2 maand later
Jasper
Zenuwachtig zaten Jake, Ally, Emma, Liz, Jesse, Wesley, Sem en ik met zijn allen om de tafel heen.
Al onze telefoons lagen op tafel en we waren allemaal aan het wachten op belletjes van onze mentoren, om te horen of we geslaagd waren.
Iedereen had het idee gehad dat onze examens echt goed waren gegaan, maar toch zaten we nu allemaal te twijfelen of het wel goed genoeg was.
Het was 2 voor 1, nog 2 minuten en ze zouden beginnen met bellen.
Allison zou als eerst gebeld worden, daarna Emma en vervolgens was het Jacob, ik, Jesse, Liz, Sem en als laatste Wesley. Alfabetische volgorde van je voornaam dus.
'Het is 1 uur.' Verbrak Sem de stilte en iedereen raakte gespannen.
Ik beet op mijn lip. Het ging nog wel even duren voor ik gebeld zou worden, maar toch was ik zenuwachtig, waarschijnlijk ook wel voor Allison, want in tegenstelling tot mij gaat zij wel verder studeren om dierenarts te worden.
Ik werd uit mijn gedachtes gehaald door een ringtone en iedereens bleek schoot van de telefoon naar Allison die met grote, bange ogen hem van tafel griste en weg liep.
Gespannen keken we haar na, niet meer denkend aan de andere telefoons.
Na ongeveer 5 minuten kwam ze terug en begon ze te gillen.
Ik sprong op en rende naar haar toe.
'GEFELICITEERD!' Schreeuwde ik en huilend van geluk stortte ze zich in mijn armen die ik om haar heen sloeg. De rest om de tafel feliciteerden haar ook en toen gingen we weer zitten, gespannen wachten tot de telefoon van Emma overging.
1 maand later
'En dan vraag ik nu om alle geslaagden het podium op te laten komen!' Meneer van Delft, de directeur van school, klapte in zijn handen terwijl alle geslaagden, waaronder mijn hele vriendengroep en ik, het podium op liepen.
Jep, die ene dag heeft iedereen te horen gekregen dat hij/zij geslaagd was en we hebben natuurlijk ook een feestje gebouwd met zijn allen. Het weekend daarop zijn we ook op een gezamenlijke vakantie naar het buitenland gegaan voor 2 week en we hebben enorm veel leuke herinneringen gemaakt.
Ik zal jullie nu ook even vertellen wat er in de afgelopen 3 maand gebeurd, aangezien er nu tijd voor is en geen spanning.
Jake en ik wonen nu weer tijdelijk in ons huisje, zijn allebei al een paar uurtjes in het weekend aan het werk en we hebben onze examens gehad en behaald! Nu staan we hier met iedereen op het podium, klaar om onze diploma in ontvangst te nemen.
'Gefeliciteerd.' De directeur gaf me het opgerolde papiertje en een hand. Glimlachend schudde ik hem en liep ik weer verder naar mijn ouders en Allison, die ook haar diploma al had.
Ik gaf ze allemaal een knuffel en Al en ik feliciteerden elkaar.
Ook Jacob zijn ouders kwamen er even bij staan om ons te feliciteren en vervolgens hun zoon, die na mij zijn diploma ontving. Ook mijn ouders feliciteerden hem.
Toen eindelijk de hele ceremonie afgelopen was liepen Jacob en ik hand in hand naar de auto. Gevolgd door onze beide ouders, Allison en Allison haar nieuwe vriend, Manuel.
Ze waren nog maar 2 weken samen, maar Manuel klikte enorm goed met het hele gezin en mijn ouders stonden erop dat hij ook mee kwam, gelukkig deed hij dat ook.
'Ouders in 1 auto en geslaagden en Manuel in een andere?' Vroeg ik aan iedereen en ze knikten allemaal voordat we allemaal in een auto stapten.
Ik ging voorin achter het stuur zitten, Jacob kwam naast me op de bijrijdersstoel en achter ons zaten Maan en Ally.
'Op naar de Mac!' Schreeuwde ik enthousiast en ik scheurde de parkeerplaats af, gevolgd door mijn vaders auto.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Ja, ik wou toch in het verhaal Allison nog koppelen, dus daarom is Manuel nu in het verhaal.In ieder geval, J&J kunnen nu eindelijk beginnen met hun journey!! Maar daar lees je meer over in het volgende hoofdstuk, dus tot dan! :)
XMarlène
JE LEEST
The boy that stole my heart •Voltooid•
Romance2 verschillende vrienden groepen. Dezelfde vakantie bestemming. 2 verschillende jongens. Dezelfde sexualiteit. Stoer en verlegen. Badboy en nerd. Jacob(16) en Jasper (15) Wanneer de 2 jongens elkaar tegen het lijf lopen in Spanje slaat de vonk over...