Geschrokken?!

73 14 1
                                    

"Aurora? Wat vind jij dat we moeten doen?"

"Eeuhm..."

Wat moet ik zeggen tegen haar? Misschien moet ik... Eeuhmm... Moet ik... Wat moet ik?! Ariana kijkt me aan. Ik moet iets zeggen.

"Eeuhm... Mag ik dit dier een keer alleen spreken?"

"Wat?! Alleen?"

Ik knik naar haar. Ariana begint te denken. Please zeg ja! Alstjeblieft!

"Hmm... Je weet wat je doet hè?"

Ik knik.

"Nou dan is het goed.... MENSEN MENSEN! AURORA HIER GAAT ZORGEN DAT HET GOED KOMT, ALSTUBLIEFT GA NAAR HUIS TOE!"

Langzaam vertrekken de mensen. Wow, Ariana heeft hier goed de leiding. Ik weet niet of ze bij ons naar Luan hadden geluisterd. Ariana loopt naar me toe en geeft me een schouderklopje.

"Succes!"

En ze loopt weer weg. Ik draai me nu om naar Weenie. Hij kijkt me bang aan. Ooh... Wat zielig! Ik loop naar hem toe.

"Wat is er gebeurd maatje?"

Hij kijkt me aan. Ik kijk diep in zijn ogen en opeens weet ik het!

"Je bent geschrokken? Van wat?"

Weenie knikt naar mij.

"Ben je van een ander dier geschrokken?"

Weenie schud zijn hoofd.

"Ben je geschrokken van een mens?"

Weer schudt hij zijn hoofd. Wat is nog meer eng? Een monster!

"Ben je geschrokken van een monster?!"

Weenie schudt nog steeds zijn hoofd. Niet van een monster?! Waar dan van? Van een... Een... Elf?

"Ben je geschrokken van een elf?"

Weenie begint te knikken. Hoe kan hij schrikken van een elf? Ik ben een elf!

"Wat deed die dan?"

Weenie kijkt me verdrietig aan. Heeft die rot elf hem pijn gedaan?!

"Heeft hij je pijn gedaan?!"

Weenie knikt!

"Waar?"

Langzaam tilt hij zijn achterpoot op. Een wond komt te voorschijn. Die moet ik verbinden! Ik heb mijn tas al de hele tijd bij me omdat ik die mee moest nemen naar Pixie Hollow dus ik heb mijn spullen al bij me. Ik ga naar zijn poot toe en doe er verband om. Welke elf wil Qusa nou in gevaar brengen? En waarom?

"He Aurora!"

"AAH!"

Ik schrik en val om. Justin.

"Sorry! Ik wou je niet laten schrikken!"

"Nou dat is dan niet gelukt!"

Een beetje chagerijnig sta ik op. Justin kijkt naar Weenie. Hij weet blijkbaar ook wat er gebeurt is.

"En nu?"

"Weenie kon er niks aan doen..."

"Hoezo?"

"Iemand heeft hem laten schrikken door een wond bij zijn poot te maken en toen rende hij naar het dorp toe..."

Ik krijg tranen in mijn ogen. Stel je voor dat hij weg moet? Of dat ik weg moet? Justin ziet het en geeft me een knuffel. En dan kan ik me niet meer inhouden. De tranen beginnen over mijn wangen te stromen. Waarom? Waarom moet alles nu zo mis gaan? Kan het niet een keertje goed gaan?!

Ik zit dit hoofdstuk te typen op de bank met cuppensoep. Ik voel me VERSCHRIKKELIJK! Ziek... Ziek... En nog eens ziek! Maar dit hoofdstuk heb ik wel mooi klaar ;).

VOTEEE (Ik ben ziek dus wees eens aardig...)

COMMENT!!

.................................

Aurora... Dierenelf (ON HOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu