~Andreas perspektiv~
Jag hade suttit i isaks rum länge nu... Och ÄNTLIGEN kom en läkare, han berättade hur allting stod till, jag mådde inte bra av att höra det, men jag hade ju lovat att ringa och säga hur det blev, så jag tog upp telefonen och letade reda på Villes nummer, jag ringde han och efter flera signaler började jag bli orolig...
~vilhelms pov~
Vi satt länge under tystnad för att vänta på att Andreas skulle höra av sig. Michaela satt tyst och gjorde knappt en rörelse. Någon tår rullade red för kinden nån gång ibland... Jag tog fram mobilen och kollade insta, Twitter, Facebook, snap, osv. Rätt som det var tog Mila min telefon!
-vafan Mila! Sa jag och skrattade smått. När Mila hållit på med mobilen ett tag märkte jag att hon bara satt och stirrade på den.
-Mila? Vad är det? Frågade jag och skulle ta telefonen.
-a...a..an..
-Mila?! Sa jag och ryckte till så jag fick tag i telefonen. Mila gick bort till micha efter det. Jag såg att Andreas hade ringt, och skickat ett sms.
"NU! KOM HIT NUU, INTE SEN. NU😶😰" hade Andreas skickat.
-MILA, MICHA, ANTON NU! Sa jag starkt.
-va? Sa Anton.
-vi måste gå. NU. Sa jag och tog tag i Antons och Milas hand. Men Mila drog bort den och gick med Michaela ner.
-V.vad har hänt? Sa micha tyst. Jag stannade upp och svarade.
-vet inte, men Andreas sa att vi måste gå NU! Sa jag och fortsatt gå. Jag släppte Anton och Mila kom och vi gick iväg, ut hand i hand. Micha gick långsamt efter, jag och Mila var lite före, och Anton mer mot mitten.
-micha det är lugnt! Allt kommer ordna sig. Jag lovar! Sa Anton och stannade upp och kramade om henne. Jag och Mila började gå långsammare.
Efter typ 100 år (kändes det som) var vi äntligen framme på sjukhuset. Vi frågade vart Isak var och vi sprang upp för trapporna istället för att ta hissen. När vi kom dit satt Andreas där och visste inte vart han skulle ta vägen...
~~~~~~~
Bra? Mer? Kommer Isak klara sig? Pöss😘Förresten!! Jag skriver en ny novell, om både Skyscraper och the fooo! Läs gärna😘❤️ OCH TACK TACK TACK SOM FAN TILL 1,9K LÄSARE😍 helt otroligt! Tack så jävla mycket😍😘❤️
YOU ARE READING
De bästa av de bästa...❤ (skyscraper)
FanfictionDen här novellen handlar om mitt favoritband, Skyscraper. Michaela är 12 år och blir ledsen bär hon ska flytta, men det händer skumma saker på hennes nya ställe, båda bra och dåliga... #15 i 'Skyscraper'