir beyefendiye benziyordu.
Huo Wujiu, çocukluğundan beri beyefendilerden nefret etmişti.
Bununla birlikte, Jiang Suizhou'nun görünüşü, sanki güçlerini sergileyen yüce ve kudretli bir Prens değil, mürekkeple kaplı bir öğretmenmiş gibi şaşırtıcı bir şekilde göze hoş görünüyordu.
Öğretmen olsaydı...
Muhtemelen eline bir cetvel alıp öğrencilerini okumaya zorlayan türden biri olmazdı. Oturup insanlara sessizce baktığı anda, insanlar onu dinleme dürtüsüne sahip olacaktı.
Huo Wujiu bir süre kendine gelemedi.
Jiang Suizhou şaşkınlıkla sordu, "Huo Wujiu?"
Huo Wujiu kendine geldiğinde Jiang Suizhou, "Meng Qianshan'dan sana bir kopyasını getirmesini isteyeyim mi?" dedi.
Huo Wujiu biraz önce büyülenmiş gibi hissederek durakladı.
Okur mu okumaz mı? Sırf yapacak bir şeyi olmadığı için genellikle bu tür bir zihinsel işkenceye maruz kalıyordu. Artık acıdan uyuşmuştu. Konuşması onun için zordu, bu yüzden kendini mutsuz etmese iyi olur.
"Gerek yok," dedi Huo Wujiu hafifçe ve sonra tekrar gözlerini kapattı.
Sürekli olarak irili ufaklı yaralar almıştı. Ağrının dayanılmaz olduğu her an, dövüş sanatları ustasının ona öğrettiği ruhsal sakinleştirici mantrayı okurdu ve oldukça etkiliydi. Tam da bunu söylüyordu. Gerçekten hiçbir şeyi hafifletmese de, kalbindeki huzursuzluğu giderebilir ve dayanıklılığını bir dereceye kadar artırabilirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
After the Disabled God of War Became My Concubine
RomancePopüler bir efsaneye göre, Büyük Liang'ın ünlü Savaş Tanrısı Huo Wujiu, bir zamanlar bir düşman ülke tarafından ele geçirildi. Hapishaneye atılmadan önce meridyenleri kopmuş ve iki bacağı da kırılmıştı. Memleketin bu aciz hükümdarı onu aşağılamak iç...