Kapitel 4

387 18 3
                                    

~isaks perspektiv~
-ja. Du slipper att bli kittlad om jag får en kyss! Sa jag och blinkade med ena ögat mot Micha.
-hehe... Sa hon och ställde sig upp. Men ställde sig för långt ut så hon ramlade i!
Jag och Vilhelm började asgarva åt henne.
-vad elakt! Sa Michaela och skrattade.
Hon gick upp och skulle gå på bryggan.
~michaelas perspektiv~
-min kyss då? Frågade Isak och ställde sig i vägen så jag inte kunde hoppa i vattnet.
Jag skulle vända mig om och gå men då kom Vilhelm och höll i mig! Då kom Anton och Andreas!!
-vad händer här då? Frågade Andreas retsamt.
-Isak ska kyssa Michaela! Sa Vilhelm och alla skrattade. Jag slet mig loss från Vilhelm och sprang iväg. Men då kom såklart Anton och andras och höll fast mig istället! De tog varsin arm och tvingade mig att gå. (På skämt Asså)
-kom då Isak! Sa Anton retsamt, när vi var rätt nära bryggan. Isak kom och kysste mig
så! Det var underbart! Men sa inget. Isak släppte kyssen.
-ni kan släppa henne nu. Tack för hjälpen grabbar! Sa Isak till killarna.
Anton och Andreas hade som Vilhelm, badbyxor och T-shirt. De tog av sig tröjorna och gick ut på bryggan. Jag gick ut efter en stund och puttade ner Anton i vattnet! Alla började skratta. Sen skulle jag knuffa i Andreas men han han ta tag i min hand och drog med mig! Vi gick upp på bryggan.
-Michaela? Sa Isak.
-ja?
-kom. Sa Isak och tog tag i min handled och drog med mig en bit bort.
-jo... Jag har känslor för dig... Starka känslor. Sa Isak och kollade ner. Han kollade upp snabbt igen och kollade på mig. Jag visste inte vad jag skulle säga.
-jag... Jag älskar dig också. Sa jag och kollade ner. Isak satt två fingrar under min haka och då blev jag tvingad att titta upp. Isak gick ett steg närmre, det gjorde jag också. Våra kroppar var emot varandra, och Isak kysste mig igen! Det är ju så underbart! Jag besvarade kyssen och ville att tiden skulle stanna. Vi avbröts av att alla killarna sa: Naaw... Nästan lite retsamt. Jag släpper kyssen och sprang till killarna. Vilhelm blev nog lite rädd och började springa. Jag jagade ut honom på våran "minibrygga"
-du har ju fortfarande inte hoppat i! Sa jag och gick närmre honom. Han stod längst ut på bryggan och hade ingen stans att ta vägen.
-nä. Jag vet... Sa han lite nervöst.
Jag knuffade i han och sa: så går det när man förstör romantiska ögonblick! Jag ångrade lite grann det jag sa och höll för munnen. Vad sa jag där?! Tänkte jag. Anton och Andreas började skratta. Isak kom till mig på bryggan.
-Så vi är ihop? Frågade Isak.
-ja, jag antar det! Sa jag och slängde mig i hans famn. Han var inte beredd på det så han flög baklänges och båda ramlade i! Vilhelm, Anton och Andreas började skratta jätte mycket! Igen... Jag och Isak stannade i poolen den hör gången. Efter en stund sprang Anton och Andreas och hoppade i. De skvätte vatten på mig och Isak.
-Vilhelm? Andreas kollade fundersamt på han. Vilhelm stod och suktade efter något. Eller någon...
----------------------------------------------
Nu kanske ni tycker att jag härmar en annan tjej. Det kallas inspiration! Hon får väll säga till om jag inte får ha såhär isåfall! In och läs hennes berättelser!! Dom är skitbra❤️❤️. Valter_emma heter hon och novellen heter "syster till Andreas Palm" tror jag😂❤️

De bästa av de bästa...❤ (skyscraper)Where stories live. Discover now