✧제 18 회

228 28 140
                                    

"depan saya ada beberapa kotak biasa dan tiga kotak besar berisi bahan makanan berbeza. kotak besar ni ada banyak bahan makanan yang boleh kelab korang enjoy." ujar pengetua shinchan.

"sorang satu akan dapat peta hutan ni dan cari kunci kepada kotak tersebut yang disembunyikan di beberapa lokasi rahsia. ambik pat! peta ni sapesial tau. anak jiran saya yang buatkan." cikgu gayah hulurkan peta lukisan cem bebudak 3 tahun.

"berapa tahun sia anak jiran dia ni?" chaera mengerutkan dahi tenung ayat yang pelik ejaannya.

"pet... peta hospital sakit jiwa- eh?" liyen siap pusing pusing peta sama ada ianya terbalik atau memang betul peta hospital sakit jiwa.

"okeh bermula 2, 1, 3 gO!!" pengetua tiup wisel sampai beruk atas pokok terjatuh atas muka dia.

pengetua pun digesakan ke hotelnya segera.

"penat weh, dah pasang khemah tiber kena masak pehhh" rungut suyeon di belakang hara dan yena.

"masak untuk pertandingan konon. senanya pengetua yang nak makan free." keluh liyen.

"tak, aku okay je kalau masak. tapi en, aPAHAL SURUH CARI BAHAN MASAK DALAM HUTAN EY ADA GAK YANG KENA PANGGANG IDOP IDOP NANTI." chaera yang panas bontot pun mula bebel dan member lain cem beshe, buat pekak.

tanpa mereka sedari, langkah mereka diperhati si minju, ahra dan jaein.

"haih apa siot nak intai geng keli? kalau intai geng bola sepak tu takpe ah gak." jaein merengus sambil garu ketiak akibat digeget nyamuk.

"apa kebodohan punya member lah. kita intai geng keli tu sebab kalau diorang jumpa kunci kotak spesial dulu, bolehlah kita rembat lelaju bawa balik kem. ada faham?" minju terjengket jengket dari belakang semak.

"tapi, tak dosa ke?" jaein mengetap bibirnya.

"kau nak kebulur?" tanya ahra.

"tak nak."

"kalau tak nak, kau ikut je lah kitorang! haih aku bitau jeno, kau suka dia kang." ahra tiber ugut jaein.

"wEH JANGAN AH!" jaein terjerit membuat geng keli semua toleh ke semak yang sungguh mencurigakan.

"bunyi apa tu?" soal haera.

"alah musim mengawan ni beshela, goyang goyang dalam semak shiked- adeh aDEH!" yena menggosok kepalanya, diketuk suyeon.

"aku campak kau gi mengawan sekali." suyeon menggeleng tengok yena dan otak pelanginya eh pelangi tu eljibiti.

"tak nak aku. kalau dengan taeyong tu okay gak." sempat yena terbayang wajah anak dia dengan taeyong fuhhh

"mengikut peta budak tiga tahun ni, salah satu kunci tak jauh dari kita. tadi baru kita lalu kat pokok kembar tiga dengan batu bentuk taik." hara jalan di hadapan dengan laju.

"oh yeke? aku tengok batu semua sama je. tak nampak pula yang bentuk taik." minhae perhati sekelilingnya.

hara kenal dengan jenis jenis batu sebab dia pernah khatam 5 kali buku tentang sejaran batu.

"sampailah kita depan gua." hara turunkan petanya melihat gua depan mata.

"bapuck siyes ah? gua siot!" liyen rampas peta dan tengok beberapa kali. ye bETUL GUA.

"peta ni kata kunci tu DALAM gua ni. celah batu je." hara masuk diikuti rakannya.

"agak agak, ada beruang tak dalam ni?" ayat minhae buat member lain tegak bulu roma.

"peh jangan ah minhae! aku taknak mati lagi." liyen goncang lengan minhae lelaju.

"ok kita positif shiked. mana tau beruang pergi mengawan kat gua awek dia?" yena cuba tenangkan rakannya, malah dia pula kena cepuk berjemaah.

kelab lelaki idaman | svt a.fWhere stories live. Discover now