Bab 1

1.3K 40 2
                                    

"Alisaaaaaaaaa i miss youuuuuu" jerit seseorang sehingga tertumpah latte di tangan Alisa . Alisa memandang orang yg memanggil namanya tadi ,terbeliak mata Alisa apabila melihat kawan karibnya Puteri Alina sedang tersenyum manis sambil berjalan mendekatinya.

"Ina!! Lama tak jumpa kau . Rindu aku tak ni ?" Alisa berkata sambil memukul bahu Alina .Alisa dan Alina sudh 6 tahun berkawan baik dari sekolah menengah sehingga lah ke Kolej.

"Rindulah gilaa ! Takkan aku tak rindu kawan aku yang terbantut ni HAHA" Alina tergelak sambil memerhati kafe Alisa.

"Eh , duduk la dulu kau nk air tak?" Kata Alisa sambil mengangkat cawannya untuk ke dapur kafe..

"Boleh juga aku pon haus ni. Aku nak green tea la" kata Alina sambil menarik kerusi untuk duduk di hadapan Alisa.

Alisa dan Alina menikmati air mereka sambil bertukar- tukar cerita . Alisa rindu dengan Alina kerana kawan rapatnya Itu belajar di Sarawak jadi mereka akan berjumpa bila cuti semester sahaja .
Tanpa sedar jam sudah menunjukkan pukul 5 petang

"Weh Lisa aku balik dulu lah ,lambat dh ni nanti membebel pula Abang aku tu" Kata Alina sambil memasukkan IPhonenya kedalam beg.

"Oh okey!  hati-hati balik . Aku pon nk balik dh ni" Kata Alisa sambil minum lattenya yg sudah sikit

"Okay bye"
"Bye"
.

"Kak Lisa!" Seorang gadis memeluk erat Alisa yang sedang memeriksa barang di kaunter.

Alisa tersentak. Dia terus sahaja pusing memandang gadis yang memeluknya tadi.

"Ya Allah! Wani! Miss you!!" Alisa memeluk gadis di hadapannya. Anara Ewani. Seorang gadis yang sangat cantik. Lihat saja muka, orang sudah agak dia bukan orang Malaysia. Seorang gadis yang berasal dari itali tetapi Agama dia ialah islam. Anara Ewani duduk bersama Ayah dan dua orang adik kembarnya. Matanya berwarna hijau. Sungguh cantik!

"Wani dari mana?" Soal Alisa. Dia menarik tangan Anara Ewani untuk duduk bersama. Umur gadis Itu pun masih muda baru sahaja 19 tahun.

"Baru balik dari Kolej Kak. Teringat Akak latte kita ni , terus je saya singgah Kafe akak ni" Anara Ewani senyum manis.

"Lain Kali datang bawa dua orang kembar tu sekali!"

"Malas la saya kak! Dia orang berdua tu gaduh aje tau. Pening kepala nak melayan" Anara Ewani mengeluh.

Alisa ketawa perlahan. Dia memandang sahaja gadis itali di hadapannya. Sungguh cantik. Lagi cantik daripada dia.

"Dato Lufthi sihat?" Soal Alisa. Last dia berjumpa dengan Ayah kepada Anara Ewani ketika Anara Ewani membawa adik dan ayahnya minum di kafenya.

"Alhamdulillah sihat. Hm" Anara Ewani mengeluh lagi.

"Are you okay?" Alisa memandang muka gadis Itu. Seperti ada sesuatu yang disembunyikan.

"I'm okay. Just miss my family" Anara Ewani senyum nipis.

Alisa juga senyum. Ya Anara Ewani pernah cerita tentang keluarga italinya. Sungguh berat ujian yang dia hadapi, tetapi Alisa respect dengan gadis Itu. Dia sangat kuat. Kalau Alisa la, mungkin hari hari dia meraung haha. Anara Ewani sudah seperti adiknya. Dia sayangkan gadis Itu. Gadis Itu terlalu peramah. Sebab itulah Alisa sayang dengan Anara Ewani.

Mereka berdua bersembang sebelum gadis itu pulang ke rumah.

.

"Kak la . Lisa balik dulu eh ? Ada kerja nk buat kat rumah tu" Kata Alisa sambil memegang bahu Kak shahila.

"Balikla Puan Lisa dari pagi Puan Lisa kt sini Mesti Penat kan ? Lagi pon ramai pekerja kat sini" Kak shahila tersenyum pada Alisa

"Baik Kak.. sy balik dulu assalamualaikum"

"Waalaikumsalam"

CINTA GADIS LATTE || ✓Where stories live. Discover now