Pov Aurora
"Aurora er is iets aan de hand met Snuffie!"
Snuffie? Ohjaa, het konijntje. Ik rek me uit en spring uit bed. Ik kijk naar mijn vriendin Lely. Lely is een planten elf. Ze houd er van. Maar ik moet Snuffie hebben. Veel feeën denken dat ik met dieren kan praten, maar dat is niet zo. Ik begrijp ze gewoon gauw en voel wat hun voelen. En op de op een of andere manier vertrouwen ze mij.
"He, Snuffie!"
Snuffie kijkt me verdrietig aan. Wat is er aan de hand? Ik geef haar een knuffel. Ik weet niet waarom maar knuffels helpen altijd. Je voelt je er gewoon fijner bij. Snuffie kijkt nu een beetje pijnlijk. Ze heeft een wond! Ik voel het gewoon. Ik voel de pijn van Snuffie. Rustig begin ik te kijken waar de wond is. Daar is hij! Er zit opgedroogd bloed om heen. Ik moet haar verzorgen. Ik spring op en vlieg weg. Ik moet naar mijn huisje toe.
Verband doosje... Waar is mijn verband doosje?! Ik heb een doosje waar ik alle spullen voor de diertjes in bewaar. Ik heb ook teken spullen daar teken ik vaak de dieren op. Vooral als ik een zeldzaam dier tegenkom. Of als ik er een echte band mee heb. Aha! Hier is het. Ik grijp het doosje snel en ren mijn huisje weer uit. Ik heb echt medelijden met Snuffie.
"Wat is er aan de hand Aurora?"
Ugh... Nu niet Vidia! Vidia is een knutsel elf. Zij kan echt hele handige dingen maken, maar ik moet weer door. Hoe eerder ik er ben hoe fijner het is voor Snuffie!
"Vidia, ik moet nu door naar Snuffie toe, doei!"
Voor ze nog iets kan zeggen ben ik er al weer van door. Klinkt lullig maar het moet gewoon zo. Soms vind ik dieren belangrijker dan de feeën. Dan krijg ik weer te horen: 'Aurora dieren zijn niet alles in het leven'. Nou voor mij wel! Daar is Snuffie. Ik vlieg er naartoe en begin meteen haar te verbinden even later ben ik al weer klaar. Met een nat doekje maak ik haar vacht weer schoon van het bloed.
"Zo dat is weer mooi schoon! Fijn he?"
Snuffie kijkt me blij aan. Hier krijg ik nou een fijn gevoel bij. Een dier blij en tevreden maken!
"Aurora?"
"Ja?"
Joanne vraagt me iets. Joanne is een soort van hulpje. Niet gemeen bedoelt hoor, maar ze doet echt alles voor je. Als er een klusje gedaan moet worden vraag dan Joanne maar.
"Er is een brief voor je aangekomen"
Ze geeft me de brief. Waarom een brief? Ik krijg nooit een brief. Bijna niemand hier trouwens! Alleen Lely best wel vaak. Zij is vaak weg en als ze dan weer terug is krijgt ze weer een brief van een aanbidder uit een ander dorp. Maar ach, ik ga de brief wel even lezen...
Het 1e hoofdstuk! Ik ben blij! Ik heb nu al 3 votes op mijn inleiding :). Ik heb al een paar hoofdstukken af en ik ga er per dag eentje op zetten. Niet te veel tegelijk ;).
JE LEEST
Aurora... Dierenelf (ON HOLD)
FantasyEen elfje met de naam Aurora... Met een gelukkig leven in Pixie Hollow. Tot ze die ene brief krijgt. Met de keuze... Zal ze het doen? Of is ze te bang? Bang voor wat haar te wachten staat.... Dit is mijn 2e boek! Dus als je mijn 1e boek misschien...