Zou ik?

141 17 0
                                    

Beste dierenelf,

In ons dorp: Qusa hebben wij een probleem. Wij hebben namelijk geen dierenelf! De dieren bij ons zijn op dit moment verzwakt en vaak sterft er een. Daarom hebben wij voor u een verzoek. Wilt u 1 jaar bij ons langs komen en een klein elfje tot dierenelf op te leiden. Wij zouden u daar heel erg dankbaar voor zijn. Andere dierenelven zeiden nee. Wij hopen dat u ja zegt!

Met hartelijke groet, Ariana uit Qusa.

Pov Aurora

1 jaar lang weg van huis? Wil ik dit wel. Het lijkt me wel spannend, maar ik laat wel iedereen hier achter. Mijn vrienden, de dieren, het dorp, straks gebeurt er hier hetzelfde als in Qusa als ik weg ben.

"Gaat het Aurora?"

Lely kijkt me aan. Zal ik het haar vertellen? Natuurlijk ga ik het vertellen ze is mijn beste vriendin!

"Ik heb een brief gekregen"

"Van een jongen? Eindelijk! Ik zat nou te denken: stel je voor dat Aurora nooit een vriendje zou krijgen, maar natuurlijk gaat het je lukken. Wie is het?"

Een jongen? Denkt ze nou echt dat ik een vriendje ofzo zou willen?

"Nee Lely, Ik heb een brief gekregen uit Qusa. Ze hebben gevraagd of ik er 1 jaar wil blijven om een elfje op te leiden tot dierenelf!"

"1 jaar?! Ga je echt weg? Ik zou het wel doen want ze hebben je wel nodig ook al zou ik mijn beste vriendin alleen moeten laten..."

"Moet ik het echt gaan doen?"

Lely begint wild te knikken. Zal ik naar haar luisteren? Het zal wel leuk worden, denk ik. Weet je wat? Ik ga naar Luan. Luan is de baas van het dorp. Ik ga zeggen dat ik een brief gekregen heb en dat ik het wil gaan doen. Nou maar hopen dat hij het goed gaat vinden.

"Lely ik ga het doen, ik moet het wel eerst even zeggen tegen Luan"

"Moet ik meegaan?"

Ik schud mijn hoofd van nee. Ik ga het voor dit keer een keertje alleen doen. Ik ga nu vliegen naar de grote boom. Ik ben best wel zenuwwachtig. Ik wil heel graag gaan, want ja gewoon er eens tussen uit. Als ik de boom in vlieg zie ik Luan al zitten. Voorzichtig loop ik naar hem toe.

"Wat is er Aurora?"

"Nou eeuhmm... Ziet u ik... Eeuhmm... Ik heb een brief gekregen..."

"En? Wat stond daar in?"

Voorzichtig kijk ik hem aan. Gelukkig hij is in een goede bui.

"Er stond in... Ik ben uitgenodigt om 1 jaar in een dorp met de naam: Qusa te blijven... En een kleine elf tot dierenelf op te leiden..."

"1 jaar weg? Aurora, ik begrijp dat je het heel graag wilt en ik ga je ook niet tegen houden, maar als er hier iets ergs gebeurt en we halen je op of je krijgt een brief. Dan kom je meteen terug!"

Hij vindt het goed? Yes!

"Ja dat zal ik doen dan schrijf ik nu een brief terug dat ik zal komen."

"Is goed ik zal de heenweg Ricky wel mee sturen"

Ricky is een elf die zo slim is. Hij weet echt alles. Hij moet mij denk ik ook de weg wijzen. Ik vlieg naar huis toe. Ik moet een brief schrijven. Wat zal ik precies schrijven? Ik heb geen idee... Maar oke het zal wel moeten. Als ik weer in mijn huisje zit begin ik te schrijven:

Beste Ariana,

Ik zal dolgraag willen komen naar Qusa. Ik heb het er net met de baas van het dorp er over gehad en hij vindt het goed. Als ik maar terug kom als er iets ergs aan de hand is in het dorp waar ik iets aan kan doen. Ik zal in jullie dorp komen volgende week. Ik zie er al naar uit.

Met vriendelijke groet, Aurora de dierenelf uit Pixie Hollow.

Haaii, het 2e deel is ook al weer klaar :). Met het schrijven zelf ben ik nu bij hoofdstuk 4, ik wil vandaag tot hoofdstuk 6 komen met het schrijven, want ik heb vandaag gewoon niks ;). Morgen komt het hoofdstuk er s'avonds op denk ik. ;)

Het liedje komt uit de film tinker bell! Haha :)

Aurora... Dierenelf (ON HOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu