*De volgende dag*
Me moeder draaide de sleutel door het slot 'salama3alikom yah ahlmakan' ( groet voor de engelen)
Het eerste wat ik deed was op me bed neerploffen 'pfff wat had ik het hier toch gemist' zei ik tegen mezelf. mijn huis, mijn kamer, mijn bed. Ik zette zoals gewoonlijk mijn telefoon in de lader en liet hem deze keer wel tot de 100% laden. Ik pakte me kleren en ging douchen.
Eenmaal uit de douch kleedde ik me zo snel mogelijk om en pakte mijn telefoon. Ik appte Salmane en Dani zo snel mogelijk met dat ik weer terug was in Nederland.Ik had nog een weekje vakantie en dan zou school weer beginnen. Ik had daar dus totaal geen zin in maar stiekem verheugde ik me er wel op, ik had me vriendinnen zo gemist en me examens kwamen steeds dichterbij. Wachtend op reacties van de jongens lag ik op mijn bed te fantaseren over hoe het dit jaar zou zijn op school. Met me nieuwe klas, nieuwe kinderen aangezien we voor de vakantie allemaal een vakkenpakket en sector moesten kiezen. Het was allemaal heel nieuw voor me dus had geen idee hoe het zou zijn. Plosteling hoorde ik me telefoon.
*Belletje*
Het was een appje van Salmane
Salmane: hej schat, 3ala slama. Hoe was je reis
Ik: lekker wel merkte er niks van hoe gaat het met je dush
Salmane: gaat wel goed ondanks dat ik je ontzettend mis, je bent weer terug alhamdoulillah wanneer ga ik je zien
Ik: snel hoopik inshaallah
Salmane: wat doe je overmorgen
Pfff ik wil em zo graag zien maar ook weer niet zei ik tegen mezelf, deze week gaat me moeder me nooit naar buiten laten gaan. Hoe graag ik het ook wil dus ik antwoordde maar snel op hem.
Ik: weet niet ik laat het je wel weten
Salmane: Meld me het snel prinses, ik moet even wat doen dus ik app je vanavond wel inshaallah
Ik : isgoed schat geenstress doe rustig aan , byee
Ik ging naar me moeder toe en vroeg haar of ik deze week naar buiten mocht gaan en ookal wist ik het antwoord al, tot mijn teleurstelling zei ze: 'Nee Aya je weet heel goed dat je pas net terug bent van vakantie en dat je je moet voorbereiden voor school' pfff wat deed ze toch weereens lastig ik had geen zin in ruzie met mijn moeder dus ging teleurgesteld naar mijn kamer.
Pff ik snap haar niet zei ik in me hoofd ik heb nog een hele week om me op school voor te bereiden en dat ga ik toch een dag van te voren doen ik snap haar punt niet.
*belletje*
'Huh ik dacht dat Salmane iets moest doen'
Maar het was Dani.
Dani: hej gek, sorry dat ik laat reageer maar was buiten aan het rijden en me telefoon lag thuis
Ik: huh rijden? Wtf sinds wanneer rijd jij haha en op wat
Dani: haha is de vespa van me moeder ik verveelde me en de buurt was leeg dus ik dacht waarom niet
Zo appte ik nog even door met Dani. De tijd vloog voorbij ik vond het zo leuk om met hem te appe. Hij was een gezellige jongen ik begon hem ondanks ons slechte verleden echt als mijn broer te zien, hij begreep mij. Ik had de tijd totaal niet in de gaten.
Salmane appte me een paar keer wat ik niet door had omdat ik druk in gesprek met Dani was. Ik merkte het pas toen ik een boos appje van hem kreeg met 'wat negeer je me' . ik appte hem terug met 'sorry ik zag het echt niet' . Waarop hij antwoordde met 'hmm je zag het niet, waarom was je dan wel online met wie appte je dan? ' en daar begon alles..