CUATRO

2.9K 99 14
                                    

Jag vaknade mitt i natten helt svettig. Ännu en gång hade jag drömt något som fått mig att svettas som en gris och sedan vaknat upp mitt i natten. Det konstiga är att jag aldrig kommer ihåg vad jag drömt. Jag bara känner mig otroligt rädd och osäker. Även fast det är det sista jag vill så går jag in till Felix, allt för att känna mig lite säkrare än när jag är ensam.
"Felix?" viskade jag.
"Vad gör du?"
Felix satte sig upp i sin stora dubbelsäng och kollade på mig där jag stod en bit ifrån. Först då kom jag på hur lite kläder jag egentligen hade på mig. Endast trosor och en stor tshirt. Hade det varit en annan kille hade det inte varit några problem, men detta var Felix.
"Jag ehm.. kan jag få typ sova hos dig?"
"Är du hög?"
"Nej! Jag är rädd"
"För vad?"
"Jag vet inte"
"Kom hit då"
Jag log tacksamt och gick upp till sängen. Direkt när jag kröp under täcket och kollade upp på honom så rynkade han ögonbrynen.
"Gråter du?" frågade han.
"Gör jag?"
Hans tummar ströks sakta under mina ögon där det tydligen var blött av tårar. Jag hade inte ens märkt att jag gråtit. Felix såg orolig ut när jag mötte hans blick men jag bara vände mig om. Snart kände jag hans armar om mig och äntligen kunde jag sova igen.
*
"Ditt namn passar ditt hår. Det är typ eld rött" sa Felix.
"Det är inte ens rött på riktigt. Jag är blond egentligen"
"Mindfuck. Trodde du var döpt efter ditt hår"
Jag skrattade och vi började gå hemåt. Vi har varit här i en vecka nu och jag börjar gilla det mer och mer. Jag och Felix har blivit ganska tajta vilket glädjer mamma. Nu är vi ute mitt i natten igen för att köpa cigaretter till mig. Felix har äntligen accepterat att jag röker och kommer att göra det är bra tag till. Tidigare hade vi varit på någon nattklubb och jag tror Felix fått i sig lite för mycket alkohol. Tre saker har jag kört mig om Felix som jag aldrig trodde.
1. Han är inte så pryd som han värkar. Om han vill så kan han.
2. Han älskar vattenmelon.
3. Han äger på att sjung. Dock så vill han inte erkänna det.
Felix kommer ut några minuter senare från den lilla affären och kastar paketet till mig. Jag tar direkt upp min tändare och tänder en cigarrett.
"Kan jag få en?" frågar Felix.
"Nej fyllo"
"Jag är inte full!"
"Vi säger så"
När vi kommer fram till huset låter Felix mig klättra upp först. Jag har blivit ganska bra på att klättra, om jag får säga det själv. Felix nästan ramlar in i sitt rum när vi ät uppe och jag skrattar tyst. Han drar av sig tröjan och kryper ner under täcker direkt. Jag sätter mig på sängkanten och Felix kollar på mig med trötta ögon.
"Hur kommer det vara när vi åker hem?" säger han.
"Vi har nästan fem veckor kvar, du behöver inte tänka på det ännu"
"Men jag vill veta nu"
"Vi kommer väl ha kontakt, antar jag"
"Jag hoppas det"
Jag bara ler smått, säger godnatt, släcker taklampan och går in till mig.
//\\
m; var tvungen att hoppa fram lite för att boken inte ska bli allt för lång. hoppas det inte stör er lika mycket som det stör mig lol. Tack för 1k reads också!!! u rock!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Btw är det någon av er som ska på one direction på tisdag? isf; see ya there ;DD

sex veckor - f.sWhere stories live. Discover now