Alvin Rafael : 30

7.3K 394 51
                                    

Alvin meneliti maklumat yang diberikan oleh Daniel kepadanya. Dia sendiri yang meminta Daniel untuk menyiasat tentang latar belakang Felina dan juga apa yang berlaku kepada gadis itu enam tahun lepas.  Mujur Daniel sudi membantu tanpa pengetahuan sesiapa termasuk Aviera.

Dia perlu tahu mengapa Felina pergi dan tidak pernah muncul di hari pernikahan mereka. Pada awalnya, dia tidak ambil peduli tetapi hatinya meronta inginkan jawapan ketika ini.

Gambar seorang wanita berbangsa perancis ditatap lama oleh Alvin. Wajah yang benar-benar persis seperti Felina. Cantik dan sangat anggun.

" Lena DeRose." ujar Daniel yang sedang duduk di atas kerusi kulit itu.

Alvin angkat wajah memandang adik iparnya.

"Lena DeRose ibu kandung kepada Larissa Felina. Isteri pertama kepada Dato Ridwan. Lena berasal dari keluarga konglomerat. Keluarga dia jodohkan dia dengan Charles Hyde, anak kepada keluarga yang juga berpengaruh tetapi Lena membantah. Dia kahwin dengan Dato Ridwan walaupun keluarga dia tak setuju." terang Leo yang turut berada di situ.

Sekeping gambar Charles Hyde diserahkan kepada Alvin. Mengapa nama lelaki yang di jodohkan untuk ibu Felina sangat familiar ? Hyde ? Alvin masih setia mendengar maklumat yang diberikan oleh Leo walaupun otaknya ligat berfikir.

" But, their marriage didn't work. Dato Ridwan cheated on her and get married with Datin Arini, his first love." sambung Leo. Memandangkan dia yang bertanggungjawap mencari maklumat tentang Felina, jadi dia tahu semuanya tentang peristiwa enam tahun lepas. Segala tentang Felina sudah ada padanya. Mujur dia ada kenalan yang bekerja di bawah Charles Hyde.

"The worst part is, Lena kehilangan company dia sebab Dato Ridwan yakinkan board of director tentang keadaan Lena yang tak mampu untuk handle company. He got the money from his family in law and left them. She lost everything six years ago."

Sungguh tragis bagaimana Lena kehilangan semuanya sekelip mata kerana seorang lelaki bergelar suami.

"Aku ada dapatkan keterangan dari psychiatrist yang merawat Lena. Psychiatrist yang diupah oleh Charles Hyde untuk Lena."

" Apa kena mengena dengan Charles ? Kenapa Charles yang upah ?" soal Alvin ingin tahu. Sedangkan pasangan itu tidak jadi berkahwin, bagaimana pula Charles boleh mengupah psychiatrist untuk Lena ?

"Charles yang jaga Lena dan Felina selepas Dato Ridwan tinggalkan mereka. Doktor sahkan Lena menghidap depression dan anxiety disorder selepas Dato Ridwan pergi. Malah, dia cuba bunuh diri depan mata Felina sendiri." jawab Leo. Dia sendiri tidak sangka lelaki seperti Charles Hyde sanggup menjaga wanita yang sakit seperti Lena walaupun mereka tidak jadi berkahwin.

Alvin terdiam. Siapa sangka Felina akan melalui pengalaman hitam begitu. Enam tahun lepas, dia tidak tahu mengapa Felina cuba menamatkan hidupnya pada malam itu. Kini dia yakin Felina melakukan itu mungkin kerana masalah keluarga.

"Masa kau jumpa Felina enam tahun lepas, dia lari dari rumah. Aku tak tahu kenapa dia larikan diri dari rumah tapi mungkin sebab dia tak sanggup tengok keadaan mak dia macam tu." tambah Leo.

" How traumatic her life must be. Being used and lied by someone she trusted the most." ujar Daniel. Tidak sangka kehidupan Lena DeRose yang ternama dan berjaya itu boleh berubah sekelip mata hanya kerana seorang lelaki.

Alvin sendiri tidak percaya Felina melalui kehidupan yang begitu. " Hanya sebab duit ?" Alvin bertanya.

" Nope. Not only money." jawab Leo.

Jelas kerutan di dahi Alvin.

"Dato Ridwan ragui status Felina sebagai anak kandung dia."

" What ?" terkejut Alvin mendengar kenyataan yang keluar dari mulut Leo. Tidak sangka status Felina diragui oleh ayahnya sendiri. Baru dia mengerti mengapa Felina sering berkata yang dirinya tiada sesiapa dalam dunia ini.

Until You, My Destiny Where stories live. Discover now