"haih mana jun ni? jangan dia kelentong aku sudaaa. esok aku tampar dahi dia laju laju sampai senget tengkuk kangg." minhae merengus kasar sambil menyepak batu tepi jalan.
"wehh sorry lambat, dah jom." jun paut tangan minhae tetapi laju gadis itu tarik balik tangannya. fuh elok shiked tarik, takut tercabot.
"jom jom ni nak gi mana? jom heboh?" minhae berkerut dahi. tiber je si jun ajak anak dara orang memalam ni ikut dia gi mana tah.
"kan aku kata kita nak gi dating."
"kau nak scene cepuk part 2 ke?" ugut minhae.
"um sebenarnya aku nak ajak kau beli kek untuk birthday omma aku esok. kebetulan dia baru balik dari afrika." jun kuis kuis tanah. tetibe dia baru perasan dia kuis taik kucing.
"apa kau ni? membazir je tau. baik buat sendiri kek biar sampai niat sayang kau kat omma kau tu." minhae tunjal dada jun yang berbidang luas tu.
tunjal bebanyak, boleh berlobang dada jun nanti.
"hotak elo, aku mana reti buat kek. kek tanah liat tu boleh la buat. itu pun bentuk dia dah macem tehikk." jun mencebik.
"haaa yinni lah hari bertuah anda! aku ni dari janin omma lagi dah layak bertanding dalam masterchef. meh kita gi beli barang buat kek." minhae maju berjalan meninggalkan jun di belakang.
"tak payah beli, kat rumah aku dah ada semua benda." jun tarik lengan jaket minhae ke arah lain.
"eh eh nak gi man-"
"ikut aku balik." jun toleh melihat wajah minhae di bawah sinaran lampu jalan ewah.
separuh hati jun bergethorrr tengok minhae. taktau pula minhae cantik kalau tenung lama lama.
"ha yela yela, gi rumah kau." minhae yang masih memegang erat telapak tangan jun, menarik lelaki itu menyuruhnya beri arah.
mereka sampai di depan rumah yang lampunya masih menyala terang menyinari masa depan si author ok no ;-;
"maaflah, rumah aku beshe je. bolehla empat orang duduk dalam rumah ni." jun menggosok lehernya. bukan sebab janggal, tapi cepukan minhae dari petang tadi masih terasa.
"lawa gILA RUMAH KAUU." terbeliak jibik mata minhae.
"eh tuan wen udeh pulangg." bibik jun yang diimport 100% made in indonesia menyapa lelaki itu.
"tuan wen tu appa saya lah bik. panggil jun je dahla. tuan tuan tu tak pakai dalam kubur pun." kata jun, terus melangkah ke dapur.
bibik itu tercyduck.
"um saya masuk ye?" minhae tunduk arah bibik tersebut sebelum mengekori jun.
"ya iya boleh." sengih bibik tersebut.
ruang dapurnya cantik. biasa biasa je tapi fuh boleh nampak halaman luar.
"untung kalau dapur rumah aku cenggini. sambil masak, boleh usha jiran sebelah uiii masak ape tuww haaa kan" minhae sempat berangan sambil tangannya gatai menyentuh kabinet, sinki, periuk belanga pesume.
YOU ARE READING
kelab lelaki idaman | svt a.f
Randomㅡdimana 7 gadis tubuhkan kelab berguna untuk pelajar sekolah. status: on-goyang