Bab 26

343 24 8
                                    

Alisa termenung memikirkan sesuatu. Sudah masuk empat hari dia menjadi isteri kepada Tengku Asyraf tetapi dia masih belum menjalankan tugasnya sebagai seorang isteri dan suaminya pula langsung tidak memaksanya hanya menunggu sang isteri bersedia sahaja.

'mungkin sudah tiba masanya untuk aku jalankan tugas aku' Kata hatinya. Walaupun dia takut. Tapi tugasnya itu lebih penting.

Alisa masuk ke dalam bilik ,dia melihat suaminya sedang khusyuk menonton cerita di komputer riba. Alisa masuk ke bilik pakaian untuk menukar baju. Alisa menyarungkan baju tidur yang agak jarang ke badannya. Baju daripada Anara Ewani. Tunggulah budak tu khawin nanti, memang dia akan balas dendam. Alisa rasa janggal tapi dengan suami sendiri aje bukan lelaki lain pun. Alisa keluar lalu mendekati Tengku Asyraf.

"Abang" Alisa memanggil suaminya dengan lembut . Muka kacak suaminya di pandang . Tengku Asyraf yang sedar dirinya di panggil terus sahaja berpaling ke arah isterinya Itu. Bulat mata melihat Alisa memakai baju tidur yang agak jarang. Dia Cuba mengawal diri. Tengku Asyraf berdehem lalu menutup komputer ribanya.

"Sa ..sayang ? Kenapa Panggil Abang" soal Tengku Asyraf. Matanya nakal memandang atas sehinggalah ke bawah. Hurm seksi!

"Nothing abg . Lisa nak tidur" ujar Alisa lalu tersengih. Dia duduk di birai katil. Ikatan rambut dilepaskan. Tengku Asyraf terus baring mengiring memandang muka isterinya. Dia menarik Alisa masuk dalam dakapannya lalu menghidu bau Alisa. Bau bunga rose . Sangat menenangkan. Dia mencium dahi isterinya lalu beralih kepada pipi tembam isterinya pula .pipi itu dicium berkali kali. Muka disembamkan di ceruk leher isterinya. Alisa hanya tersenyum. Memang setiap malam suaminya berkelakuan begitu.

Tengku Asyraf tidak dapat tahan lagi. Dia terus sahaja menindih tubuh badan Alisa. Alisa membulatkan matanya. Terkejut.

"Izinkan Abang" pandangan Tengku Asyraf mula redup. Dia mengusap pipi dan bibir isterinya.

"Lisa hak Abang ,isteri Abang yang sah" ujar Alisa lalu mengusap dada suaminya dengan lembut. Tengku Asyraf menutup matanya, entah kenapa dia rasa seperti Alisa sedang menggodanya.

"I know sayang tapi Abang taknak paksa isteri Abang" ujar Tengku Asyraf lalu tersenyum nipis. Dia mengucup bibir isterinya.

Tengku Asyraf bisik satu doa kepada isterinya.

"are you ready wifey ?" Soal Tengku Asyraf apabila mata biru Alisa bersabung dengan matanya.

Alisa hanya menganggukkan kepalanya. Sudah tiba masanya dia menjalankan tugas sebagai isteri Tengku Asyraf.

.

Suasana club itu sungguh meriah dengan bermacam jenis kaum. Lampu yang berkelip kelip .manusia-manusia disitu menari dengan gembira. Gembira dengan dunia mereka .
Ely hanya duduk . Beer di gelas diminumnya .sudah tiga gelas. Lantaklah mabuk macam mana sekali pun yang penting dia mahu hilangkan stress nya.

"Oi perempuan" seorang lelaki memegang tangan Ely tengah kuat.

"Apa kau nak !" Marah Ely. Dia cuba melepaskan pegangan tangan lelaki itu dari lengannya.

"Mana duit aku ?" Soal lelaki Itu. Matanya menikam anak mata Ely yang dalam ketakutan

"Nanti aku bayar la !" Marah Ely lalu menepis kasar tangan lelaki itu.

"Kalau kau taknak bayar hutang tak apa . Bayar dengan benda lain pun tiada masalah" lelaki Itu tersenyum nakal . Dia melihat tubuh badan Ely yang terdedah itu. Ely tersenyum nakal. Dia mengusap dada lelaki di hadapannya itu. Cuba menggoda. Tidak menunggu lama lelaki itu terus sahaja mencempung Ely lalu membawanya kebilik bawah. Ely senyum gembira, yang penting hutangnya selesai !. Tetapi dia masih banyak hutang dengan orang lain.

CINTA GADIS LATTE || ✓Where stories live. Discover now