"seperti yang dimaklumkan, anugerah kokurikulum bakal berlansung esok. kutipan markah antara kelab akan stop sebab cikgu akan kira total markah setiap kelab." terang cikgu gayah pada kelasnya.
"korang, aku ada something nak bagitau ni." bisik minhae pada member belakangnya.
"bagitau apa tu, kang minhae?" cikgu gayah jongketkan kepalanya shiked.
"um takde apa."
suyeon tulis atas buku minhae.
'bagitau apa?'
minhae balas bawah tulisan suyeon.
'cikgu gayah tu omma si dangdut minju.'
suyeon membolat matanya. macam tak caye je tekaan dia betul dari dulu. suyeon dah agak minju dengan gayah ni relate sebab dahla muka sama pastu taik lalat sama kat bawah lubang hidung.
"minhae, tolong ambilkan satu stack borang pelajar atas meja saya. borang tu untuk kamu semua isi kolej atau universiti pilihan selepas tamat sekolah." arah cikgu gayah dan minhae akur tanpa banyak soal.
dengan malasnya, minhae menuju ke tangga.
terkejut minhae saat kakinya terpeleset atas permukaan licin tangga tersebut.
sebelum bontot dia mencium bucu tangga, pantas collar blazer dia dicekup jun dan tangan kiri jun sempat peluk pinggang minhae. jun tarik gadis itu ke tepi.
"apa kak senah ni tak letak papan tanda licin ke?" bebel minhae.
"kau okay tak?" jun tanya minhae yang urut dadanya akibat terkejut. mujur tak terpeleset bergolek jatuh tangga.
fuh satu sekolah auto datang tengok pameran nangka golek golek.
jun risau gak kalau minhae ni terkehel kaki pula ke caner.
"seb baik wokey. wehh weeeh thanks jun aduu kau selalu on time selamatkan aku. kau ni spenderman ke?" minhae berkali kali tunduk pada jun.
"tak, aku bakal suami kau." balas jun acuh tak acuh.
minhae is skek
minhae tersengih sendiri.
"kau nak gi mana?" jun mengekori minhae ke bilik guru.
"cikgu gayah suruh ambik borang untuk kelas."
"cikgu gayah?" berkerut dahi jun seolah memikirkan sesuatu yang buat dia teringat kisah pagi tadi.
"yela cikgu gayah. kalau dato alep sukeri tu lain citer lah. ok, aku chau lu. thanks pasal tadi." minhae tepuk bahu jun sebelum gerak ke bilik guru.
jun tiber felesbek pagi tadi.
"oppa! ambikla karipap durian ni, saya buat khas untuk oppa tau!"
"hensemnya oppa!"
YOU ARE READING
kelab lelaki idaman | svt a.f
Acakㅡdimana 7 gadis tubuhkan kelab berguna untuk pelajar sekolah. status: on-goyang