TRES

3K 89 2
                                    

När vi äntligen kom till stranden så slog vi oss ned vid några klippor som Felix tänkt hoppa ifrån. Jag tror inte direkt att han kommer göra det, han är för feg. Men han kan ju alltid drömma. Själv hade jag bara tänkt ligga här, bli brun och röka. Aldrig att jag ens går nära vattnet. Felix var väldigt lugnt faktiskt, inte som jag tänkt mig. De första killar jag någonsin varit på stranden med gnällde som småungar. De var uttråkade, ville bada eller bara göra något helt annat än det jag ville. Dock så kollade Felix lite snett på mig när jag tände min andra cigarett.
"Vad?" frågade jag drygt.
"Inget. Tycker bara inte att du ska röka så mycket"
"Vadå mycket? Detta är min andra på typ, vad det nu är, tre timmar?"
"Det är väl ganska mycket"
"Åh herregud, vart kommer du ifrån ens"
"Värmdö"
"Jo tack jag vet. Du fattar inte hur jävla mycket mamma snackat om dig och den här resan"
"Ville du inte åka eller?"
"Nä"
"Varför inte?"
"Felix kan du typ inte bara lägga dig där och hålla käften ett tag? Jag är jag, lär dig"
Han mumlade något som jag inte brydde mig om vad det var och sedan ställde han sig upp. Han borstade av lite sand som hamnat på hans mage och gick iväg mot havet.
Felix må vara en ganska irriterande människa med många frågor men han är så sjukt attraktiv. Men han är verkligen inte min typ och det förstör allt. Jag skulle sjukt gärna bara vilja ligga med honom varje natt resten av den här resan om jag ska vara ärlig. Dock så skulle han aldrig vilja göra det.
*
Efter våran dag på stranden gick vi hem till Cecilia och mamma. Vi åt på någon resturang med äcklig mat och gick runt lite i byn. Mamma tyckte det var sjukt trevligt och Cecilia detsamma. Felix och jag sa inte så mycket. Cecilia hade många gånger frågat varför vi inte sa något och vi hade bara ryckt på axlarna och sagt att vi var trötta. Felix tror jag var lite småsur för att jag blev arg på stranden och jag kände bara inte för att prata. Nu var vi äntligen hemma, jag på Felix balkong och rökte, Felix inne i rummet och gjorde gud vet vad. Jag brydde mig inte över huvud taget, jag satt bara här för att jag inte hade en egen balkong.
Precis när jag tänkt gå in till mitt rum kom Felix ut på balkongen och satte sig mittemot mig.
"Kan jag fråga dig en sak?" sa han.
"Okej"
"Heter du Elda på riktigt?"
"Ja"
"Fan va coolt"
"Kan jag fråga sig en sak nu?"
"Visst"
"Har du någon gång testat att röka?"
Felix blev plötsligt väldigt generad och kollade ner i golvet. Så han hade. Man måste ju erkänna att det var väldigt oväntat. Jag skrattade åt honom när han började småhosta och jag räckte honom min cigarett. Han skakade snabbt på huvudet.
"Du är redan min langare så varför inte ta ett bloss?"
Felix hårda min blev till ett leende och ha tog emot cigaretten. Han förde den sedan mot läpparna och andades in röken.
"Wow. Jag har fått en Stureplans snobb att röka, den här resan kanske kan bli bra ändå"
"Jag bor fortfarande på Värmdö"
"Same shit, godnatt Felix"
Jag fimpade Cigarettes i min askfat gjort av en tom blomkruka. Sedan ställde jag mig upp och gick in till mitt rum för att sova.
"Godnatt Elda"
//\\
m; Ska försöka uppdatera ca en gång i veckan if thats oke. detta skulle kommit upp tidigare också hehe sry

sex veckor - f.sWhere stories live. Discover now