Throwback.
Jag kände hela min kropp värka när jag vinglade ut ifrån huset. Jag vet inte längre vart jag är och hur jag ska ta mig hem. Jag vet inte om Emma är kvar eller om hon glömt bort mig och dragit, allt jag vet är att allt jag fått i mig ikväll kommer att komma upp snart.
Jag går så snabbt jag kan bort ifrån huset men stannar när min mage tömmer sig på mina egna fötter. Det känns knappt som att det finns något kvar i mig när den sura sörjan slutat komma upp. Äcklad av mig själv sätter jag mig ned och tar av mig skorna som är helt kletiga. Jag söker efter mina mobil i fickorna men hittar den inte, såklart.
Jag vet inte hur länge jag sitter där men när solen börjar gå upp inser jag att Emma inte kommer och hittar mig. När jag reser mig upp svartnar det för ögonen en sekund men det skiter jag i.
Jag går in i huset igen, det tyst och ingen syns till. Jag tar mig in i köket och tar ett glas och fyller det med vatten. Den sura smaken i min mun försvinner knappt men jag känner mig ändå bättre. Jag fortsätter gå runt i huset på jakt efter min mobil och hör någon gå i trappan.
"Hallå?"
Jag svarar inte utan letar med blicken efter någonstans att gå ut. Såklart så finns det bara en ytterdörr, som är vid trappan i hallen.
"Du? Festen är slut för länge sen och du inte fattat det"
Rösten kom från en blond kille som stod lutad mot dörrkarmen. Han log lite hånfullt mot mig.
"Förlåt, eh, jag typ vart lite för full för att kunna ta mig hem. Vart är jag?"
"Palmgatan 4, Stockholm"
"Driver du med mig?"
"Nej, hurså"
"Jag bor i Nörrköping"
"Jävlar. Du får väl planka på tåget, tar typ en och en halv timme"
"Okej, tack. Har du typ några skor jag kan få låna?"
"Kom du hit utan skor också?"
"Nej men jag kanske råkade spy ner dom"
"Ew"
Han går ut i hallen och jag följer försiktigt efter honom. Han rotat i en låda i en av de vita garderoberna och tar fram ett par slitna converse.
"Det är min syrras gamla. Hoppas dom passar. Spårvagnen går bara några hus ifrån, du ser den när du kommer ut"
"Tack"
Jag tar spårvagnen, hittar rätt tåg, blir utslängd ett flertal gånger men kommer till slut hem. Först då kommer jag på att jag inte ens frågade efter killens namn. Hur fan ska jag lämna tillbaka skorna? Jag rycker av mig dom och får se något kladdigt skriver i botten av skon. F.SANDMAN//\\
mindblowing, huh?
God jul och gott nytt år, här får ni eran julklapp. Kanske skriver nåt mer 'nutids kapitel' sen, vi får se. kramx
YOU ARE READING
sex veckor - f.s
FanfictionAtt tillbringa sex veckor i Spanien utan mobil & kontakt med vännerna där hemma är inte alltid så hemskt om man har rätt sällskap.