✧제 23 회

152 21 134
                                    

"woi duduk helok shiked lah, aku libas sekor sekor pakai batang besi orang buta ni kangg" yena merangkap penolong kelas ugut dua pelajar yang bagaikan kena virus coronaberuk duk terkinja kinja naik atas meja.

diorang terdiam pastu nanes, turun dari meja dan tiber jadi anak yang berguna.

"aku tak sabar dol, majlis anugerah kokurikulum lagi dua minggu!" haera dah impikan dirinya naik atas pentas menerima anugerah tersebut.

"harap kelab kita menang. aku banyak korbankan waktu tidur aku kot semata nak ikut kehendak cikgu gayah tu." decit hara yang separa mamai.

dari hujung pintu kelas, minju, ahra dan jaein terdengar perbualan geng keli.

jaein tak endah sangat sebab dia sibuk tengok luar tingkap kot kot jeno lalu.

"yah jaein, aku cakap dengan kau. yang kau gi hadap tingkap tu kenapa?" minju acah nak sepuk gadis malang tu.

"i-iya aku dengar."

"telinga tu kasi korek lah." ahra tunjal telinga jaein.

"ok berbalik pada topik tadi. aku tak nak reputasi kelab dangdut termahsyur kita ni terjejas. jadi, aku nak minta tolong korang berdua buat sesuatu untuk aku." minju tersenyum jahat.

"um upah.." jaein sempat minta upah. yela kerja minju ni bukannya kacang sangat. kadang kadang sampai kena panjat bumbung sekolah.

"apa upah upah?! kau kerja pun belum start." minju dengus dan terus fokus ke hadapan saat guru matepelajaran sains masuk.

ㅡㅡ

waktu rehat itu, semua pelajar berpusu pusu ke kantin sekolah sebab nak tengok drama nepal. maklumlah, kantin ada tv kan.

"alah setakat siaran ulangan, baik aku tengok kat rumah je." haera baru lepas beli sandwich ayam strawberry, terus join member lain kat salah satu tiang kantin.

"jom ah lepak kat bilik kelab." suyeon mendahului mereka.

yang lain turut ikut.

sementara itu, di ruang legar kelas mereka, minju dengan plan jahatnya nak kenakan semua geng keli.

"weh, shhhh!" ahra tekup mulut minju.

"aku takde cakap apa bodoo" minju tepis tangan rakan kongsi gelapnya itu.

"bapuck ah, tak faham bahasa ke? diam ah! tu suara geng keli!" ahra bergegas ke belakang kelas, sembunyikan diri.

"jaein- weh mana jaein?" minju mencari kelibat jaein. niatnya nak suruh jaein halang geng keli dari masuk ke kelas.

geng keli hampir ke pintu kelas namun, mereka tak masuk kelas pun. just lalu je.

"whew." minju keluar dari bawah meja tapi tersungkur skirt sendiri, bergolek ke tong sampah.

"bunyi apa tu?" minhae toleh belakang ke arah kelasnya.

"tikus mengawan kot." balas liyen lalu meneruskan langkahnya.

"tula, aku dengar sekarang memang musim dia buat anak." yena mencelah dan  lama kelamaan kelibat geng keli jauh dari pandangan.

"adehh sakit. apalah dosa aku sampai kena macam ni hiks." minju gosok bahu dan lututnya.

"dahla, jom blah. aku nak kenceng ni." ahra check ruang legar sebelum keluar ke tandas.

ahra dan minju masih tergelak fikirkan reaction geng keli bila diorang masuk kelas nanti.

jalan jalan tak tengok jalan, mereka terlanggar mingyu yang tinggi macam galah tu. seb baik jeonghan kat sebelahnya sempat elak.

"bau macam sampah tapi dari mana ye?" mingyu pusing depan belakang.

kelab lelaki idaman | svt a.fWhere stories live. Discover now