"yeyey esok cuti esok cuti esok sekolah terbako eh-" jun tersasul tapi dia jongket bahu. alah kalau sekolah terbako betul pun apa salahnya. dapat cuti awal.
"ah malas do tapi kalau tak pergi, tak dapat markah untuk kelab memasak aku." mingyu merungut sambil tikam kepala ikan asam pedas mak bedah.
iya, diorang kat restoran asam pedas mak bedah.
"jom ah, mana tau ada awek cun kat kem tu." seungcheol sengih hingga nampak lesung pipit nomeyy dia.
"awek cun kepala gondol kau. semua kan bebudak sekolah kita je." jeonghan mengguling jibik matanya.
"awek sekolah kita pun boleh tahan lawo juga. kopetau?" dino mencelah.
"macam liyen?" usik wonwoo.
"aaa.. liyen tu bukan lawo je, dia menawan tertawan buatku ingin mengawan ewah ha" gelak dino dan yang lain menyembor gelak tawa masing-masing.
gelak bukan nak ejek ye. tapi cem bangga sebab dino tu maknae kowttt tapi dah ada calon yeochin.
"kau diam je dari tadi woozi. tahan berak ke?" wonwoo senggol senggolan cubit cubitan lengan woozi.
lelaki itu hanya terdiam termenung tengok phone.
"wouu acc instagaram sape tu?" soal jeonghan yang kepoh nak tau.
"t-takde sape." woozi alihkan phone dia.
"wooo kau nak dm chaera ke?" jun rampas phone dari tangan woozi.
"weh bagi balik ah! tu bukan chaera-"
"eleleee ni acc chaera lah sebab aku follow dia gak kat instagaram tapi dia sombong tak followback." jun angkat tangannya elak dari woozi capai phone.
"aku lepuk guna pinggan kang. sejak bila kau ada ig?" wonwoo berkerut dahi tengok jun.
"eheh ok takpe woozi, kau kalau nak ambil hati perempuan kan, kau kena puji ketiak dia sebab selalunya perempuan insecure dengan ketiak memasing." jun taip sesuatu di phone woozi.
member lain syok tumpang tengok.
"yahh jangann sampai aku cocok chopstick ni dalam lobang idong kau!" belum sempat woozi ambil chopstick, phone dia dirampas dino.
"apa lah jun ni. kita seharusnya cakap dia menawan sebab perempuan insecure dengan kecantikan sendiri!" dino pula menaip tapi dirampas jeonghan.
"seminggu sekali kau datang padaku membawa cinta yang suci." sengih jeonghan sambil menaip lirik lagu yang dia selalu nyanyi dalam jamban.
maka satu restoran pun, "amboi amboi enak. amboi amboi enak."
woozi dah sampai limit kesabaran dia. gitar sakti dikeluarkan.
"asudah, mampos kita." bisik wonwoo.
bushh gedebukk skidipap pap prrrrak crettt pruut semua efek bunyi boleh kedengaran dari luar restoran asam pedas pak ali.
woozi yang siap debik sekor sekor member guna gitar dia, mula check skrin phone yang baru dirampas balik.
'ketiak kau menawan sekali.'
tekejoddd hawau text tu dah sent ke dm chaera. woozi pun toleh tengok member dia.
ok round 2 ashiappp
ㅡ
tbcalienEatkookie_ tabunguji
svteenology seungcheoled
seventeen_lia Jeonghana_note: sorry pendek sangat gaes ;-; tunggu ye, sebab minggu ni guwe sebok tapi guwe coba update untuk kalian
YOU ARE READING
kelab lelaki idaman | svt a.f
Aléatoireㅡdimana 7 gadis tubuhkan kelab berguna untuk pelajar sekolah. status: on-goyang