✧제 03 회

269 45 209
                                    

"jong jong inai mak ipung rajawali. sepak bontot lembu- eh salah lirik ni." liyen dengan senang hati jalan kaki balik rumah. tak sabar dia nak sambung lukis gambar crush dia, iaitu dino anak lelaki lee.

tibanya di rumah, nampak mak dia dah sedia dengan senduk dan sudip di tangan.

"fuh omma masak apa hari ni? semangat semacam je siap pegang sudip dengan senduk." liyen buka kasutnya dan jengah atas meja.

eh pelik, pinggan semua kosong lagi.

"omma masak kamu lah liyen."

"ohh masak liyen hm okay gak eh- holup. LIYENNN?" terbeliak matanya bila baru notice mak sendiri nak masak anaknya.

"iYALAHHH MASAK TAU TAK MASAK DENGAN PERANGAI KAMU YANG SUKA PONTENG NI EYY. GURU KELAS KAMU CALL SEBAB KAMU TAK MASUK KELAS TIME SEJARAH DENGAN MATEMATIK. TAK MALU KE DENGAN ANAK KAK SAODAH RUMAH BELAKANG TU. ANAK DIA DAHLA PANDAI, SOPAN, EXAM FUHHHH STRAIGHT A, NO BELOK BELOK." bebel puan choi sambil hayun hayun sudip dia.

ni kalau tercampak sudip dia, wou boleh sampai ke rumah kak saodah tu gamaknya.

"ala anak kak saodah tu genetik ikut mak dia memangla." liyen korek telinganya kot kot ayat mak dia boleh keluar balik dari telinga.

"ewah omma dulu pelajar top kat sekolah tau. attendence full tak pernah cuti, lagikan ponteng. time cuti pun omma datang sekolah." tambah puan choi lagi.

"mak aku ni belajar dengan sape kat sekolah tu? kucing?? kucing kat sekolah time cuti pun tau gi holiday." fikir liyen sendiri.

"omma cakap ni, kamu dengar tak?" tanya puan choi.

"ye, dengar la ni." balas liyen.

"ha menjawab! kecik kecik dah reti menjawab. pergi mandi sana, kita gi makan mcdonde." puan choi masuk dapur balik.

"mcdonalds omma mcdonalds." liyen mengguling jibik matanya dan naik atas mandi.

"boleh tahan ramai juga ye datang sini." puan choi perati orang yang datang mcd.

"ye puan, makan sini ke?" tanya cashier tersebut.

"eh tak, makan kat meja sana. apa spesial benau nak makan kat kaunter ni." puan choi buat muka tempe dia.

liyen tetibe rasa tak kenal mak dia kk gurau.

"ok bak mai nasi putih dua, asam pedas kepala ikan-"

"o-omma, mcd ni omma. bukan restoran asam pedas pak ali tu." liyen cuit ketiak puan choi.

"eh lupa! aduh maklumlah dik, sejak meningkat usia ni acik asyik lupa je. ha pagi tadi acik lupa nak minum susu dugro, gini lah. lupa aje." puan choi tepuk tepuk lengan cashier perempuan tu.

cashier tu tengok puan choi dengan pandangan 'kau-nak-order-ke-jimbet?-line-dah panjang-kat-belakang'.

"double spicy chicken mcdeluxe dua set. ha liyen, nak apa?" tanya puan choi.

"bukan omma amik dua set ke? satu tu kan dah liyen punya."

"banyak hijau muka kau, dua set tu omma nak melantak sorang. kalau nak, order lain."

"ayelah, nak big mac satu set." liyen tengok cashier tu taip ssup laju iler.

nak terberak ke, laju laju gini?

"semua sekali 13,000 won." cashier tu shiapp buka peti wangnya.

"waduhhh!" puan choi tepuk dahinya sampai merah.

"kenapa omma? migrain lagi ke?" liyen memegang dahi puan choi.

"takde apa, nyamuk je ni. eh liyen, bawa cash tak?" puan choi tanya anaknya.

kelab lelaki idaman | svt a.fWhere stories live. Discover now