Kapitel 12

280 19 9
                                    

~Milas perspektiv~
Jag, Micha, ville och Isak hade varit på bio och både jag och Micha hade somnat! Killarna hade förmodligen lagt mig och micha i någons säng, vems visste jag inte, jag visste inte vart vi var heller...
-hej! Är du vaken du också Mila?
-hej, ja, men vart är vi? Frågade jag.
-jag vet faktiskt inte... Antagligen hos Isak, eller Vilhelm... Svarade Michaela.
-jasså? Så ni är vakna nu? Sa några röster i dörröppningen.
Jag och micha skrek till.
-hahahah! Det var killarna som stod i öppningen och skrattade åt oss.
-Mäh! Tack för den... Sa micha.
-varsågod! Sa Isak och både han och Vilhelm var snart i sängen bredvid oss.
-kan vi inte bada idag också? Frågade micha efter en stund.
- jo! Det kan vi! Sa Isak.
- och den här gången ska ALLA bada. Sa Micha och kollade på Vilhelm.
- va? Sa Vilhelm och började skratta, jag och de andra också!
-va? Vadå alla? Sa jag som inte visste någonting.
- den dagen Vilhelm såg dig första gång träffades jag och Isak riktigt, eller vad man ska säga, vi hade träffats två dagar innan min avslutning. Men iallafall, Vilhelm badade aldrig då! Sa Micha.
- joho! Sa Vilhelm. När du knuffade i mig! Tillade han med en irriterad röst.
- skyll dig själv! Sa Micha.
-Mila spring hem och byt om! Ni också! Sa Micha efter en stund.
*3 minuter senare*
~Michaela perspektiv ~
Jag hade äntligen fått bort killarna och Mila, jag gick till min garderob och letade. Men jag kom på att min bikini hänger på på torkställningen...
Jag sprang dit och såg genast min bikini. Min bikini var vit med typ korta fransar som hänger ner från kanten på bikiniöverdelen. Jag gick ut med min handduk i handen, när jag ut mötte jag precis Mila.
-hej! Har du sett killarna? Frågade Mila.
-hej! Nä, durå? Svarade jag.
-Aa! Sa hon och pekade bakåt. Killarna kom ut och småbråkade.
-men hallå?! Vad gör ni? Frågade jag sprang mot dom, det var då jag märkte att de skrattade...
-men Asså... Sa jag och Isak började springa mot mig.
-men kom! Sa han och drog tag i min arm.
-ah! Ta de lugnt! Sa jag.
-jaja... Sa han och jag ramlade. Jag tappade balansen och alla skrattade åt mig.
-men Asså! Sa jag och ställde mig upp. Jag tog tag i isaks hand eftersom han släppt mig, och drog med han ut på bryggan. Mila och Vilhelm kom också efter en stund.
-på 3? Sa Vilhelm.
-ja, men då ska ALLA hoppa då! Sa Isak och jag.
-okej! Sa Mila och Vilhelm.
-1....2.... Sa jag men avbröts av Isak.
-TRE!! Sa Isak och hoppade, men drog ner mig med i vattnet eftersom jag inte var beredd. Mila och Vilhelm hoppade faktiskt hyfsat samtidigt!
_______
Bra? Mer? Nu blev det en lite längre än vad det brukar bli... Men var det bra å vill ni ha mer?
Asså omg.. Ska kanske träffa 2 -4 av mina vänner, tror de e typ bästa vän, KANSKE träffa dom i sommar!! Typ dör, och jag tror di vet vem de e❤️ Pöss å hare bra❤️❤️

De bästa av de bästa...❤ (skyscraper)Where stories live. Discover now