✧ 제 31 회 ✧

44 6 16
                                    

"oi dah menang, tak kenal aku ye?" perli jeonghan saat haera keluarkan phone dia untuk upload gambar trofi kelab ke insta.

"sape ye?" gurau haera.

"kuajo sampai hati hiks aku ni jiran kau tau. dari kau kecik sampai besor berak kencing luar rumah pun aku tahu." jeonghan lap air mata halimunan dia.

"diamla aku lepuk guna trofi ni kang." ugut haera, mengangkat trofi di tangan.

"mehlaa lepuk, meh mehhh. pastu nanti bagi aku lepuk muka kau balik guna bibir." usik lelaki itu mengundang cringe level ke langit ayah ping.

haera cringe campur blush campur pijak kaki jeonghan lalu keluarla bunyi jeritan jantan kuat membuat beberapa pelajar toleh melihat mereka berdua sekejap.

"garang nau awaknye. masa ni la aku nak kacau kau tau, pasni dah tak jumpa."

"kenapa pula?" haera berkerut dahi. budak jeonghan ni nak masuk akademi fantasia ke? nak pindah ke marikh ke? nak dipinang janda dah ke?

"aku nak sambung belajar kat france bonjo bonjo tu." kata jeonghan perlahan.

"heh? alaaa janganla tinggalkan aku. nanti sape nak bertekak dengan aku pagi pagi? sape nak rebut seat bas dengan aku? sape nak jadi mangsa baling selipar aku?" mata haera hampir berkaca.

"kejap je, 2 tahun. kau pejam celik je dah 2 tahun." lelaki itu menggosok kepala haera cuba tenangkan dia.

"nah dah dekat seploh kali aku pejam celik. tak jadi apa punn." cebik haera sambil tercelik celik jibi matanya.

"kim haera, aku akan balik untuk kau." jeonghan tarik tubuh gadis di depannya itu.

berkaca mata haera. orang sekeliling tak diendahnya.

yang dia tahu, dia nak yoon jeonghan je.

lepas habis majlis, semua bersurai balik. liyen yang baru byebye bebudak classmate tu mula cuak bila tengok motor kapcai mak dia takde. selalu awal puan choi datang jemput.

pastu kalau boleh sampai ke meja kelas tu puan choi parking motor nak jemput anak tunggal kesayangan.

"hi, kenapa tak balik lagi?" soal dino yang baru keluar pagar sekolah.

"tunggu omma ni ha lambert bethol." liyen berkali kali tilik jam itik dia.

"jom aku hantar balik."

tekejod liyen oyemji tak pernah lagi dia naik dino- eh kereta dino.

pIT PIIIIT PIIITT

"oi tepila acik langgor kang. jangan macam macam, acik takde lesen motor tauu" kuat kedengaran suara puan choi halau pasangan couple selca tengah jalan.

"adoi time ni baru nak datang watpeee" bisik liyen lalu tepuk dahinya.

"eh dinooo kamu kenapa tercegat teman si liyen ni? jangan risau, takde sape nak culik dia. budak liyen ni badan je kuyus tapi sekali angkat boleh patah tulang bontot." ya ampon puan choi bab expose orang laju je.

"omma dari mana ni?" liyen perati mak dia lawo pakai baju bling bling tengahari terik ni sampai silau acik jual ayam gunting tepi sekolah.

"omma dari mana ni?" liyen perati mak dia lawo pakai baju bling bling tengahari terik ni sampai silau acik jual ayam gunting tepi sekolah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"gi deting la, kamu bebudak tau apee?"

"ala omma ni deting la lama lama siked." cebik liyen. kalau puan choi datang lebih lewat tadi, bolehla dia balik naik dino.

"nanti sape nak hantar kamu balik? kamu ni bukannya rajin nak guna kaki gi bus stop pun. padahal sejengkal situ je." bebel puan choi.

"takpe saya memang plan nak hantar liyen balik ni." dino mencelah.

"kamu nak hantar liyen naik apa??"

"tu kereta saya. actually kereta tu under nama pakcik sebab saya masih bawah umur untuk beli kereta sendir-"

tetibe enjin motor puan choi hidup sendiri dan pecut masuk parit tepi sekolah.

"ok jom." puan choi dah melekat tepi pintu kereta dino.

"omma-" liyen speechless tengok mak dia ni.

dino buka kunci kereta dan masuk dalam. puan choi duduk belakang manakala liyen di seat sebelah dino.

"ah selesa. macam bawa mak mertua kan?" selamba puan choi menyandar kat belakang.

liyen tersedak kahak manakala dino angguk je la doa puan choi tu.

"lepas graduate ni, kamu nak jadi apa dino? jangan cakap nak jadi dinosaur pula ha acik tanam kamu idop idop kang"

"saya nak sambung study bidang seni tarian." senyumnya.

"oh bagus juga, nanti acik kawen boleh jemput kamu joget kuda kepang depan pelamin acik." puan choi jongket jongket keningnya.

"omma apa kaco dino ni? lagi satu, bila pula omma nak kawen? dengan siapa? dengan mamat tua kerepot gigi palsu tu ke?" liyen mencelah di sebelah dino.

"ewah ekskuise mi, boifren omma hensem ooo. tula kecik kecik dulu minum milo tak tengok duta dia sape." puan choi mengepak ketiak di seat belakang akibat cuaca panas di luar.


tbc

seungcheoled  chmilelele
chaelia_a Jeonghana_ svteenology
alienEatkookie_

note: setahun sekali ku datang padamu membawa, chapter yang baru amboi amboi enak, amboi amboi enaqqq

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 12, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

kelab lelaki idaman | svt a.fWhere stories live. Discover now