Skolavslutningen

670 27 4
                                    

Jag vaknade på morgonen av att solen lyste in i mitt rum. Jag var trött, men var tvungen att kliva upp och göra mig iordning för skolavslutningen idag! Ja! Idag är det äntligen skolavslutning! Jag klev upp och tog på mig en tröja och ett par byxor, gick ner och tog en skål med flingor och mjölk, sen gick jag in i TV rummet och åt. När jag ätit upp gick jag in i köket med skålen och sprang sen upp och tog på mig min vita klänning jag och mamma köpt för inte så länge sen. Till den hade jag turkosa "fjäder örhängen" och ett turkost halsband. Jag sminkade mig, inte överdrivet mycket... Jag tog lite mascara, ögonskugga och läppglans. Jag lockade håret och satt upp lite av "sidoluggen" eller vad man ska säga. Jag kollade mig i spegeln och tänkte: idag var jag faktisk rätt så fin. Och log mot mig själv. Mamma kom upp och sa att vi var tvungna att fara till avslutningen. Jag sprang ner och tog på mig så kallade ballerina skor, vita ballerina skor. Jag gick till bilen och vi åkte iväg. Skolavslutningen var inte speciellt kul, och jag skulle gå till kiosken. Jag kollade ner i backen och jag sprang in i ett sjukt söt kille! Jag kollade upp och fick ögonkontakt med han direkt! Hans gröna fina ögon. Jag stod och bara stirrade på han en bra stund.
-hej! Sa killen och log efter en stund.
-hej! Sa jag glatt tillbaka och släppte blicken.
-Isak. Sa han och kollade in i mina ögon. Vad heter du? Frågade han artigt.
-Michaela. Sa jag lite nervöst.
-Michaela? Fint namn! Passar dig! Sa han glatt och log ännu en gång.
-tack, Isak. Sa jag tillbaka.
-vad söt du är! Sa han och granskade min kropp.
-t tack... Stammade jag ur mig. Du med! Sa jag och log mot han.
-kul att träffas! Sa Isak och ty som det var kramade han mig!
-kul att träffa dig med! Sa jag och besvarade kramen, sedan skildes vi åt.
~isaks perspektiv~
Så söt hon är! Tänkte jag medan jag gick från henne, men kunde inte släppa blicken från henne... Hoppas jag träffar henne igen!
~tillbaka till michas pov~
Vad söt han är! Tänkte jag Medans jag gick till kiosk kön. När jag köpt glass och ätit upp den sprang jag typ runt för att se om jag såg Isak nån stans. Men såklart hade han väll åkt hem...
-hej! Jag vände mig om och där stod Sanna.
-hej Sanna! Sa jag
-vem suktar du efter då? Sa Sanna lite retsamt.
-äh... Ingen. Sa jag deppigt. Efter en stund kom Ebba och Emilia!
-hej! Vad gör ni? Frågade Emilia.
-pratar bara... Sa jag
-Michaela kollar efter en kille! Sa Sanna.
-men nä!! Sa jag och började småskratta.
-oo... Vem då? Sa Ebba retsamt.
-så jag får inte stå här utan att alla ska tro att jag letar efter Isak?! Sa jag men höll för munnen fort!
-vad sa du? Frågade Emelie.
-inget! Sa jag fort! Mamma ropade på mig precis då och vi skulle åka hem.
-jag måste hem! Sa jag och sprang till mamma. Jag satt mig i bilen och var påväg hem. Vilken timing... Tänkte jag för mig själv, jag kunde bara inte sluta tänka på Isak! När vi väl var hemma så sa mamma att hon ville prata med mig.
-vad är det? Frågade jag tveksamt.
-vi ska flytta... Sa mamma med både glad och ledsen röst.
-va?! Nästan skrek jag och skulle springa ut. Men då kom pappa och stoppade mig.
-upp och packa unga fröjden! Sa han och pekade mot trappan.
-vi åker om två dagar! Bara så du vet! Sa mamma.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bra? Vill ni ha mer? Hoppas ni gillar den😘❤️

De bästa av de bästa...❤ (skyscraper)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon