✧제 05 회

239 44 164
                                    

"amboi liyen, kata nak ponteng?" minhae jongket kening pada rakannya yang baru masuk kelas, ambil tempat duduk di sebelah.

"k gais, mulai sekarang aku nak pencen dari ponteng memonteng kelas semua ni." liyen dabik dada tanda sumpah setia. hekle lama mana je ayat tu bertahan.

sejak malam tadi dia azam nak insaf ponteng gara-gara dino ehekhek.

"iya lah tu." balas hara yang kepalanya masih melekat atas meja, matanya tertutup.

"mengigau ke?" tanya liyen.

"entohler." minhae angkat bahu. dari dia datang pagi tadi pun, hara tak sedor sedor pun.

check nadi, hidup lagi.

"yow yow wassup" chaera masuk kelas ala ala suwek hiphop gichew tapi member nampak dia tak ubah macam beruk sakit tengkuk.

"kau nak salonpas, cakap. tak payah tayang sakit tengkuk tu." haera mengherot bibir sambil cari salonpas dalam beg.

"yena mana yena?" suyeon perati satu kelas. pelajar semua dah masuk. yena je takde.

"halah dia time orang dah balek sekolah baru dia sampai sekolah." minhae melibas tangannya.

teruk benau si yena ni shsjshjs

hara tetibe angkat kepala, "geng, bukan ke hari ni kita kena hantar borang tu?"

"buduhhh aku tak ingat!" haera bingkas bangun diikuti yang lain, ke papan kelab & persatuan.

kebetulan mereka nampak yena kena kejar dengan cikgu disiplin. kemain cikgu tu kejor, yena gelak je. dia pikir cikgu ada masa nak ajak main kejar kejar?

"coppp!" yena cangkung.

"alaaa" cikgu pun takleh gerak.

yena bangun pastu lari mengekori rakannya ke bilik persatuan & kelab meninggalkan cikgu disiplin di tengah ruang legar, masih tak bergerak.

"kelab apa eh nak buat?" haera pandang yang lain, kot kot ada sinar petunjuk.

"kelab tidur jeee. sumpah best." hara bagi thumbs up.

"kelab memasak?" cadang liyen.

"kelab malam?" chaera mencelah.

"nakkk tapi cikgu gayah tak bagi." keluh yena.

"kelab.. kelab kelab"

tetibe semua flushbek hari semalam,

"pfft korang nak buat kELAB? oh mAI GONDOL! kelab apa? kelab janda idaman? hahahahahahskrokkkrokk hahaha"

fuh terbayang lagi gelak si minju idong bosar tu.

"kelab lelaki idaman!" semua sebut serentak, maklumlah time kecik kecik dolo diorg minum susu dugro sama sama. sebab tu lah boleh berhubung sel otak sekaligus.

"harap boleh tarik minat pelajar. puhh puhh fuhh" suyeon dan yang lain tiup tiup kertas tersebut sebelum masukkan dalam kotak untuk dihantar ke panitia kokurikulum.

basah kertas dangan kasih sayang mereka bertujuh.

jam menunjukkan pukul 3:30 petang.

lagi setengah jam sebelum waktu koko habis. takde sorang pun nak join kelab lelaki idaman.

bilik kelab mereka sendu je dari tadi.

"give me a K! give me a L! give me an I! KLI KLI KLI KELI KELI KELAB LELAKI IDAMAN!!" liyen gigih bersorak. mana tau ada yang berkenan nak join.

malah pelajar yang lalu depan bilik kelab mereka gi cabut lari.

"ala alaaa shiannya. kelab lelaki idaman, haktui. patut kelab duda idaman jela. tak sangka idea aku pasal kelab janda idaman yang kau kutip buat kelab ni." minju acah picit kepala.

ahra dengan jaein pun ikut picit kepala.

"ah lantakla, kau sibuk pehal? tergugat?" suyeon bercekak pinggang depan minju.

"aku? tergugat? pfft, kau tengok jela kelab aku kat sana. tak cukup tangan aku nak melayan penyertaan kelab dangdut kat sana. rAMAI JOIN." minju tiup kukunya yang bertahi.

suyeon dan haera mengetap gigi. geram benau dengan minju.

"wah tahniah minju tahniah." ucap hara sambil tepuk tangannya.

minju bangga gaes. kembang bontot, koyak pender bila dipuji begitu.

"tahniah sebab dapat tempah nama kat neraka." sambung hara.

terbeliak minju.

"a-apa pulak? dah diorang minat. aku just tolong ajar gelek je. jeles cakap jela hekle. dahla, jom blah gais." minju dengan muka tak bersalahnya mengguling jibik mata, tinggalkan mereka.

"aihh macam mana lah kita nak beat minju." minhae memuncung cem anak itik tok wi mandi dalam loji.

"pe susah? tibai jela dia." balas yena acuh tak acuh.

"kalahkan kelab dia, yena. bukan beat pukul dia." liyen tepuk dahi macam puan choi semalam. yela laik mader laik doter kan.

"jap, apa kata kita ambil gambar bebudak lelaki sekolah kita yang hot hot iler." cadang hara yang dari tadi terlelap jap.

walaupun dia terlentang atas lantai terlelap, otak dia bergerak laju tau. kau hado?

"pastu kita papar kat kelab ni. update biodata lengkap diorang kot kot mana tau ada pelajar yang minat kat lelaki yang kita tayang kat sini kannn?" sambung suyeon.

"otak korang tak pernah mengecewakan." minhae peluk hara dan suyeon dengan erat bagai les impian kk gurau skhsjsjsj.

"memasing ada bawa phone en?" suyeon tanya member yang mula keluarkan phone mereka.

cikgu kata time koko boleh bawa phone.

tapi diorang time sekolah biasa pun lek lek je bawa phone.

dan mula lah misi mereka jadi stalker berjaya demi keunggulan kelab lelaki idaman! kli kli kli keli keli keLAB LELAKI IDAMAN!!

ㅡㅡㅡ
tbc

alienEatkookie_ svteenology
tabunguji seventeen_lia
seungcheoled Jeonghana_

note: aku taktau lah kalau korang ni terhibur ke tak sksjsjjsj kalau rasa lawak ni kering sangat, gi minum air ;-;

kelab lelaki idaman | svt a.fWhere stories live. Discover now