Banyak aktiviti yang sudah mereka semua buat harini dan sekarang mereka akan makan di restoran dan masuk ke chalet untuk berehat.
Alisa masih berada di luar kerana mahu mengambil angin . Ada juga beberapa pasangan yang jalan-jalan waktu ini.
"Tak tidur lagi sweetie ?" soal Tengku Asyraf yang muncul tiba-tiba lalu duduk bersebelahan Alisa di pasir Itu.
Pelik juga dengan Tengku Asyraf ni sekejap panggil nya gorgeous lepastu sweetie lepastu pretty.."Belum. Saya suka suasana malam dekat pantai ni. Sejuk" jawap Alisa lalu memandang Tengku Asyraf.
"Jap" Tengku Asyraf bangun lalu pergi meninggalkan Alisa dan muncul semula bersama guitar.
"Waktu macam ni lah sedap nak nyanyi" ujar Tengku Asyraf lalu tersenyum.
Tengku Asyraf memetik Tali guitar miliknya Itu lalu menyanyikan sebuah lagu.
"I found a love, for me
Darling, just dive right in and follow my lead
Well, I found a girl, beautiful and sweet
Oh, I never knew you were the someone waiting for me"Tengku Asyraf menyanyi lagu perfect Ed Sheeran.
"Cause we were just kids when we fell in love
Not knowing what it was
I will not give you up this time...
But darling, just kiss me slow
Your heart is all I own
And in your eyes, you're holding mine"Alisa menyambung lagu Itu
"Baby, I'm dancing in the dark
With you between my arms
Barefoot on the grass
Listening to our favourite song
When you said you looked a mess
I whispered underneath my breath
But you heard it
Darling, you look perfect tonight"Kini Tengku Asyraf pula yang menyambung lirik seterusnya
"Well, I found a woman, stronger than anyone I know
She shares my dreams, I hope that someday I'll share her home..
I found a lover, to carry more than just my secrets
To carry love, to carry children of our own
We are still kids, but we're so in love
Fighting against all odds
I know we'll be alright this time
Darling, just hold my hand
Be my girl, I'll be your man
I see my future in your eyes" Tengku Asyraf meneruskan nyanyiannya . Alisa tersenyum apabila mendengar suara merdu milik Tengku Asyraf Itu.Mereka berdua pun bernyanyi bersama sehingga lah lirik terakhir..
"Now I know I have met an angel in person
And she looks perfect.."
Tengku Asyraf memandang Alisa lalu tersenyum manis.
Lalu Alisa dan Tengku Asyraf menyanyikan rangkap terakhir bersama.
"I don't deserve this
You look perfect tonight""Merdu suara kau" ujar Tengku asyraf . mereka berdua berpandangan lalu tersenyum.
Jujur, Alisa sudah jatuh cinta dengan Tengku Asyraf tapi dia malu untuk luahkan kerana dia takut Tengku Asyraf hanya menganggapnya sebagai kawan.
Tanpa sedar ada mata yang memerhatikan mereka.
"Tengku Asyraf .I will kill you" ujarnya lalu tersenyum sinis. Dia menggenggam penumbuknya.
.
.
Hari ke empat mereka di sini . Petang ini mereka akan pergi snorkeling bersama penyu.
"Lisa kalau dapat tangkap penyu kita bawak balik " ujar Tengku Asyraf
"Gila ke!" ujar Alisa pula.
Tiba-tiba kaki Alisa krem semasa berada di dalam laut.
"Asy help me!" Alisa sudah tidak dapat menampung dirinya ..sudah lah dia tidak memakai jacket keselamatan. Alisa pandai berenang jadinya dia tidak pakai di tempat dalam . Air laut sudah masuk kedalam hidung dan tekaknya. Sungguh perit !
"Alisa !" Tengku Asyraf jerit apabila Alisa sudah meronta ronta di dalam laut. Tengku Asyraf terus memaut pinggang Alisa dan membawanya ke boat.
"Are you okay gorgeous?" soal Tengku Asyraf risau . Dia menepuk belakang Alisa. Sebelah tangannya mengurut betis Alisa. Dia melepaskan tangannya di kaki Alisa apabila Alina mendekati. Alina terus sahaja mengurut Kaki Alisa yang krem Itu.
"Haih sakitnye" ujar Alisa. Dia terbatuk batuk.
"Dah kau rehat dulu okay " Tengku Asyraf terus berenang semula di laut.
"Lisa tengok!" Tengku Asyraf menjerit . Dia membawa seekor penyu ke boat. Oh ! Bukan dia yang bawa tapi penyu itu sendiri yang pergi ke boat .
"Comelnyaaa" Alisa memegang cengkerang penyu Itu . Tengku Asyraf tersenyum gembira.
.
.
.
Esok mereka akan pulang. Harini mereka sudah melihat ikan Yu dan snorkeling di tempat lain. Banyak cengkerang yang cantik cantik .
Macam biasa. Alisa akan lepak di luar pada waktu malam bersama Tengku Asyraf."Alisa aku nak cakap sesuatu boleh ?" Tengku Asyraf melihat laut yang terbentang luas di hadapannya.
"Ya cakap lah" Alisa juga memandang laut di hadapannya.
"Kalau aku nak jadikan kau sebahagian dari hidup aku.. Kau terima?" Soal Tengku Asyraf
Alisa tergamam apabila mendengar soalan Itu. Dia memandang muka Tengku Asyraf.
"Awak jangan lah nak buat joke malam-malam macam ni. Awak tak ada girlfriend ke selama ni?" Alisa mengerutkan dahinya.
"Kalau aku ada girlfriend kenapa aku keluar dengan kau ? Lisa aku tak pernah jatuh cinta selama 22 tahun ni. Tapi bila jumpa kau. Aku rasa aku dah jumpa cinta hati aku. So Nurul Alisa binti Mohd Hazeriq Iskandar will you marry me? " Tengku Asyraf melutut di hadapan Alisa, di tangannya ada sekuntum mawar merah.
Alisa terharu mendengar itu dari Tengku Asyraf. Dia tidak tahu mahu kata apa. Suaranya seperti tersekat.
"Alisa ? Will you marry me ?" Soal Tengku Asyraf sekali lagi.
"Yes !" Alisa menjawap lalu tersenyum manis.
"Am I dreaming?" Tengku Asyraf tidak sangka. Cintanya dibalas.
"I'm your reality Tengku mohd Asyraf" Alisa tersenyum.
Mereka saling berpandangan .
Alisa rasa sangat bahagia . Nampaknya dia tidak bertepuk sebelah tangan. Dia cintakan Tengku Asyraf dan Tengku Asyraf juga mencintainya.
YOU ARE READING
CINTA GADIS LATTE || ✓
RomanceNurul Alisa. Bermata biru dan rambutnya perang. Sungguh cantik. Siapa yang lihat pasti akan sukakannya. Peramah , lembut,sopan. Memang lengkap semuanya dalam diri Alisa. Selalu di beri kasih sayang yang cukup dari keluarganya. Hidupnya tenang sampai...