"Tror du på gud?"
"Gör du?"
"Sluta undvik mina frågor!"
Jag skrattar och tar ett bloss av min cigarett. Vi hittades kortlek i en av alla hundratals skåp i lägenheten som vi just nu underhåller oss med. Felix hade köpt en öl som han drack klunkar av då och då, och jag hade mina cigaretter. Felix och hans öl alltså.
"Nej jag tror inte på gud"
"Varför inte?"
"Men varför skulle jag? Det måste ju vara piss tråkigt att sitta i en kyrka varje söndag, be hela tiden och dessutom inte knulla innan man är gift eller hur det nu är"
"Ja det vore så synd att behöva vänta så länge innan man får knulla"
"Dont even Felix"
Felix skrattade och drack upp det sista i flaskan. Han är som en helt annan person än när jag först träffade honom. Nu kan han slänga ur sig lite vad som helst utan att tänka sig för, han skiter för det mesta i hur han ser ut när vi är med varandra och ibland tar han till och med en cigarett av mig, även fast han inte får. Dock så håller han fortfarande på med sina sjukt irriterande frågor som jag antagligen får vänja mig vid.
Felix plockade ihop korten då vi båda blivit ganska trötta på det. Istället satt vi mittemot varandra och kollade på solen som sakta gick ned. Egentligen hatade jag solnedgången för den är så himla cheesy men jag stod ut med Felix mittemot. Jag kollade nog mer på honom än på solen.
*
"Sov hos mig" sa Felix.
"Ge mig en anledning till varför jag skulle"
"För du kom till mig förra veckan när du drömt något och om jag inte minns fel så sov du ganska bra i min famn"
Jag vände mig till Felix som stod i dörröppningen i endast ett par mjukisshorts. Han log sitt sneda leende som jag verkligen inte kunde säga emot. Men jag sover vanligtvis inte med killar bara sådär utan en riktig anledning.
"Ledsen att behöva förstöra din drömmar" svarade jag trots att jag mer än gärna hade sovit med honom.
Jag vände mig om för att ta fram en stor tshirt ur min garderob men kände snart två armar slingras runt min midja. Kort efter små kyssar längst med nacken och min andning blev direkt tyngre.
"Säker?" viskade han i mitt öra.
Hans andetag som blåste mot mitt öra fick mig att helt tappa kontrollen över mig själv. Jag vände mig om och innan jag hann tänka så var mina läppar på hans. De var mycket mjukare än vad jag förväntat mig. Hans händer sökte sig snabbt från min midja till mig rumpa där han klämde löst. Jag log svagt mot hans läppar och hoppade upp i hans famn. Mina fingrar lekte med hans nackhår och han gick mot sitt rum utan att flytta på varken händerna eller sina läppar. Han släppte ner mig på sin säng med sig själv över och sakta flyttade han sina läppar nedåt, över min käke och ned på halsen. Han stannade på ett ställde strax under mitt öra där han sög och bet löst i min hud. Märket som bildades skulle vara lätt och gömma med hjälp av mitt hår.
"Vill du sova med mig nu?" viskade han och vi båda visste svaret på den frågan.
//\\
m; HoLy ShIt
YOU ARE READING
sex veckor - f.s
FanfictionAtt tillbringa sex veckor i Spanien utan mobil & kontakt med vännerna där hemma är inte alltid så hemskt om man har rätt sällskap.