"Dit is Sharena"
Ariana heeft de hand van een meisje vast. Ze ziet er echt schattig uit!
"Is zij het meisje dat ik moet opleiden?"
"Ja, we gaan nu iets eten en dan gaan jullie morgen beginnen! Doen je vleugels het weer goed?"
"Ja het is gaat echt weer beter!"
"Nou dan kunnen we vliegen!"
Ariana begint al te vliegen. Ik ga er achter aan samen met Sharena. Ze kijkt me verlegen aan.
"Weet je al hoe ik heet Sharena?"
"Nee mevrouw..."
Mevrouw?! Zo oud zie ik er toch niet uit? Ik ben nog maar 16!
"Nou mijn naam is Aurora en ik ben nog maar 16 dus je hoeft me geen mevrouw te noemen"
"Ohh, sorry en je hebt een mooie naam"
Ik merk dat ze zich al meer op haar gemak begint te voelen, dat vindt ik fijn!
"Dankje!"
"Meiden we zijn er!"
Ariana gaat naar beneden dus doe ik hetzelfde. Hebben ze een restaurant in het dorp?! Dat hebben wij niet! Volgens mij is dit dorp iets groter dan dat waar ik vandaan kom.
"Ik heb gereserveerd voor 3 personen"
"Even kijken, ja we hebben al een tafel voor u klaarstaan"
We lopen rustig het restaurant binnen...
Het eten was heel lekker! Maar nu ben ik wel heel moe ik wil echt gaan slapen nu!
"Ik neem aan dat jullie nu graag naar huis willen?"
Sharena en ik beginnen wild te knikken.
"Nou dat mag maar ik haal jullie morgen op en dan kunnen jullie dan beginnen. Voor de rest van het jaar moeten jullie zelf afspreken wanneer jullie willen oefenen ofzo..."
Ik knik dat het goed is. Wel fijn dat Ariana het eerst regelt anders had ik het niet geweten hoor!
(Volgende dag...)
Ik trek mijn jurk aan. Iedereen heeft altijd jurken aan die van bladeren of bloemen gemaakt zijn. Best wel mooi!
"Aurora? Ben je er klaar voor?"
"Ja dat ben ik!"
Ik gris mijn tas mee. Ik neem mijn tekeningen mee en mijn verbanddoosje. Dat kan ik dan aan Sharena laten zien!
Ariana staat voor de deur. Nu gaan we Sharena op halen kan ik mooi zien hoe ze woont. Je moet tot je 15e bij iemand anders in huis wonen. Ik heb dat toen met Lely gedaan. Is heel gezellig hoor, maar ik was wel blij toen ik alleen in een huis woonde. Eindelijk privacy!
"Hier woont Sharena!"
Ariana klopt op de deur. Heel snel wordt hij open gemaakt door een meisje. Volgens mij is dit het kamergenootje van Sharena!
"Hoi Ariana, Sharena komt er zo aan. Is dit de dierenelf?"
"Ja, dat is zij"
Het meisje steekt haar hand naar mij uit.
"Ik ben Stephanie en jij bent Aurora toch?"
"Ja, ik ben Aurora"
Sharena komt aan gelopen.
"Goedemorgen Sharena ben jij er klaar voor?"
Ze knikt van ja tegen Ariana. Ariana loopt weg en Sharena en ik moeten vast haar achter aan lopen. Ariana loopt net iets buiten het dorp.
"Hier kunnen jullie het wel gaan doen, maar ik moet gaan. Ik heb nog veel te doen"
Ariana vliegt meteen weg nadat ze dat gezegd heeft.
"Oke..."
Sharena kijkt me vragend aan. Oke ik moet denk ik gaan beginnen.
"Sharena, ik heb eigenlijk een vraagje voor je, waarom wil jij dierenelf worden?"
Ik moet wel weten of ze het echt wil. Als ze het niet echt wil. Is alles gewoon zinloos!
"Nou Ariana vroeg wie er dierenelf wou worden en ik weet niet waarom maar ik stak meteen mijn hand op gewoon automatisch!"
Dat klinkt wel goed.
"En hou je van dieren"
"Eigenlijk komen er nooit dieren naar ons dorp toe"
"WAT?! In ons dorp wemelt het van de dieren! Behalve de gevaarlijke dieren..."
Sharena kijkt me ongelovelijk aan. Nou het is echt wel zo!
"Vorige maand zijn de laatste dieren ons dorp vertrokken..."
"Dan moeten we ze zoeken!"
"Ze rennen altijd weg"
"Dat zullen we nog wel eens zien"
Ik pak de hand van Sharena en vlieg hoog de lucht in. Een dier... Waar is een dier... Aha daar!
"Daar is er eentje!"
Ik vlieg er naartoe, maar ik heb nog steeds de hand van Sharena vast. Het is een vos! Vossen zijn van die dieren die voor ons echt mega groot zijn! Je moet gewoon niet bang over komen. Soms vallen ze elfen wel eens aan.
"Aurora! Dat is een vos... Die zijn gevaarlijk..."
"Geen dier is te gevaarlijk voor mij!"
Ik laat de hand van Sharena los en ik land langzaam op de grond. De vos merkt op dat ik er ben. Geschrokken kijkt het beest me aan. Hij is vast geen elfen gewend! De vos lijkt misschien boos, maar op dit moment is hij dat niet. Langzaam maar dreigend loopt de vos op mij af. Ik blijf staan op mijn plek. Ik kijk de vos recht in de ogen aan. Zo ziet de vos dat ik niet bang ben, maar ik kijk hem wel gerust stellend aan.
De vos staat nu recht voor mij. Als de vos merkt dat ik niks doe gaat hij op de grond voor me liggen. Ik begin hem te aaien. Hij geniet er van dus ik begin het steeds wilder te doen. Wat is het toch een leuk beest! Uit de bosjes komen langzaam ook andere dieren tevoorschijn. Zij hebben alles gezien! Ik zie een klein schattig baby konijntje mij bang aan kijken.
"Kom maar, je hoeft niet bang te zijn"
Na die woorden gehoord rent het beestje op me af. Als ze voor me staan bespringt het beestje me. Ik aai haar. Als ik achter me kijk zie ik Sharena twijfelend aan de kant staan.
"Ze doen je echt niks hoor!"
Als Sharena nog steeds komt loop ik naar haar toe en pak haar hand vast. Ze moet gewoon hier naartoe komen!
"Hahaha! Stop, Stop!"
Sharena wordt helemaal besprongen door 4 konijntjes. Ik denk dat we die mee naar het dorp toe nemen...
Het deel is af! dit hoofdstuk heeft meteen ook ontzettend veel woorden. Normaal heb ik een hoofdstuk van ongeveer 500/600 woorden en nu ongeveer 1000 woorden ietsje minder ;).
JE LEEST
Aurora... Dierenelf (ON HOLD)
FantasyEen elfje met de naam Aurora... Met een gelukkig leven in Pixie Hollow. Tot ze die ene brief krijgt. Met de keuze... Zal ze het doen? Of is ze te bang? Bang voor wat haar te wachten staat.... Dit is mijn 2e boek! Dus als je mijn 1e boek misschien...