"Waar is de rivier eigenlijk?"
Vragend kijk ik Susan aan. Ik vlieg naast Susan en voor ons zitten de jongens ook te praten. Waarover? Dat weet ik niet.
"De rivier is hier een stuk verderop! Het is voor de rest moeilijk uit te leggen"
Ik knik naar haar. Qusa ligt wel heel erg mooi in het bos. Wel jammer van de dieren maar voor de rest is het echt geweldig!
"Hier is het!"
Susan gaat opeens naar beneden. Ik volg haar maar. Naast me vliegt opeens Justin. Niet op hem letten. Straks knal je ergens tegen aan. Dat is me wel vaker overkomen. Best wel dom hè?
Wow, het is een PRACHTIG BEEST! Maar wel mega! Zelfs groter dan een vos.
"Zachtjes het beest mag ons niet horen..."
Nadat Luan dat gezegd heeft draait het beest zich om. Moeten wij zachtjes doen? Doe het eerst zelf maar! Langzaam komt het beest onze kant op gelopen. Ik kijk mijn ogen uit. Wat een geweldig vacht. Kon ik dat maar aanraken. En die groene ogen. Net zoals een kat! Hoe dat grote lichaam zich vooruit beweegt. Gewoon in 1 woord: GEWELDIG!
Luan, Justin en Susan lopen langzaam naar achteren. Ik zelf niet. Waarom weet ik eigenlijk niet. Dit is compleet anders dan bij een vos. Maar mijn gevoel zegt dat ik moet blijven staan.
"Wat doe je nou Aurora?"
Luan kijkt me vragend aan.
"Naar mijn gevoel luisteren..."
Met je gevoel kun je het best een dier benaderen. Nog steeds loopt het beest naar voren toe. Nu staat het recht voor me. Ik geef toe ik ben nu wel heel erg bang. Verbaasd kijkt het beest me aan. Waarschijnlijk verwacht hij dat ik weg zou rennen. Dan draait het beest zich om en loopt weg. Ik ga er achter aan. Maar voordat ik ook een paar stappen heb neer gezet pakt iemand mijn hand vast: Justin.
"Wat doe je nou?"
"Vertrouwen winnen!"
Verbaasd kijkt hij me aan.
"Maar je weet niet wat je doet! Straks valt hij je aan! Je hebt net geluk gehad! Hij had je wel kunnen doden dombo!"
Nu is hij boos geworden. Oke, wil je mij boos hebben dan moet je je zo gedragen!
"Ik train al jaren om dierenelf te worden, en ik laat me niet tegenhouden door zo'n stomme rot elf die meer over dieren denkt te weten dan mij! Ik ben al 12 jaar lang bezig om een echte goede dierenelf te worden. En dan ga ik zeker niet luisteren naar iemand die zich er bijna niet mee bezig houdt!"
Woede, het enige wat ik nu voel is woede. Ik begin te vliegen en vlieg weg. Waar is het beest nou? Door Justin is hij nu weg! Ik voelde net dat het goed ging komen.
Daar is hij! Ik ga er op af. Als ik er weer voor sta kijkt het beest me raar aan. Alsof hij zeggen wil: moet je niet naar je vrienden toe?
"Nee ze luisteren niet naar mij..."
Langzaam loopt hij naar me toe. Hij buigt zijn hoofd naar me toe. Wat doet hij? Langzaam leg ik mijn hand op zijn neus. Verder kom ik niet. Daar ben ik te klein voor. Hij gooit me opeens op zijn neus. Wat? Langzaam gaat hij omhoog om mij niet te laten vallen. Wat is hij toch lief! Ik begin hem te aaien. Ik heb een nieuwe vriend erbij. En wat voor een! Dieren zullen je nooit teleurstellen....
Aurora heeft ruzie gemaakt! Zal het goedkomen? Wie vind je dat gelijk heeft: Aurora? Of toch Justin?
Vote?
Comment?
:)
JE LEEST
Aurora... Dierenelf (ON HOLD)
FantasyEen elfje met de naam Aurora... Met een gelukkig leven in Pixie Hollow. Tot ze die ene brief krijgt. Met de keuze... Zal ze het doen? Of is ze te bang? Bang voor wat haar te wachten staat.... Dit is mijn 2e boek! Dus als je mijn 1e boek misschien...