~michas pov~
Ja, jag skulle skrika ut i fönster att Isak är min "älskade" kille... Fast det är han ju...
-Mila! sanning eller konka? frågade jag Mila.
-vet inte... *småfnissar*
-kom igen! var modig! !
-okej då, konka... Sa Mila tillslut.
-kyssa Vilhelm! viskade Isak i mitt öra! (nähä... trodde man viskade till handen...)
-hm.. okej! kyss Vilhelm! Sa jag.
Man såg hur både Mila och Vilhelm rodnade!
-asså Isaak!! Sa Vilhelm.
-vadå? du gillar väll henne? frågade Isak.
-Isak! Sa Vilhelm och gav Isak en irriterad blick.
-va...? gillar du mig? Sa Mila.
-asså... ja, sa Vilhelm och bet sig i underläppen.
-gör du?! Jag gillar dig med, lite mer än vänskap...
-varför blir ni inte ihop då? frågade jag.
-vet inte... vill du? får jag kalla dig min från och med nu? frågade Vilhelm.
-visst! du får kalla mig för din hur mycket du vill nu! Sa Mila och kollade på Vilhelm med en blick.
-Hallå?! kyssen då?? frågade Isak lite retsamt.
Mila böjde sig fram, likaså Vilhelm. Båda blundade deras läppar nuddades...
~Mila pov~
asså jag kan inte fatta... jag är ihop med Vilhelm Buchaus! och vi kysstes, min första kyss... Det var underbart. tiden kunde få stanna här och nu! För all framtid.
-jaja... ät inte upp varandra nu! Sa Micha och vi släppte kyssen.
-haha. om vi vill det då? Sa Vilhelm.
Vi körde sanning eller konka ett bra tag till.
-kan vi inte göra något annat nu? frågade jag efter alla trätt på det här.
-jo! men vadå? frågade Isak men ingen han säga något innan isaks mobil plingade till.
~Michaela perspektiv~
jag hörde och såg att isaks mobil plingade till. Jag "smygkollade" för att se vad det var och vem det var ifrån. Isak vinklade mobilen så jag skulle se vad som stod.
Anton❤ stod det på displayen, vad jag han se... för Isak drog bort telefonen igen.
-kom!! vi måste dra! Sa han upphetsat och drog i min handled.
-va? varför? frågade jag.
-vad har hänt?! frågade Mila och Vilhelm som sprang ner för trappen medan Isak tag på sig skorna.
-men skynda bara! Jag berättar på vägen! alla tog på sig skorna och gick, vi gick väldigt snabbt och Isak höll i min handled igen.
-Isak lugn! Sa jag och lugnade ner farten.
-ja. du kan väll iallafall sägs vart vi ska... Sa Vilhelm och saktade er farten men Mila i handen.
-Sjukhuset! Andreas ligger på sjukhus! Sa Isak och ökade farten.
jaså? Mila + Vilhelm= Milhelm? Aa... Isak och Michaela kysstes för första gången, Mila och Vilhelm med. vad hädelse med Andreas? och vad kommer hända nu?
mer? e den bra? pöss å hare bra❤
YOU ARE READING
De bästa av de bästa...❤ (skyscraper)
FanfictionDen här novellen handlar om mitt favoritband, Skyscraper. Michaela är 12 år och blir ledsen bär hon ska flytta, men det händer skumma saker på hennes nya ställe, båda bra och dåliga... #15 i 'Skyscraper'