Qusa...

116 16 0
                                    

(een week later)

"Ik ga je heel erg missen Lely"

Ik geef mijn beste vriendin een knuffel. Ricky staat op mij te wachten. We moeten nu echt weg. Ik heb er echt wel zin in, maar ik ga al mijn vrienden gewoon zo erg missen. Het is een halve dag vliegen naar Qusa toe. Best wel lang dus dat gaan mijn vleugels niet houden!

"Ben je er klaar voor Aurora?"

Zwijgend knik ik naar Ricky. Ik pak mijn tas op en begin te vliegen. Nog 1 keer kijk ik om naar Lely en dan begin ik te vliegen. Op naar Qusa.

Mijn vleugels doen pijn. We zijn nu al zolang aan het vliegen. Ik weet niet eens meer hoelang een paar uur geleden nog wel maar nu niet meer. Het is ongeveer eind de middag en we begonnen vroeg in de morgen dus je zou wel denken dat we er bijna zouden zijn!

"We moeten hier links dan zijn we er bijna"

Yes! Eindelijk ik kan er niet meer tegen! Ricky heeft niet veel gezegd tijdens de reis hij lette vooral op de weg. Met Lely ben ik 1 keer mee geweest. Nou die kletste zoveel dat ze de weg opeens niet meer wist.

"Aurora! We zijn er!"

Ik schrik op uit mijn gedachtes. Mijn vleugels voelen vermoeid. Ohja we zijn er. Als ik om me heen kijk zie ik een dorp. Qusa! het is een best wel mooi dorp. Het heeft veel gemeen van mijn dorp!

Zachtjes kom ik terecht op de grond. Oke waar moet ik nu naartoe? Ik zoek die Ariana wel op. Ricky is net weg gegaan dus ik sta hier nu alleen met mijn tas vol spullen. Wat moet ik doen? Waar is Ariana? Hoe moet het nu verder? WAT MOET IK NOU DOEN! Dan loop ik maar naar iemand. Daar! Daar staat een meisje dat me wel aardig lijkt.

"Eeuhmm... Weet jij misschien waar Ariana is?"

"Ariana? Ja dat weet ik wel zij is de baas van Qusa, maar zie je die heuvel daar? Daarin zit een gat dan kom je bij de plek waar zij woont gewoon op de deur kloppen en je komt er wel"

"Bedankt!"

Ik loop naar de heuvel toe, vliegen is te vermoeiend! Er zit inderdaad een gat in. Als je erin loopt dan kom je bij een deur uit. Voorzichtig klop ik er op. Dit is best wel spannend had ik diit wel moeten doen?

"En wie ben jij?"

Een man die er best wel eng uit ziet staat nu voor mij.

"Eeuhmm... Ik ben Aurora?"

"En wat komt deze Aurora hier wel niet doen?"

"Wie staat er voor de deur Ricardo?"

Een mooie elf komt achter hem tevoorschijn.

"Ene Aurora"

"Aurora?! Je bent gekomen?"

Ze rent op me af en begint me te knuffelen. Voorzichtig knuffel ik haar terug.

"Ik ben trouwens Ariana degene die jouw had geschreven!"

"Eeuhm... Hoi"

"Ach kom heb je honger meisje? Hoelang moest je wel niet reizen hier naartoe?"

"Ja best wel en een halve dag"

"Heb je niet last van je vleugels?"

"Een beetje maar"

Ariana pakt mijn hand en begint te vliegen naar het dorp toe. Ik vlieg zelf ook maar ik voel wel dat mijn vleugels het een beetje moeilijk hebben.

"Kom dan zorg ik voor wat te eten en laat ik je huis voor dit jaar zien"

Ariana blijft nog een tijdje door kletsen, maar ik let al niet meer op. Dit dorp... Het is anders. De sfeer in dit dorp is wel fijn, maar aan de ene kant ook weer niet.

"Dit is je nieuwe huis! Hier is de sleutel! Ik haal je over 1 uurtje op dan stel ik je voor aan het meisje"

Ik knik dat het goed is en loop het huis in. Het is... Het is prachtig! Niet echt iets wat ik zelf zou hebben gedaan, maar het is wel mooi!

Het hoofdstuk is klaar :). Ik heb er weer een filmpje bij gezet van tinker bell!

Vote? Comment? ;)

Aurora... Dierenelf (ON HOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu