"Drömde du något konstigt? Du låg och vred dig hela natten"
Jag skakade på huvudet och tog på mig min bh som låg nedanför sängen. Felix höjde på ögonbrynen, som att han visste att jag ljög. Klart jag drömde något. Och det värsta är ju att det kanske inte var en dröm.
"Jag ska bara kolla en sak" sa jag och gick in i mitt rum.
Jag drog ut min resväska som stod bakom garderoben och letade. Jag vet att jag tog med dom. Precis som jag trött, under massa fula kläder och plastpåsar låg dom, ett par vita slitna converse. Jag tog upp dom och kollade i sulan. F.SANDMAN. Den jävla idioten. Jag ställde mig upp med skorna i handen och gick arg tillbaka till Felix rum.
"Elda.."
"Varför sa du inget?"
"Sa inget om vad?"
"Ta tillbaka dina jävla skor, bry dig inte om att leta efter mig"
Jag kastade skorna på honom och gick ut i hallen och drog på mig mina egna. Det enda jag tog med mig var mitt cigarett paket och några småpengar som låg på byrån. Jag hörde Felix ropa efter mig men sket i honom.
Han visste precis vem jag var. Vi hade träffats förutom och han hade hjälp mig även om jag var en främling. Om han sagt något hade jag ju fan inte hatat honom? Jag vet att han minns för han var inte den som druckit mer än någonsin under en natt och knappt visste sitt eget namn, han var helt jävla nykter. Jag kan inte fatta att jag ljugit för mig hela tiden.
Jag gick ned på stranden och satte mig vid klipporna allra längst bort. Det enda som hördes var havets vågar och mina egna snyftningar. Jag har aldrig, någonsin, gråtit över något så dumt dom en kille. Det finns bara inte i min värld. Jag bryr mig inte och hade inte tänkt att göra det men så kom han.
Jag tror egentligen inte att jag gråter åt mig själv. Jag gråter nog lite åt honom. Jag har varit så fruktansvärt kaxig och elak mot honom i början och allt han hade gjort mig var att hjälpa mig mer än vad någon någonsin gjort. Jag känner mig så jävla dum som inte ens kände igen honom.//\\
Vart är mina applåder??? Jag skrev ett riktigt kapitel som faktiskt har något med detta att göra!!!! Jag är inte en patetisk liten wannabe bra författare!!!
YOU ARE READING
sex veckor - f.s
FanfictionAtt tillbringa sex veckor i Spanien utan mobil & kontakt med vännerna där hemma är inte alltid så hemskt om man har rätt sällskap.