Flytten. Nytt hus. Ny vänn. Och en egen pool!!

504 20 2
                                    

~michaelas pov~
Det har nu gått två dagar och jag har bara lite kläder kvar att packa, sen är jag klar. | 10 minuter senare |
-kom ni Michaela! Ropade mamma.
-jag kommer!! Skrek jag tillbaka med väskan med det sista i handen. Jag älskade det här huset och ville verkligen inte flytta. Men nu har jag ju inget val... Jag stod utanför mitt rum och kollade genom det en sista gång. Men nu var det dax att åka... (Tänk er sån här riktig typ drama film) jag gick ner och tog på mig skona och gick satt mig i bilden. Den långa resan hade börjat... Jag skulle sätta på musik och såg ett nytt band, de kallar sig för Skyscraper. Jag kollade på bilden på alla fyra killar, jag tyckte att jag kände igen nån, men jag var inte säker... Jag satt på "anything U like" men somnade efter en stund.
-hallå? Michaela? Vakna! Vi är framme! Michaela?
Jag vaknade av att mamma sa att vi var framme. Åh nej... Tänkte jag, men när ja öppnade ögonen och klev ut såg jag att Gnesta var rätt fint ändå... Jag klev ut ur bilen, tog mina saker och gick in i huset.
-jag väljer rum först! Sa jag och sprang upp. Jag hittade det största rummet, sprang ner och hämtade några saker och sprang sedan upp och packade upp några saker för att mamma och pappa skulle se att jag ska ha det rummet.
~isaks pov~
Jag kan inte sluta tänka på den där tjejen... Hon var så söt, sött namn, och snäll. Verkade det som iallafall... Varför frågade jag inte om hennes nummer?!
-mamma jag går ut en stund!! Sa jag och tig på mig skor och gick ut. Ute trixar jag med bollen tills jag såg en helt ny bil. Bilen parkerade på uppfarten till ett hus mittemot som stått tomt i flera år, det hade varit till salu. Ut ur bilen kom en tjej. Världens sötaste tjej. Var det...? Nej, det kan inte vara, eller är det?... Michaela. Nej. Det är det säkert inte... Och jag kommer mig aldrig få träffa henne igen.
~michaelas pov~
Jag kollade ut genom fönstret.
-HAR VI EN POOL?! Skrek jag till mamma och pappa. Jag sprang ner fr det verkade som om dom inte hörde.
-har vi en pol? Frågade jag glatt mamma och pappa.
-ja. Vill du ta ett första dopp? Frågade mamma.
-gissa?! Sa jag och sprang upp, men var nere lika fort med badkläder och handduk. Jag sprang ut och satt mig och solade medan mamma och pappa fyllde upp Polen med vatten! Jag såg e jätte söt kille på andra sida vägen. Var det? Nej... Det kan inte vara. Eller är det...? Isak! Han kollade mot mig och jag rodnade.
~isaks pov~
Det är ju Michaela! Eller micha, som alla kallar henne. Jag gick över till henne.
-hej! Sa jag och log mig henne.
-hej! Sa hon och log tillbaka.
-snygga badkläder! Sa jag till henne. Fast, du är ju snyggare. Sa jag och jag rodnade nog lite grann. Det gjorde Micha också.
-tack! Jag tänkte ta första doppet i Polen.
-Okej! Kul! Men vänta... Var inte du alldeles nyss i Västervik på avslutning? Och varför är du här nu? Frågade jag.
-jo... När jag åkte hem så sa mamma att jag skulle packa för att vi skulle flytta. Och ja... Här är jag nu! Svarade Michaela och började skratta. Jag skratta också.
-vill du ta första doppet i min pool med mig? Frågade hon!
-gärna! Sa jag. Jag ska bara springa hem och byta om!
-jadå! Svarade hon och fortsatt sola så länge.

De bästa av de bästa...❤ (skyscraper)Where stories live. Discover now